עוד חלון נסגר: רודון חתם בטוטנהאם, בנראמה עבר לווסטהאם

הסגלים בפרמיירליג נסגרו עד ינואר: בלם סוונזי ונבחרת וויילס עבר לתרנגולים תמורת 15 מיליון יורו, הכוכב האלג'יראי של ברנטפורד חתם ברגע האחרון בשורות הפטישים בהשאלה עם חובת רכישה

(גודל טקסט)

כעשרה ימים לאחר שחלון ההעברות בליגות הבכירות באירופה הגיע לסיומו, הערב (שישי) נסגר חלון העברות נוסף שהיה פתוח רק באנגליה – ובו ניתן לבצע אך ורק עסקאות שכוללות את קבוצות הליגות הנמוכות, מהצ'מפיונשיפ ומטה.

אם לדייק, גם לקבוצות הפרמיירליג מותר לבצע עסקאות בימים אלה, אך רק עם קבוצות מהצ'מפיונשיפ ומטה ולא עם קבוצות אחרות מהליגה הבכירה. לא מעט שחקנים עזבו את הפרמיירליג בשעות האחרונות, ליברפול למשל השאילה מספר מכוכביה הצעירים וביניהם הארווי אליוט שישחק העונה בבלקבורן, הארי ווילסון הצטרף לקרדיף בהשאלה לעונה וגם בן וודברן הצעיר ינסה לסייע לבלקפול שבתחתית הליגה האנגלית הראשונה, אבל במוקד היו שתי קבוצות פרמיירליג שהתחזקו – ווסטהאם וטוטנהאם.

ז'וזה מוריניו לא הסתפק ברכישות האחרונות בדמות סרחיו רגילון, גארת' בייל והחלוץ הברזילאי קרלוס ויניסיוס שהגיע בהשאלה מבנפיקה ולסגל הצטרף גם בלם סוונזי ונבחרת וויילס, ג'ו רודון בן ה-22 שנרכש תמורת 15 מיליון יורו וחתם עד 2025 לשמחת בן דייויס וגארת' בייל, חבריו לנבחרת. אגב, במאי האחרון הוא הוזכר כמועמד למנצ'סטר סיטי.

העסקה הגדולה ביותר הושלמה ממש ברגע האחרון והיא בהחלט מבין המסקרנות גם אם מסתכלים על חלון ההעברות שנסגר בתחילת החודש: אחד מכוכבי הצ'מפיונשיפ בעונה שעברה, הווינגר האלג'יראי בן ה-25 של ברנטפורד סעיד בנראמה, עבר לווסטהאם.

עסקת בנראמה אמורה הייתה להיסגר כבר הבוקר ועל פי הדיווחים הפטישים תכננו לשלם עבורו 25 מיליון ליש"ט לדבורים, אלא שבנראמה לא עבר בהצלחה יתרה את הבדיקות הרפואיות והלונדונים מהליגה הבכירה חששו להוציא את העסקה לפועל בתנאים שסוכמו.

בנראמה לחץ ודחף כדי לעשות את המעבר והמועדונים הצליחו בסופו של דבר לגשר על הפערים, גם המנג'ר דייויד מויס הבהיר שהבדיקות הרפואיות לא אבחנו בעיה של ממש ובסופו של דבר סוכם על השאלה עם חובת רכישה בעסקה שמוערכת בקרוב ל-30 מיליון ליש"ט עבור השחקן שבעונה שעברה כבש 17 שערים ובישל 10, אך קבוצתו הפסידה בהארכה בגמר הפלייאוף ונותרה בליגת המשנה.

סעיד בנראמה
סעיד בנראמה | Ross Kinnaird/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי