יונייטד כבשה אחרי שריקת הסיום ב-2:3 המשוגע על ברייטון

קצב מסחרר, ארבע קורות ומשקופים, שני גולים בתוספת הזמן ושופט ששרק לסיום אך חידש את המשחק. לאחר כל זה, הקבוצה של סולשיאר רשמה ניצחון בכורה העונה בליגה מפנדל של פרננדש (90+9), ראשפורד כבש גולאסו (55)

(גודל טקסט)

המחזור השני בליגה האנגלית קבע שיא של 44 גולים והמחזור השלישי בפריימרליג נפתח בדיוק באותה הדרך ועם דרמה אדירה במשחק עליו ידברו עוד הרבה העונה. מתי בפעם האחרונה ראיתם שופט ששורק לסיום אך לאחר מכן מחדש את המשחק ומעניק פנדל שמשנה את כל התמונה? בסופו של דבר, בתום משחק עוצר נשימה, מנצ'סטר יונייטד ניצחה 2:3 את ברייטון בחוץ מפנדל של ברונו פרננדש בדקה ה-99, ואפשר גם להגיד: יותר מזל משכל.

הקבוצה של אולה גונאר סולשיאר הגיעה לחוצה לאחר הפסד 3:1 ביתי לקריסטל פאלאס ועם לא מעט סימני שאלה. דוני ואן דה בייק נותר שוב על הספסל ושותף רק בתוספת הזמן, ויונייטד הייתה הרבה פחות טובה מיריבתה. אין ספק שעם כל הכבוד לאופי שהפגינה, יכולת כזו לא תספיק בהמשך העונה. השדים האדומים שוב לא הצליחו לייצר הזדמנויות מכדורגל מסודר ונראו פגיעים מאוד בהגנה.

ליאנרדו טרוסאר חסר המזל מצא שלוש פעמים את המשקוף כאשר סולי מארץ' בעט אף הוא לקורה – דבר שלא קרה מעולם בפרמיירליג מאז ספירת הנתונים. ברייטון סיכנה בעיקר דרך אגף שמאל המצוין שלה אך לצערה היא תישאר אך ורק עם המחמאות.

ברונו פרננדש בטירוף | GLYN KIRK/POOL/AFP via Getty Images
שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים עם ברונו פרננדש | Glyn Kirk – Pool/Getty Images
השופט מקבל איתות ומעניק פנדל למנצ'סטר יונייטד | John Sibley/PA Images via Getty Images
המהלך שהכריע את המשחק. הארי מגווייר נוגח וניל מאופאי נוגע ביד | Matthew Peters/Manchester United via Getty Images

עד לדקה ה-40 התוצאה הייתה מאופסת. ואז, ברונו פרננדש ביצע עבירה מיותרת ברחבה וניל מאופאי כבש בסטייל את הפנדל והעלה את המארחת ליתרון. אלא שיונייטד חזרה מהר כאשר לאחר מצב נייח נמניה מאטיץ' יישר כדור רוחב והארי מגווייר בעט כדור שפגע בלואיס דאנק. מרקוס ראשפורד שעד אותו רגע לא הורגש, כבש שער ענק במתפרצת בדקה ה-55 כשפשוט התעלל בבן ווייט וסיים כמו גדול, אך המארחת לא ויתרה. היא לחצה ולחצה ובתוספת הזמן היה נראה שסולי מארץ' משיג עבורה נקודה צודקת (90+5).

באותו זמן סולשיאר כבר היה במוד הגנתי יותר עם אריק ביאיי על המגרש במקומו של מייסון גרינווד ו-ואן דה בייק החליף את מרסיאל. השופט כבר שרק לסיום המשחק והתפתחה מהומה, אלא שקיבל איתות מה-VAR על נגיעת יד. מגווייר, שהיה הרבה יותר טוב התקפית מאשר הגנתית, וניל מופאי היה הגיבור הטראגי כשנגע בכדור בידו. יונייטד קיבלה פנדל מוצדק ופרננדש קר הרוח קבע 2:3.

ליאנרדו טרוסאר חסר המזל שוב פוגש את המשקוף | John Sibley – Pool/Getty Images

הרכבים

ברייטון: מאט ראיין, טאריק לאמפטי, לואיס דאנק, בן ווייט, אדם וובסטר, סולי מארץ', אדם ללאנה (פסקל גרוס, 75), סטיבן אלזאטה, ליאנרדו טרוסאר, ארון קונולי (עלירזה ג'האנבחש, 75), ניל מאופאי.

מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, ארון ואן ביסאקה, ויקטור לינדלוף, הארי מגווייר, לוק שואו, נמניה מאטיץ', פול פוגבה (פרד, 65), ברונו פרננדש, מרקוס ראשפורד, מייסון גרינווד (אריק בייאי, 83), אנתוני מרסיאל (דוני ואן דה בייק, 90).

מהלך המשחק

מנצ'סטר יונייטד החזיקה מעט יותר בכדור בדקות הפתיחה אך לא הצליחה לייצר הזדמנויות. ברייטון נראתה בטוחה בעצמה ותקפה דרך האגפים אך כדורי הרוחב של שחקני הכנף היו לא מדויקים מספיק. בדקה העשירית הגיע איום ראשון והוא היה מצד המארחת – ליאנרדו טרוסאר ניצל את המרווח שקיבל ובעט נפלא – דויד דה חאה לא הגיע אך הכדור שפשף את הקורה וחמק החוצה.

ברונו פרננדש מתקשה | Matthew Peters/Manchester United via Getty Images
ארון וואן ביסאקה | John Sibley – Pool/Getty Images
ניל מאופאי | GLYN KIRK/POOL/AFP via Getty Images

בדקה ה-17 יונייטד הגיעה סוף סוף לחצי מצב. מייסון גרינווד ניצל טעות של ההגנה, התקדם אך מזווית קשה בעט החוצה. ברונו פרננדש נסגר יפה על ידי המארחת והשדים האדומים לא דומיננטיים מספיק, ובדקה ה-19 הוא ניסה להיכנס למשחק כשהלך לאגף שמאל והרים יפה לרחבה אך אנתוני מרסיאל ומרקוס ראשפורד פספסו את הכדור.

טרוסאר המשיך להיות השחקן המסוכן ביותר על כר הדשא ובדקה ה-21 שוב סבל מחוסר מזל כשבעט שטוח ושוב לקורה של דה חאה, אבל יונייטד חייבת להתעורר. בדקה ה-30 המארחת זכתה לכדור חופשי ושוב סיכנה. הכדור הגיע בצד ימין ניל מאופאי שהרים כדור חופשי, אדם וובסטר נגח ודה חאה נגע קלות ולאחר כמן הכדור שפשף את המשקוף.

אנתוני מרסיאל ומאט ראיין מביטים על הכדור חולף החוצה | John Sibley/PA Images via Getty Images
דויד דה חאה כועס על ההגנה שלו | Matthew Peters/Manchester United via Getty Images
וובסטר נוגח למשקוף | Glyn Kirk/PA Images via Getty Images

בדקה ה-38 המארחת יצאה מהר קדימה, טאריק לאמפטי פתח בצד ימין והגיע לעמדת הגבהה, ברונו פרננדש ירד לעשות הגנה והכשיל אותו. השופט הצביע על הנקודה הלבנה. מערכת ה-VAR אישרה את ההחלטה. מאופאי כבש בסטייל בצ'יפ מעל השוער, ברייטון עלתה ל-0:1 מוצדק.

ניל מאופאי כובש בפנדל | Glyn Kirk/PA Images via Getty Images
ניל מאופאי חוגג | Glyn Kirk – Pool/Getty Images
ברונו פרננדש | Matthew Peters/Manchester United via Getty Images

השדים האדומים הגיבו מהר מאוד. ברונו הרים כדור חופשי, נמניה מאטיץ' התגנב מאחורי כולם והוציא כדור רוחב והקפטן הארי מגווייר דחק לרשת בעזרתו של הבלם לואיס דאנק, 1:1!

הארי מגווייר חוגג | Glyn Kirk – Pool/Getty Images
שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים | Matthew Peters/Manchester United via Getty Images

עשר הדקות הראשונות של המחצית השנייה היו מלאות אירועים. המארחת חשבה שזכתה לפנדל אך מערכת ה-VAR ביטלה את ההחלטה אחרי שפול פוגבה לא באמת הפיל את ארון קונולי. בדקה ה-52 האורחת כמעט השלימה מהפך בזכות מרקוס ראשפורד אלא שהשער נפסל בגלל נבדל.

בדקה ה-55 יונייטד השלימה מהפך והפעם אף אחד לא יקח לה את השער הזה. יונייטד טסה קדימה, ברונו פרננדש שלח כדור נהדר לראשפורד שפתח מבערים והטעה פעמיים את בן ווייט האומלל וסיים כמו גדול, 1:2! כעבור חמש דקות התקפה נפלאה של המארחת הסתיימה בעוד בעיטה לקורה והפעם מצד סולי מארץ'.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1010469
מרקוס ראשפורד חוגג | Glyn Kirk – Pool/Getty Images
שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים | Glyn Kirk – Pool/Getty Images
סולי מארץ' בועט לקורה
סולי מארץ' בועט לקורה | John Sibley – Pool/Getty Images

למרות שיפור גדול בהתקפות המתפרצות הרי שיונייטד הייתה לא רגועה מאחור. טרוסאר הגיע למצב מתוך הרחבה בדקה ה-77 ובעט חזק אבל שוב רק למשקוף! בדקה ה-83 אולה גונאר סולשיאר אותת על כוונותיו עם חילוף הגנתי כאשר העלה את הבלם אריק בייאי מהספסל במקומו של מייסון גרינווד בעוד דוני ואן דה בייק עדיין על הספסל. הסטטיסקה הציגה 14 איומים של ברייטון לשער אל מול חמישה בלבד של יונייטד.

שחקני ברייטון חוגגים שער שלא יספיק להם | Glyn Kirk – Pool/Getty Images

דה חאה רשם הצלה גדולה אחרי ערבובייה גדולה ברחבה ומנע את השוויון מטרוסאר חסר המזל, אבל עמוק-עמוק בתוספת הזמן בדקה ה-95 סולי מארץ' נגח לרשת וקבע 2:2. הדרמה לא נגמרה, לאחר מכן השופט נתן ליונייטד עוד כמה שניות להתקפה אחרונה בהחלט, הארי מגווייר נגח וניל מאופאי נגע בידו. ברונו פרננדש כבש את הפנדל בדרך ל-2:3 מטורף.

שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים עם ברונו פרננדש | John Sibley/PA Images via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי