"התמונה הגדולה" זוכה לתמיכה בליגות הנמוכות: "קבוצות ייעלמו בקרוב"

פרמיירליג
פרמיירליג | Bryn Lennon/Getty Images

הפרויקט של ליברפול ומנצ'סטר יונייטד ממשיך לעורר הדים, בעלי לייטון אוריינט הבהיר כי מדובר בחבל הצלה עבור הליגות הנמוכות: "בזכות הקורונה ניתן יהיה לתקן בעיה שהיינו צריכים לסדר מזמן". בפרמיירליג מתנגדים

(גודל טקסט)

פרויקט "התמונה הגדולה" שנחשף השבוע, בהובלת ליברפול ומנצ'סטר יונייטד ותמיכת שאר הקבוצות הגדולות ובהן ארסנל, צ'לסי, מנצ'סטר סיטי וטוטנהאם, ממשיך לעורר הדים באנגליה.

כידוע, מדובר בניסיון של מועדוני העל בממלכה לגרום לחלוקה מחודשת של הכספים ולייצר מעין הפרדה בין הפרמיירליג לשאר הליגות, כך שבין השאר דורשים המועדונים להקטין את הליגה ל-18 קבוצות, לבטל את מגן הקהילה וגביע הליגה ולזכות למנדט משמעותי יותר בהצבעות בנושאים הנוגעים לפרמיירליג, ובתמורה יועבר תשלום בסך 250 מיליון ליש"ט ל-EFL – משמע לצ'מפיונשיפ ולליגות הנמוכות – וכן יועבר תשלום בסך 25 אחוז על כל הסכם שידור עתידי שתשיג הפרמיירליג.

למעשה, הרעיון של "התמונה הגדולה" הוא לתמוך בליגות המשנה ובעיקר במועדונים שרבים מהם נמצאים בשנה האחרונה על סף פשיטת רגל, אך יחד עם זאת גם יגדיל את הפערים הקיימים גם כך בין מועדוני הפאר לשאר הקבוצות בפרמיירליג ובכדורגל האנגלי בכלל.

פרמיירליג
פרמיירליג | GLYN KIRK/POOL/AFP via Getty Images

מאז שנחשף הפרויקט, הכדורגל האנגלי סוער ורבים מתקוממים על הצעת יונייטד וליברפול, היריבות המרות שכעת משתפות פעולה, אולם בעלי קבוצות בליגות הנמוכות וגם ראשי ה-EFL תומכים ברעיון מאוד מתוך הבנה שמדובר בתקציבי עתק שיועברו ויצילו רבים.

נשיא לייטון אוריינט מהליגה הרביעית בטיבה, נייג'ל טראוויס, אף טען: "אם המועדונים לא יזכו בקרוב לתמיכה כלכלית, אתם פשוט תראו קבוצות נעלמות. אני צופה שתוך 5-6 שבועות זה מה שיקרה".

טראוויס גם אמר דברים מעניינים על התנהלות הכדורגל בממלכה, שם כידוע התקציבים הם הגדולים בעולם ומדי שנה מושקעים לפחות מאות מיליוני יורו יותר מבכל ליגה בכירה אחרת באירופה: "עוד לפני התפרצות הקורונה, 75 אחוז מהקבוצות באנגליה מפסידות כסף בכל שנה – זה לא יכול להימשך. אם תרצו, בזכות המגפה ניתן לתקן בעיה שהיינו צריכים לסדר מזמן.

"'התמונה הגדולה' זו הצעה נהדרת ככל שאנחנו יודעים, נשמעת מבטיח ובהחלט עונה על הצרכים של הקבוצות. המציאות היא שזו ההצעה הכי טובה ששמעתי עליה והיא בהחלט תציל קבוצות רבות בליגות השלישית והרביעית, ביניהן גם לייטון אוריינט", סיכם הבעלים.

יש לציין שבקרב מועדוני הפרמיירליג ההתנגדות לפרויקט גדולה, ככל שידוע בשלב זה. הצעד נעשה ללא ידיעתן ועיקר הטענות הן שהורדת הליגה ל-18 קבוצות משמעותה פחות שני משחקי בית, יותר משחקים בזירה האירופית עבור הקבוצות הגדולות שמשתתפות במפעלים וחלוקה גדולה יותר של כספים: "שש הגדולות פשוט מנצלות את הקורונה כדי לצבור עוד יותר כוח", האשימו בווסטהאם וטענו כי מדובר בהצעה שתרד מסדר היום כבר בהצבעה הראשונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי