צמד-חמד: קיין בישל רביעייה לסון, 2:5 לטוטנהאם על סאות'המפטון

הקדושים הובילו משער של אינגס, אך נעלמו. סון סיפק הופעה בלתי נשכחת כשהקפטן הזין אותו בבישולים וכבש בעצמו אחרי ששני שערים נפסלו לו קודם לכן

(גודל טקסט)

עם כל הכבוד למשחק הענק בהמשך היום (ראשון), בין צ'לסי לליברפול, טוטנהאם שצירפה את גארת' בייל וסרחיו רגילון היא זו שקיבלה את כל תשומת הלב בממלכה בשעות האחרונות. הקבוצה של ז'וזה מוריניו, שפתחה את העונה חלש עם הפסד ביתי מאכזב 1:0 לאברטון במחזור הראשון וכמעט הודחה מהסיבוב השני במוקדמות הליגה האירופית, הצליחה למחוק פיגור והביסה 2:5 את סאות'המפטון.

כשבממלכה מחכים בקוצר רוח לקאמבק של גארת' בייל, שיתרחש בעוד כחודש, אסור לשכוח שלספרס יש כוח התקפי עצום כבר עכשיו. גם כשדלה עלי נמצא שוב מחוץ לסגל ואולי בדרך החוצה וגם כשלוקאס מורה כלל לא בעיינים. סון והארי קיין, הצמד-חמד של התרנגולים, פשוט ריסקו את היריבה.

סון כבש רביעייה מדהימה כשאת כל השערים בישל לו הקפטן קיין – דבר שלא קרה מעולם מאז הקמת הפרמיירליג. החלוץ היה מתוסכל מאוד במחצית הראשונה כאשר שני שערים נפסלו לו – ובצדק, אך הצליח להפגין קבוצתיות וסמוך לסיום גם הבקיע שער משלו.

הארי קיין חוגג עם סון. חגיגה בריבוע | Andrew Boyers – Pool/Getty Images
שחקני טוטנהאם חוגגים עם סון | Catherine Ivill/Getty Images

עד לפני ההפסקה זה נראה אחרת לגמרי. סאות'המפטון לא נתנה כבוד לטוטנהאם ותקפה בעיקר דרך צד שמאל. מוסא דג'נפו היה מסוכן מאוד ובדקה ה-32 דני אינגס קיבל כדור ארוך, השתלט נפלא ומזווית לא פשוטה בעט לפינה הרחוקה של הוגו לוריס – 0:1 למארחת. הספרס נראו עצבניים, כבדים, חסרי רעיונות, עד שסון ניצל שגיאה גדולה בהגנה ובעט נגד כיוון התנועה של השוער, בתוספת הזמן של המחצית הראשונה.

מוריניו היה יכול להירגע כבר בדקה ה-47 כשהמהפך הושלם במהירות, והמארחת, מאז אותו רגע פחות או יותר – שלחה את כולם למעלה, הציגה הגנה רשלנית ושילמה על כך ביוקר ביום קטלני של סון. עם בייל בצד ימין במקום מורה זה עשוי להיות אפילו מרהיב יותר, אבל מוריניו צריך לדאוג מהמחצית הראשונה בה הקבוצה שלו נראתה פגיעה מאוד. בארבעת הימים הקרובים טוטנהאם תשחק בגביע הליגה ולאחר מכן בסיבוב השלישי בליגה האירופית ומצפים לה משחקים קשים מאוד בשבועיים הקרובים. במחזור הבא היא תארח את ניוקאסל ולאחר מכן תצא לאולד טראפורד. עליה להשתפר.

ז'וזה מוריניו | Andrew Boyers – Pool/Getty Images
דני אינגס מכניע את הוגו לוריס | CATHERINE IVILL/POOL/AFP via Getty Images
שחקני סאות'המפטון. התפרקו במחצית השנייה | Justin Tallis/PA Images via Getty Images

הרכבים

סאות'המפטון: אלכס מקארת'י, קייל ווקר פיטרס, ג'ק סטיבנס, יאן בדנארק, ראיין ברטרנד, מוסא דג'נפו, ג'יימס וורד-פראוז, אוריול רומאו, סטיוארט ארמסטרונג ( ניית'ן רדמונד, 69) , צ'ה אדאמס, דני אינגס

טוטנהאם: הוגו לוריס, מאט דוהרטי, דאבינסון סאנצ'ס, אריק דייר, בן דיוויס, פייר אמיל הויברג, טנגי אנדומבלה (ג'ובאני לו צ'לסו, 46), הארי וינקס, לוקאס מורה (אריק לאמלה, 61), יונג מין סון, הארי קיין (סטיבן ברחווין, 84)

מהלך המשחק:

שחקני סאות'המפטון | Tottenham Hotspur FC/Tottenham Hotspur FC via Getty Images

טוטנהאם פתחה טוב, אפילו טוב מכפי שחלמה, והארי קיין כבש מהאוויר בדקה השלישית אלא שלאחר בדיקה ב-VAR התברר כי סון שהרים בתחילת המהלך – היה בנבדל. בדקה העשירית כמעט והמארחת עלתה ליתרון, צ'ה אדאם הגיע לכדור ברחבה אחרי הרחקה גרועה של ההגנה, אך השוער הוגו לוריס רשם הדיפה אדירה לקרן.

מאט דוהרטי מול ראיין ברטרנד | JUSTIN TALLIS/POOL/AFP via Getty Images
הארי קיין כובש את השער שנפסל | JUSTIN TALLIS/POOL/AFP via Getty Images
ה-VAR פוסל את השער של הארי קיין | JUSTIN TALLIS/POOL/AFP via Getty Images
שחקני טוטנהאם חוגגים מוקדם מדי | Tottenham Hotspur FC/Tottenham Hotspur FC via Getty Images

האורחת מתקשה להניע כדור באיזור המסוכן ועדיין לא סיכנה את השער מעבר למהלך הפסול. גם בבלבול ששורר במשחק ההתקפה של ז'וזה מוריניו, סון בולט. בדקה ה-16 לוריס יצא בצורה חסרת אחריות כדי להרחיק אלא שלמזלו דני אינגס נגע בכדור בידו ולכן השער נפסל.

סון בועט | Justin Tallis/PA Images via Getty Images

בדקה ה-19 סון נשלח בכדור ארוך מתוחכם והשוער אלכס מקארת'י יצא בתזמון מצוין ומנע הזדמנות לכיבוש. המארחת המשיכה להיות טובה יותר. כעבור דקה, מוסא דג'נפו פשוט שיגע את מאוט דוהרטי על הקו והרים לצד השני ובסיום המהלך הוגו לוריס הצליח לאגרף את הכדור. המארחת מתקרבת לשער בעוד טוטנהאם מתקשה. דנג'פו שלח בעיטה שטוחה מצוינת בדקה ה-25 ושפשף את הקורה. ארבעה איומים למסגרת מצד המארחת, אפס מצד טוטנהאם. בדקה ה-27 שוב קיין נותר מתוסכל אחרי שעוד שער שלו נפסל. הפעם לוקאס מורה שהעביר את כדור הרוחב היה בנבדל.

הוגו לוריס יוצא רע מול דני אינגס | Catherine Ivill/Getty Images
טנגי אנדומבלה מתוסכל | Tottenham Hotspur FC via Getty Images
ז'וזה מוריניו מתוסכל | Andrew Boyers – Pool/Getty Images

בדקה ה-32 התסכול של טוטנהאם העמיק כאשר דני אינגס קיבל כדור ארוך מקייל ווקר פיטרס, ברח הצידה לאריק דייר וסיים כמו גדול לפינה הרחוקה מזווית לא פשוטה. 0:1 לסאות'המפטון! האורחת לא יצאה מההלם. ראיין ברטרנד הצטרף להתקפה בתזמון מעולה וקיבל מסירה מדג'נפו, אך כדור הרוחב שלו לא היה מספיק טוב ולוריס הצליח לקלוט.

דני אינגס כובש | Andrew Boyers – Pool/Getty Images
דני אינגס חוגג עם חבריו | Andrew Boyers – Pool/Getty Images

בתוספת הזמן של המחצית, מוריניו היה יכול לנשום לרווחה. הארי קיין שלח מסירה מעולה מצד שמאל, סון ניצל הססנות של ההגנה והצליח להכניע את השוער אלכס מקארת'י. טוטנהאם משווה ל-1:1.

סון משווה רגע לפני ההפסקה | JUSTIN TALLIS/POOL/AFP via Getty Images
סון חוגג | Southampton, JUSTIN TALLIS/POOL/AFP via Getty Images

בפתיחת המחצית השנייה מוריניו ביצע חילוף התקפי כאשר העלה מהספסל את ג'ובאני לו צ'לסו במקום של טנגי אנדומבלה. המהפך הגיע מהר יותר ממה שהמאמן יכל לצפות כאשר שוב סון כבש, הפעם אחרי מסירת עומק נפלאה של קיין (47), 1:2 לטוטנהאם. בדקה ה-58 המארחת כמעט השוותה ראחרי איבוד כדור מביך של דאבינסון סאנצ'ס. דג'נפו מסר אחורה לארמסטרונג שהתמהמה עם הבעיטה ולבסוף שלח כדור מעל המסגרת.

סון חוגג צמד | England. (Photo by Catherine Ivill/Getty Images
סון | Tottenham Hotspur FC via Getty Images

בדקה ה-64 סאות'המפטון שלחה כמעט את כל השחקנים קדימה ונתפסה לא מוכנה במתפרצת. קיין בישל שוב לסון שלא התקשה להשלים שלושער מול השוער בדרך ל-1:3! בחלוף עשר דקות ההפקרות ההגנתית של המארחת המשיכה והתרגיל עבד שוב. קיין סיפק בישול רביעי(!) לסון, 1:4 לטוטנהאם.

סון חוגג שלושער עם שחקני טוטנהאם | ANDREW BOYERS/POOL/AFP via Getty Images

בדקה ה-82 קיין סוף סוף כבש בעצמו אחרי שבישל ארבע פעמים. אריק לאמלה בעט חזק מצד שמאל, השוער הדף לא מספיק טוב, הכדור פגע בקורה ואל הריבאונד הגיע הקפטן שדחק לרשת את ה-1:5. המארחת הצליחה לצמק בדקה ה-89 כשקיבלה פנדל לאחר נגיעת יד של דוהרטי. אינגס השלים צמד אך ממש לא הצליח להחזיר חלק מהכבוד האבוד של המארחת שהתפרקה, 2:5.

הארי קיין חוגג עם חבריו | Tottenham Hotspur FC via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי