התאוששה: מנצ'סטר יונייטד ניצחה 1:4 מאוחר אצל ניוקאסל

השדים האדומים שמו מאחוריהם את ההפסד הכואב לטוטנהאם עם ניצחון חשוב נגד המגפייז. שואו כבש שער עצמי (2) מפתיע, מגווייר איזן (23). פרננדש החמיץ פנדל (57), אך תיקן (86). ואן ביסאקה וראשפורד חתמו בתוספת

(גודל טקסט)

מנצ'סטר יונייטד התאוששה מההפסד הכואב לטוטנהאם. כשבועיים חלפו מאז שהשדים האדומים ספגו שישייה מהדהדת באולד טראפורד, והערב (שבת) הם חזרו למסלול הניצחונות עם 1:4 מאוחר אצל ניוקאסל, במסגרת המחזור החמישי של הליגה האנגלית.

אפשר להגיד שהתוצאה שנרשמה הערב ב"סט. ג'יימס'ס פארק" היא די אכזרית עבור ניוקאסל, שהייתה ראויה לפחות לנקודה אחת, אך נכנעה למנצ'סטר יונייד שהציגה מעין "סולשיאר-טיים". לוק שואו כבש שער עצמי כבר בהתקפה הראשונה במשחק, אך יונייטד הגיבה בדקות שהכי מזוהות עם המועדון.

כמו במספר רב של משחקים העונה, הקבוצה של אולה גונאר סולשיאר לא הבריקה. למעשה, לוח התוצאות הראה 1:1 עד הדקה ה-85. כאמור, שואו כבש לטובת המגפייז בדקה השנייה של המשחק, הארי מגווייר איזן בנגיחה אופיינית בדקה ה-23.

ברונו פרננדש | ALEX PANTLING/POOL/AFP via Getty Images

מכאן ואילך, המשחק לא התעלה לרמה גבוהה, כאשר יונייטד מצאה את עצמה פעמים רבות נשענת על היכולת של דויד דה חאה בין הקורות. בדקה ה-58 קיבלו השחקנים באדום מתנה גדולה מהשופט, שהעניק להם פנדל מפוקפק מאוד, אך בצורה לא רגילה, הבעיטה של ברונו פרננדש נעצרה על ידי השוער קארל דארלו.

בדקה ה-86 הגיע התיקון של הפורטוגלי, שקיבל את הכדור ממרקוס ראשפורד בעמדה טובה והפעם לא נכשל בניסיון להשלים מהפך במשחק. בתוספת הזמן ראשפורד בישל שוב, הפעם למגן ארון ואן ביסאקה, שלא חשב פעמיים והפציץ מהפינה את השער שח דארלו. שניות ספורות לפני השריקה האחרונה הגיע אקורד הסיום כשראשפורד עצמו הכניע את דארלו וחתם את המשחק.

כאמור, היכולת של מנצ'סטר יונייטד לא הייתה משכנעת מספיק, והיא תהיה חייבת להשתפר משמעותית ב-48 השעות הקרוובת כדי לחלום על ניצחון על פריז סן ז'רמן במחזור הפתיחה של ליגת האלופות. ניוקאסל תשחק שוב בעוד כשבוע כשתתארח אצל וולבס.

ברונו פרננדס, מרקוס ראשפורד | Owen Humphreys/PA Images via Getty Images

הרכבים

ניוקאסל: קארל דארלו, אמיל קראפט, ג'מאל לאסלס, פדריקו פרננדס, ג'מאל לואיס, ג'ף הנדריק (מיגל אלמירון, 88), ג'ונג'ו שלבי, איסאק האיידן (פביאן שאר, 49), אלאן סן-מקסימין, קאלום ווילסון, ג'ואלינטון (ראיין פרייז'ר, 73).

מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, ארון ואן ביסאקה, ויקטור לינדלוף, הארי מגווייר, לוק שואו, סקוט מקטומיניי, פרד (פול פגובה, 69), חואן מאטה (נמניה מאטיץ', 92), ברונו פרננדש, דניאל ג'יימס (דוני ואן דה בייק, 76), מרקוס ראשפורד.

מהלך המשחק

פתיחת המשחק עבור מנצ'סטר יונייטד לא הייתה יכולה להיות גרועה יותר. ניוקאסל יצאה למתפרצת סופר מהירה בהובלתו של ג'ונג'ו שלבי, אמיל קראפט העביר כדור רוחב מצד ימין לוק שואו ניסה למנוע את כדור הרוחב אך דחק לשערו הוא ודויד דה חאה לא הצליח להדוף. 0:1 לניוקאסל.

שחקני ניוקאסל חוגגים | Owen Humphreys – Pool/Getty Images
לוק שואו כובש את השער העצמי | OWEN HUMPHREYS/POOL/AFP via Getty Images
הארי מגווייר מאוכזב | Ash Donelon/Manchester United via Getty Images

בדקה ה-15 יונייטד נכנסה למשחק סוף סוף. מרקוס ראשפורד רשם שני איומים על השער בפחות מדקה אך עדיין לא היה מדויק. הבעיטה הראשונה נבלמה לקרן והניסיון השני היה חלש ליד הקורה. בדקה ה-20 ברונו פרננדש כבש בבעיטה יפה אך השער נבדק ב-VAR ונפסל בשל נבדל.

סקוט מקטומיניי מול קאלום ווילסון | Stu Forster/Getty Images

בדקה ה-22 הגיע השוויון של יונייטד אחרי דקות טובות של לחץ על שער היריבה. פרננדש שלח מסירת עומק נהדרת, חואן מאטה התגבר על שחקן הגנה ובעט נפלא אבל השוער הדף לקרן. מאותה הקרן הגיע ה-1:1 כאשר הארי מגוייר נגח נהדר לרשת אחרי קרן של מאטה.

הארי מגווייר משווה בנגיחה | STU FORSTER/POOL/AFP via Getty Images
דויד דה חאה | Alex Pantling/Getty Images
הארי מגווייר חוגג עם חואן מאטה | Matthew Peters/Manchester United via Getty Images

המארחת נתנה ליונייטד להחזיק בכדור (68% הנעת כדור) אבל הזכירה מדי פעם שגם היא על כר הדשא. אלאן סן-מקסימין (30) שלח בעיטה חזקה מחוץ לרחבה, דויד דה חאה הדף היטב. בדקה ה-36 קארל דארלו התמודד היטב עם כדור מסוכן של ארון ואן ביסאקה שניסה להרים אבל כמעט הבקיע מכנף ימין. סמוך להפסקה יונייטד כמעט השלימה מהפך כשראשפורד שלח פצצה מחוץ לרחבה אך דארלו הדף הצידה וההגנה הרחיקה. המחצית הסתיימה עם 13 איומים של השדים האדומים לשער, שישה מהם למסגרת, לעומת שתי בעיטות למסגרת מצד האורחת.

מחצית שנייה

המחצית השנייה נפתחה עם התקפה מסוכנת מאוד מצידה של ניוקאסל, כאשר בסיומה ווילסון היה קרוב להכניע את דה חאה, אבל הספרדי גבר על החלוץ האנגלי במהלך האחרון. בדקה ה-55 ראשפורד חדר לרחבה, לואיס ניסה לעצור אותו והכשיל אותו ברחבה. לאחר בדיקה ממסוכנת במערכת ה-VAR, השופט הצביע על הנקודה הלבנה. פרננדש ניגש לבעיטה ונעצר על ידי השוער דארלו.

השופט קרייג פוסון | ALEX PANTLING/POOL/AFP via Getty Images
ברונו פרננדש, קארל דארלו | STU FORSTER/POOL/AFP via Getty Images

בדקה ה-59 מגווייר שוב היה קרוב לכבוש שער עם הראש, אך הפעם הנגיחה שלו לא הייתה מדויקת. בדקה ה-86 מנצ'סטר יונייטד השיגה את המהפך המבוקש – ראשפורד סידר לפרננדש בעיטה ממצב נוח, הפורטוגלי לא נכשל שוב. 1:2 למנצ'סטר יונייטד. בתוספת הזמן ראשפורד מצא את ואן ביסאקה בעמדה טובה, המגן הפציץ את הרשת וקבע 1:3. בדקה ה-96 פרננדש שלח כדור ארוך לראשפורד, שרץ כל הדרך לדארלו וקבע 1:4 בסיום המשחק.

ברונו פרננדש חוגג | Ash Donelon/Manchester United via Getty Images
ארון ואן ביסאקה חוגג | Alex Pantling/Getty Images
מרקוס ראשפורד, סקוט מקטומיניי | Ash Donelon/Manchester United via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי