קאמבק מהסרטים: צ'לסי חזרה מ-3:0 ל-3:3 בברומיץ' בתוספת הזמן

הבלוז כבר פיגרו 3:0 והיו בדרך להפסד נוסף, אבל לראשונה בעידן הפרמיירליג הצליחו לחזור. מאונט צימק (55), הדסון אודוי (70) הבקיע עוד שער ואברהם קבע את תוצאת המשחק בתוספת הזמן. בכורה מאכזבת לטיאגו סילבה

(גודל טקסט)

בדיוק בגלל משחקים כאלה אנחנו אוהבים את הפרמיירליג. שעות ספורות אחרי דרמת ענק במשחק בין ברייטון למנצ'סטר יונייטד הגיעה תורה של צ'לסי לספק אחת נוספת. הבלוז של פרנק למפארד שהגיעו לחוצים מאוד לאחר ההפסד לליברפול, הצליחו לראשונה בתולדות הפרמיירליג למחוק פיגור של 3:0 וחילצו 3:3 נגד ווסט ברומיץ' של סלבאן ביליץ'.

למפארד, שנהנה משלושער של קאי האברץ בגביע הליגה, חשב התקפה בבל הכוח ופתח עם טימו ורנר ותמי אברהם יחד, אולם, אצל הבלוז נדלקו לא מעט נורות אזהרה. ווילי קבאז'רו שפתח בין הקורות במקום קפה לא הצליח למנוע ערב הגנתי נורא, לא מעט בגלל טיאגו סילבה שאת הופעת הבכורה שלו בפרמיירליג ירצה לשכוח לאחר שהיה אשם בשער השני. אמנם בן צ'ילוול נותר מחוץ לסגל אך עם הגנה כזו – פרנקי יכול לשכוח ממאבק על האליפות.

ווסט ברומיץ', נועלת הטבלה, פתחה ללא רגשי נחיתות. בדקה הרביעית קאלום רוביסון בעט כדור שטוח לרשת במהלך שהחל מאיבוד כדור של מרקוס אלונסו. בדקה ה-25 הוא כבר השלים צמד כאשר הבלם הברזילאי שענד את סרט הקפטן איבד כדור בשלומיאליות. תוך שתי דקות, המארחת הלמה שוב. קייל ברטלי כבש לאחר בישול של דרנל פורלוג. למפארד תפס את הרש ולא האמין: איך חוזרים מזה?

טיאגו סילבה | Laurence Griffiths/Getty Images
ווילי קבאז'רו | Catherine Ivill/Getty Images
פרנק למפארד ואנגולו קאנטה בסיום. תיקו דרמטי | Laurence Griffiths/PA Images via Getty Images

צריך לומר שהתוצאה קיפחה מעט את הבלוז שהציגו דקות לא רעות במחצית הראשונה. אמנם האברץ לא דומיננטי כפי שציפו ממנו עדיין, אך טימו ורנר (מחפש עדיין את שער הבכורה) ותמי אברהם החמיצו הזדמנויות גדולות. במחצית למפרד ביצע חילוף כפול שהצליח להשפיע על המשחק.

לאחר שמאונט כבש שער מצמק בדקה ה-55, המחליף קאלון הדסון-אודוי קבע 3:2 וגרם לתקווה מחודשת. בדקה ה-73 אוליבייה ז'ירו עלה מהספסל במקומו של טיאגו סילבה כשהמגמה ברורה – שלושה חלוצים וחמישה שחקני התקפה. המארחת התעייפה, רובינסון כבר הוחלף עוד קודם ועמוק בתוספת הזמן למפארד בא על שכרו כשאברהם דחק לרשת אחרי שסם ג'ונסון הדף לרגליו את הבעיטה של מאונט. הבלוז יכולים לקחת מהמשחק את האופי אך יש להם עוד הרבה על מה לעבוד. ביליץ' בעיקר הבין שהכדורגל לעתים אכזרי.

שחקני ווסט ברומיץ' מאוכזבים בסיום | Laurence Griffiths/Getty Images

הרכבים

ווסט ברומיץ': סם ג'ונסטון, דרנל פורלוג, סמי אג'יי, קייל ברטלי, דארה אושיי, קונור טאונסנד, ,מתאוס פריירה, רומיין סויירס, ג'אק ליברמור, גרדי דיאנגנה, קאלום רובינסון (האל רובסון קאנו, 66).

צ'לסי: ווילי קבאז'רו, דניאל ג'יימס, אנדראס כריסטנסן, טיאגו סילבה (אוליבייה ז'ירו, 73), מרקוס אלונסו (ססאר אספיליקווטה, 46), אנגולו קאנטה, מייסון מאונט, מתאו קובאצ'יץ' (קאלום הדסון-אודוי, 46), קאי האברץ', טימו ורנר, תמי אברהם.

מהלך המשחק:

צ'לסי לא האמינה שתיקלע למבוכה כבר בדקה החמישית. מרקוס אלונסו איבד כדור ליד הרחבה, קאלום רובינסון קיבל את הכדור ושלח בעיטה חדה שלא הותירה סיכוי לווילי קבאז'רו, 0:1 מהיר לווסט ברומיץ'.

טיאגו סילבה | Catherine Ivill/Getty Images
טיאגו סילבה מול מתאוס פריירה | Darren Walsh/Chelsea FC via Getty Images
קאלום רובינסון כובש | Nick Potts – Pool/Getty Images
קאלום רובינסון חוגג | Nick Potts – Pool/Getty Images
אנגולו קאנטה | Laurence Griffiths/PA Images via Getty Images
שחקני ווסט ברומיץ' חוגגים | Catherine Ivill/Getty Images
קאלום רובינסון חוגג, ווילי קבאז'רו מתוסכל | Nick Potts – Pool/Getty Images

הבלוז יצאו קצת מההלם והגיעו לשלושה מצבים לא רעים בכלל אך לא הצליחו לכבוש: קאי האברץ סיפק בעיטה יפה בדקה ה-11 אך סם ג'ונסטון הדף היטב. כעבור דקה תמי אברהם רשם החמצה ענקית אחרי כדור רוחב מעולה מצד דניאל ג'יימס. בהמשך מייסון מאונט המשיך את הדקות הטובות שלו והעביר כדור רוחב כשטימו ורנר פגש רק את המשקוף.

תמי אברהם מחמיץ | LAURENCE GRIFFITHS/POOL/AFP via Getty Images
מייסון מאונט | Laurence Griffiths/Getty Images

בדקה ה-25 המצב של הבלוז החמיר. טיאגו סילבה, דווקא בהופעת הבכורה, רשם איבוד כדור נוראי וקאלום רובינסון השלים צמד בקלילות מול קבאז'רו, 0:2 לווסט ברומיץ'! ערב הבלהות של צ'לסי נמשך. כעבור שלוש דקות הקבוצה הביתית כבשה שוב, הפעם כקייל ברטלי רשם שער בכורה בפרמיירליג אחרי שנותר פנוי ברחבה, 0:3 בלתי נתפס.

שחקני ווסט ברומיץ' חוגגים, צ'לסי בהלם | CATHERINE IVILL/POOL/AFP via Getty Images
טיאגו סילבה ושחקני צ'לסי מאוכזבים | Catherine Ivill/Getty Images

בדקה ה-36 דניאל ג'יימס כמעט הפתיע את השוער מזווית קשה אך הבלוז נראו מיואשים. כעבור שלוש דקות שוב אברהם בעט רע, אך מסירה של המגן, הטוב ביותר מצד חבריו על כר הדשא. בפתיחת המחצית השנייה ביצע למפארד חילוף כפול כשהעלה מהספסל את ססאר אספיליקווטה וקאלום הדסון-אודוי.

בדקה ה-55 מייסון מאונט השאיר תקווה לצ'לסי כשחתך לאמצע ובעט כדור חזק לרשת, צ'לסי מצמקת ל-1:3. כעבור דקה האברץ קיבל מסירה טובה בתוך הרחבה ובעט בסיבוב, ג'ונסטון הדף לקרן. בדקה ה-70 הגיע ה-2:3. הדסון אודוי ביצע דאבל פס עם האברץ ובעט בסיבוב לרשת.

מייסון מאונט כובש | Nick Potts – Pool/Getty Images
מייסון מאונט חוגג את השער המצמק | Catherine Ivill/Getty Images

למפארד הרגיש שצ'לסי מסוגלת להשוות והלך על כל הקופה כשעבר לשלושה שחקני הגנה. אוליבייה ז'ירו החליף את טיאגו סילבה. המארחת נעלמה קצת מהמגרש ואז רומיין סויירס שלח בעיטה אדירה ליד הקורה בדקה ה-75, נותרה עוד רבע שעה מטורפת לא כולל תוספת הזמן.

קאלום הדסון-אודוי מצמק ל-3:2 | Darren Walsh/Chelsea FC via Getty Images
אוליבייה ז'ירו. עלה לתגבר את החוד | CATHERINE IVILL/POOL/AFP via Getty Images

צ'לסי לא הצליחה לסכן יותר מדי את השער על אף נוכחותם של שחקני התקפה רבים ברחבה. בדקה ה-88 טימו ורנר ניסה את כוחו מחוץ לרחבה אבל בעט למרכז השער, אך הבלוז הצליחו 'לקום מהקבר' בתוספת הזמן כשבדקה ה-90+2 מאונט בעט לשער, השוער השמיט ואברהם דחק לרשת את ה-3:3 המטורף.

שחקני צ'לסי חוגגים שוויון דרמטי | Catherine Ivill/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי