בלתי נתפס: ווסטהאם חזרה מפיגור משולש ל-3:3 אדיר נגד טוטנהאם

שער מדהים של לאנסיני איזן בדקה ה-94 והשלים קאמבק ענק של "הפטישים". בלבואנה (83) ועצמי של סאנצ'ס (85) צימקו לפני כן, אחרי שקיין בישל לסון (1) וכבש צמד נהדר משלו (8, 16)

(גודל טקסט)

למשך מחצית אחת זה היה מפגן עוצמה נוסף של טוטנהאם. הספרס, שכבשו בצרורות לפני פגרת הנבחרות, עלו ליתרון של שלושה שערים תוך 16 דקות כאשר שיתוף הפעולה בין הארי קיין ליונג מין סון המשיך לפרוח ונראה היה שהם בדרך לניצחון שלישי בחמישה מחזורי פרמיירליג. אלא שברבע השעה האחרונה, משחק שנראה גמור לחלוטין הסתיים באחד הקאמבקים המרשימים שראינו, אחרי שווסטהאם מחקה את הפיגור והשוותה ל-3:3 בזכות שער מדהים של מנואל לאנסיני בדקה ה-94.

ז'וזה מוריניו הביע דאגה גדולה מכך שפגרת הנבחרות תפגע בכושר המצוין שהקבוצה שלו הציגה, ויכול להיות שהעומס הוא אכן הסיבה לכך שטוטנהאם שמטה הערב יתרון משמעותי כל כך. התרנגולים שלטו ללא עוררין במחצית הראשונה, אך נעלמו בחצי השני של המשחק, אם כי לזכותם ייאמר שקשה היה לצפות לשער כמו זה שמנע מהם את הניצחון.

"המיוחד" שמר על מאזן נקי מהפסדים במפגש ה-13 שלו עם דייויד מויס, אך זה בוודאי לא ינחם אותו. מה שכן מעודד מבחינת מוריניו הוא היכולת המדהימה של הארי קיין: החלוץ כיכב עם צמד ובישול נפלאים ומעורב ביותר שערים מכל שחקן אחר בליגה אנגלית העונה, עם חמישה כיבושים ושבעה בישולים, כאשר בקטגוריה השנייה הוא מוביל את הפרמיירליג בפער. קיין גם רשם את שערו ה-11 ב-11 משחקיו האחרונים נגד ווסטהאם והפך אותה לקבוצה הרביעית שהוא מבקיע נגדה כמות דו ספרתית, אחרי לסטר, ארסנל וסאות'המפטון.

פספוס ענק של התרנגולים | CLIVE ROSE/POOL/AFP via Getty Images
ככה חוגגים קאמבק מפיגור משולש | Matt Dunham – Pool/Getty Images
מוריניו. מאזן מושלם נגד מויס לא ינחם אותו | Matt Dunham – Pool/Getty Images

גם סון נראה מצוין מפתיחת העונה והערב העלה את מאזנו לשבעה שערי ליגה, כשהוא בפסגת טבלת הכובשים בצוותא עם דומיניק קלברט-לווין, אך כל הנתונים המרשימים הללו בטלים אל מול הדרך שבה טוטנהאם פספסה את הניצחון. מוריניו ושחקניו יקוו להתאושש מהתוצאה המאכזבת הזו ביום שני הבא, אז יתארחו אצל ברנלי במסגרת המחזור השישי.

ומה נאמר על ווסטהאם? "הפטישים" הוכיחו שהניצחונות המוחצים על וולבס ועל לסטר לפני הפגרה לא הגיעו במקרה, ולמרות שמבחינת היכולת יש לא מעט מקום לשיפור, לקבוצה הזו בהחלט יש אופי חזק. שחקניו של מויס לא ממש הדאיגו את הוגו לוריס וההגנה שלו למשך חלק גדול מהמשחק, אך שער של פביאן בלבואנה בדקה ה-83 החזיר אותם לחיים, עצמי של דווינסון סאנצ'ס נתן להם סיכוי ממשי לצאת מאצטדיון טוטנהאם עם נקודות ובמהלך האחרון של המשחק, לאנסיני היה שם כדי לגרום למארחת לשלם על השאננות ברגעי ההכרעה.

לאנסיני, אגב, פורח במשחקים נגד יריבות לונדוניות: הארגנטינאי כבש 0 שערים ב-26 משחקים שכאלה, כאשר ב-97 משחקים נגד קבוצות מחוץ לבירה הוא מצא את הרשת 11 פעמים בסך הכל. בעוד שישה ימים יחכה לווסטהאם אתגר לא פחות גדול, בדמות משחקי ביתי נגד מנצ'סטר סיטי.

מי היה מאמין שזו תהיה תמונת הסיום | Neil Hall – Pool/Getty Images
משחק ענק שלו לא הספיק. קיין מאוכזב | Matthew Ashton – AMA/Getty Images
מויס חוגג. "הפטישים" חזרו מבור עמוק | CLIVE ROSE/POOL/AFP via Getty Images

הרכבים

טוטנהאם: הוגו לוריס, סרג' אורייה, דווינסון סאנצ'ס, טובי אלדרווילד, סרחיו רגילון, מוסא סיסוקו, טנגי אנדומבלה (הארי ווינקס, 73), פייר-אמיל הויביירג, סטיבן ברחוויין (גארת' בייל, 72), יונג מין סון (לוקאס מורה, 80), הארי קיין.

ווסטהאם: לוקאש פביאנסקי, ארון קרסוול, פביאן בלבואנה, ולדימיר קופאל, אנג'לו אוגבונה, ארתור מסואקו (רוברט סנודגראס, 90), פבלו פורנאלס (מנואל לאנסיני, 77), ג'רוד בואן, תומאס סוסק, דקלאן רייס, מיקאיל אנטוניו (אנדריי ירמולנקו, 78).

סון כבש תוך 45 שניות | Tottenham Hotspur FC/Tottenham Hotspur FC via Getty Images
ובהמשך החזיר בישול לקיין | MATT DUNHAM/POOL/AFP via Getty Images

מהלך המשחק

המארחת פתחה בצורה מדהימה: בנגיעה הראשונה שלו, קיין שלח מסירה ארוכה ונפלאה אל סון, שרק היה צריך לחתוך משמאל למרכז ולבעוט מדויק לפינה הרחוקה: 0:1 לטוטנהאם תוך 45 שניות. בדקה החמישית קרסוול כמעט השווה בכדור חופשי, אך הבעיטה שלו שרקה ליד העמוד ופגעה ברשת החיצונית. שלוש דקות חלפו וסון החזיר לקיין בישול: הדרום-קוריאני מסר לחלוץ, שהשחיל לרייס בין הרגליים ושלח את זה לרשת מחוץ לרחבה – 0:2 לטוטנהאם.

הטירוף נמשך: בדקה ה-16, סון מסר שמאלה לרגילון שהגביה מדויק לראשו של קיין, החלוץ התרומם בין שחקני ההגנה של ווסטהאם ונגח פנימה מקרוב כדי לקבוע 0:3 מדהים. בדקה ה-34 טוטנהאם חטפה כדור בחצי של היריבה ואורייה העביר רוחב לסון שגלש קדימה, אך פביאנסקי הגיע ראשון ומנע שער.

קיין נוגח את השני שלו פנימה | Tottenham Hotspur FC/Tottenham Hotspur FC via Getty Images
למרות פתיחה נפלאה, זה הסתיים במפח נפש | Matt Dunham/PA Images via Getty Images

הקצב ירד דרסטית במחצית השנייה ושתי הקבוצות מיעטו להגיע למצבים, אך בדקה ה-79 סון סידר הזדמנות טובה לקיין, שבעט מרחוק ברגל שמאל ונעצר רק בקורה. בדקה ה-83 הייתה זו דווקא ווסטהאם שמצאה את הרשת: הגבהה טובה של קרסוול ממצב נייח מצאה את ראשו של בלבואנה, שכבש בנגיחה וצימק ל-3:1. שתי דקות חלפו ופתאום המשחק התעורר לחיים: סאנצ'ס הבקיע לשערו הוא כשניסה להרחיק כדור, וקירב את ווסטהאם ל-3:2.

בדקה ה-92 בייל יצא קדימה לבד מול שלושה יריבים והצליח לעבור שניים מתוכם, אך הסיומת הייתה פחות טובה והאורחת ניצלה משער חובה רביעי. אקורד הסיום היה המטורף ביותר שיכולנו לדמיין: טוטנהאם לא הצליחה להרחיק כדור נייח וזה הגיע ללאנסיני, שסובב את זה עם החלק החיצון לקורה ופנימה וקבע 3:3 בלתי נתפס בדקה ה-94.

לוריס היה חסר סיכוי מול הטיל של לאנסיני | MATT DUNHAM/POOL/AFP via Getty Images
לאנסיני בטירוף אחרי שער השוויון | Matt Dunham – Pool/Getty Images
הבכורה המחודשת של בייל הסתיימה באכזבה | Matthew Ashton – AMA/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי