קלופ מרוצה: "הופעה קבוצתית טובה". טיאגו קבע שיא ענק בבכורה

המאמן שמח על הניצחון 0:2 במשחק החוץ נגד צ'לסי והחמיא לקשר הרכש: "ידענו שיהיה מושלם לסיטואציה הזו". הספרדי סיפק 75 מסירות במחצית - שיא ליגה. "הוא כבר לקח פיקוד והיה המאסטרו", נכתב. וגם: ההישג של מאנה

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

במחצית הראשונה זה הלך לה קשה אבל האלופה ליברפול גברה אתמול (ראשון) 0:2 על צ'לסי במשחק החוץ בסטמפורד ברידג' בזכות צמד של סאדיו מאנה תוך ארבע דקות. למעשה הקבוצה של קלופ היא האלופה המכהנת הראשונה שמנצחת את צ'לסי מאז עשתה זאת מנצ'סטר יונייטד באפריל 2002. ליברפול מציגה פשוט רקורד נהדר בגשר בשנים האחרונות כשארבעה מניצחונותיה בפרמיירליג במגרש הזה הגיעו בששת המשחקים תחת קלופ.

המשחק עמד בסימן של שני שחקנים. טיאגו אלקנטרה שנכנס במחצית רשם מספר בלתי נתפס של 75 מסירות – יותר מכל שחקן בצ'לסי, ובכלל שיא ליגה מאז בדיקת הנתונים ב-2003/04 והיו לו גם 89 נגיעות בכדור. "טיאגו לקח פיקוד והיה המאסטרו כבר במחצית הראשונה שלו בקבוצה. הקמע הזה סיפק הצצה מפתה למה שעתיד לקרות", התמוגגו ב"דיילי מייל". הקשר כתב ברשתות החברתיות: "מאמץ קבוצתי נפלא".

לגבי החלוץ, זו הייתה הפעם ה-13 בה הוא כבש יותר משער למשחק, אך לראשונה עשה זאת מחוץ לאנפילד. מאנה, אגב, הגיע ל-86 שערי פרמיירליג, יותר מכריסטיאנו רונאלדו (84) כשלשניהם אותו מספר משחקים – 196. מאנה היה השחקן השלישי של ליברפול שכובש צמד בסטמפורד ברידג' – אחרי סטיב מקמנמן ופיליפה קוטיניו.

מאנה אמר לאחר המשחק: "ברור שזה היה קרב גדול ומשחק צמרת. היה לנו קשה ליצור מצבים במחצית הראשונה, האדום שהם קיבלו הקל עלינו. אני חושה שהגיע לנו לנצח. קיבלתי מסירה נהדרת מג'ורדן הנדרסון, הוא שחקן נהדר. ידעתי שאם ארוץ לשטח הוא ימסור לי. ידעתי שהעבירה הזו שווה כרטיס אדום. מזל שהשופט שינה את ההחלטה".

"טיאגו לקח פיקוד והיה המאסטרו כבר במחצית הראשונה שלו בקבוצה. הקמע הזה סיפק הצצה מפתה למה שעתיד לקרות ומה שהוא מסוגל להביא לליברפול", התמוגגו ב"דיילי מייל". ב-"BBC" התמקדו בקבוצה עצמה: "ליברפול שלחה הצהרת כוונות ברורה על רצונה והחוזק שלה לשמור על התואר עם ניצחון נוח בגשר. הם שלטו בצורה מוחלטת עוד לפני האדום. מאנה העניש את היריבה במהירות". "מאנה כיכב פעמיים, ליברפול מזכירה לצ'לסי את כוחה עם ניצחון בבית שלה", נכתב ב"סקיי ספורטס".

קלופ נשאל האם ליברפול הייתה מנצחת אם המשחק היה נשאר 11 נגד 11. "ראיתי את המהלך רק פעם אחת. ראיתי שכריסטנסן תופס את סאדיו. אני מכבד דעה אחרת. מי יודע אם היינו מנצחים. אהבתי את המשחק שלנו במחצית הראשונה אז חשבתי שהיינו יכולים לנצח בכל מקרה". על פאביניו: "אם סאדיו לא היה כובש פעמיים, הוא היה מתמודד ראוי לתואר איש המשחק". אוהדי ליברפול אגב כן בחרו בו למצטיין.

סאדיו מאנה, רוברטו פירמינו | Matt Dunham – Pool/Getty Images

על השער השני של מאנה: "זה אומר הכל, עליו ועל הקבוצה. אני אוהב את זה שאנחנו רודפים אחרי השוערים ומפעילים לחץ. זה כמעט קרה במחצית הראשונה. קיבלנו תמורה לעבודה שלנו. גם השער הראשון שלנו היה מצוין, זה נתן לנו את הכיוון הנכון. ראיתי אותנו משחקים כדורגל ואני מאושר".

היכולת של טיאגו: "המסירות? זה היה נגמר עשרה שחקנים, אבל ברור שהמחצית השנייה הייתה טובה. ידעתי שטיאגו יהיה מושלם לסיטואציה הזו גם בלי אימונים. זה היה טבעי. הוא היה נהדר אם להנדרסון אין שום פגיעה (הסיבה שהוחלף) – זה יום מושלם. החתמנו את טיאגו מסיבות שונות ורק אחת מהן היא היכולת שלו נגד הגנה עומדת. השתפרנו מאוד אבל אני מרוצה גם מכל הסגל שכבר כאן זמן רב".

על השער הנקי והאם ליברפול העבירה מסר לליגה: "אהבתי מאוד את ההופעה שלנו. אנחנו לא מתעסקים במשהו אחר. זה לא אנחנו. יהיה קשה להפליא נגד ארסנל משום שהם בכושר טוב כבר כמה חודשים. משחק חוץ בצ'לסי הוא יהיה אחד הקשים גם בעוד 500 שנה. בשבוע שעבר שמחתי מאוד גם כשספגנו וניצחנו 3:4 וכעת זו שמחה אחרת. זו הייתה הופעה קבוצתית טובה. כולם עבדו קשה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי