ליברפול תפגוש את ארסנל, קלופ יגבור לראשונה על ארטטה?

מיקל ארטטה, יורגן קלופ | David Price/Arsenal FC via Getty Images

האלופה בקרב מול התותחנים (שני, 22:00, ישיר בספורט1) כששתיהן עם מאזן מושלם אחרי 2 מחזורים. המאמן הגרמני טרם ניצח את הספרדי, החמיא לו ("שינה את מצב הרוח במועדון") וקיבל קומפלימנטים בחזרה. הנדרסון ייעדר

קבוצות: ליברפול ארסנל
(גודל טקסט)

איזה מזל שהקרב הענק בין ליברפול לארסנל מחר (שני) ייערך בשעה מאוחרת ולא נחמיץ אותו בגלל יום הכיפורים. שתי האימפריות ייפגשו מחר (החל מ-21:45, שידור ישיר בספורט1) באנפילד במסגרת המחזור השלישי של הפרמיירליג, כאשר שתיהן מגיעות עם מאזן מושלם אחרי שני ניצחונות בשני המשחקים הראשונים.

זה די מובן מאליו שליברפול פייבוריטית, בטח באצטדיון הביתי שלה, בו לא הפסידה כבר 60 משחקים ברציפות. האלופה גם ניצחה בארבעת משחקי הבית האחרונים שלה את ארסנל, וזהו הרצף הארוך ביותר בתולדות משחקי הבית שלה מול התותחנים. עם זאת, יורגן קלופ צריך לחשוש. מדוע? כי מאז שמיקל ארטטה החל לאמן את ארסנל, לקלופ לא הולך מולו.

נכון, היו רק שני משחקים, אבל משהו בארסנל השתנה והיא בהחלט נראית יותר "רעה". לכן היא גם ניצחה פעמיים בשני המחזורים הראשונים. כשקלופ וארטטה נפגשו בפעם הראשונה, זה היה במסגרת המחזור ה-36 של העונה הקודמת (רק לפני כחודשיים וחצי), והתותחנים השיגו 1:2. בפעם השנייה, במסגרת מגן הקהילה לפני קצת פחות מחודש, ארסנל ניצחה בפנדלים אחרי 1:1 בתום הזמן החוקי.

שחקני ארסנל חוגגים | Stuart MacFarlane/Arsenal FC via Getty Images

אז האם ארסנל וארטטה יהפכו ל"כבשה השחורה" החדשה של ליברפול? אולי מחר נדע, אם הרצף ימשיך. לחוץ מזה, שתי הקבוצות תיפגשנה שוב ביום חמישי בשמינית גמר גביע הליגה. המייטי רדס יחסרו מחר את הקפטן, ג'ורדן הנדרסון, כאשר ג'יימס מילנר נמצא בספק.

"זה ממש לא עושה אותנו שאננים", אמר ארטטה על המשחקים האחרונים מול ליברפול. "ליברפול קבוצה שגם אם היא מובילה 0:3 ו-0:4 היא משחקת באותה הדרך, ועל כך מגיע קרדיט גדול לצוות האימון שלה, לתרבות שהוא הביא איתו ולרוח הקבוצתית שהוא יצר".

"קשה לשחק נגד אותה קבוצה פעמיים בתוך כמה ימים. למשחק הראשון יש השפעה גדולה על השני וקשה מאוד להשיג ניצחון מול אותו יריב פעמיים בתוך ארבעה ימים. כרגע אנחנו מתמקדים רק במשחק הראשון. כולנו צריכים להאמין שאנחנו יכולים לעשות את זה", סיכם ארטטה.

שחקני ליברפול חוגגים | Matt Dunham – Pool/Getty Images

יורגן קלופ, מן העבר השני, נשאל במסיבת העיתונאים לקראת המשחק על הרצף האדיר באנפילד, ועל כך שעוד שלושה משחקי בית ללא ההפסד הוא עתיד לשבור את שיא כל הזמנים: "אני חושב על המספר הזה רק כששואלים אותי עליו. אנחנו פשוט מנסים לנצח בכל משחק".

קלופ, בדיוק כמו מקבילו ארטטה, החמיא גם הוא ליריבה: "יש לי הרבה דברים חיוביים להגיד על ארסנל. ארטטה הראה בפרק זמן קצר שהוא מאמן כדורגל נהדר. מבנה הקבוצה שלו יוצא מן הכלל והוא בנה קבוצה שמאוזנת בצורה טובה. הוא שינה את כל מצב הרוח של המועדון".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי