ביילסה: "ההתקדמות הגדולה של במפורד היא בזכותו, לא בזכותי"

החלוץ כבש שלושער, הנחיל לאסטון וילה הפסד ראשון העונה ובמאזנו שישה שערים בשישה משחקים, אך מנג'ר לידס מסרב לקחת קרדיט. סמית' אחרי המעידה: "עדיין לא היינו בפיגור, אבל עכשיו זה קרה ולא התמודדנו עם זה טוב"

(גודל טקסט)

בעונה שעברה אסטון וילה ניצלה ושרדה בפרמיירליג ברגע האחרון. זה לא הפתיע רבים, בכל זאת עולה חדשה ומוכשרת שבצדק ממש בשיניים הביטחה את מקומה, אבל העונה היא בהחלט הדהימה את כולם כשהייתה היחידה בפרמיירליג שניצחה את כל ארבעת משחקיה הראשונים.

אתמול (שישי) הריצה נקטעה והחבורה של דין סמית' איבדה נקודות ראשונות העונה, כאשר הפסידה לקבוצה הכי מפתיעה לטובה כיום בפרמיירליג – העולה החדשה של 2020, לידס יונייטד של מרסלו ביילסה שהביסה 0:3 בווילה פארק.

אחרי 45 דקות מהנות שבהן לא נרשמו שערים, פטריק במפורד, האיש שבעונה שעברה כבש 16 שערים בצ'מפיונשיפ – מספר שהיה צריך להיות גבוה הרבה יותר, אך נבע מלא פחות מ-33 החמצות שעל פי הסטטיסטיקה מוגדרות "גדולות"- ובינתיים הוא כבר עם שישה שערים, כבש בכל משחקי החוץ של לידס והפך לראשון שכובש שלושער עבור לידס בפרמיירליג מאז מארק וידוקה ב-2003. לפני שנתיים, בעונתו היחידה בפרמיירליג עד העונה, כבש שער אחד ויחיד ב-27 משחקים. שינוי מדהים.

פטריק במפורד
פטריק במפורד | Laurence Griffiths/Getty Images

לשינוי המדהים אחראי כמובן מרסלו ביילסה, שבחר, כהרגלו, לפרגן לחלוץ ולא לעצמו: "אני מאוד שמח עבורו, הוא גם כבש שערים נפלאים. פטריק הוא שחקן אצילי שמקריב המון עבור הקבוצה. אני חושב שההתקדמות הגדולה שלו היא בעיקר בזכותו, לא בזכותי".

על ניצחון החוץ הגדול ששיפר את מאזנה של לידס ל-10 נקודות משישה משחקים, הוסיף הארגנטינאי: "זה היה משחק מאוד חשוב עבורנו והשגנו ניצחון גדול ומאוד משמעותי. היה לנו קצת מזם שהם לא כבשו, אנחנו עשינו זאת ראשונים ושיחקנו מצוין גם לפני שהבקענו. שיחקנו טוב מאוד".

למעשה, זה היה ניצחון החוץ הכי גדול של עולה חדשה בפרמיירליג מאז אוקטובר 2019, אז אסטון וילה היא זו שדרסה 1:5 את נוריץ' – עולה חדשה שכבר ירדה בחזרה לצ'מפיונשיפ. בכלל, בעונה שעברה, למרות שלל המחמאות, וילה הקבוצה שספגה הכי הרבה שערים בליגה (72, רק נוריץ' שספגה 75 וכאמור ירדה ספגה יותר) וגם הפסידה הכי הרבה פרט לאותה נוריץ'.

דין סמית', על אף שזו מעידה ראשונה העונה, התקשה לקבל את ה-3:0 הצורב משלושה שערים תוך 19 דקות: "מתסכל אותי מה שקרה לנו היום, במיוחד 40 הדקות האחרונות. המחצית הראשונה הייתה מאוד שקולה והכל הידרדר כשהם הבקיעו את השער הראשון. עם המצבים שאפשרנו להם להגיע, אני מבין איך זה הסתיים ב-3:0. מה היה קורה אם היינו מבקיעים ראשונים? לא יודע. אני יודע שזו פעם ראשונה שפיגרנו העונה ולא התמודדנו עם זה טוב".

ג'ק גריליש
ג'ק גריליש | NICK POTTS/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי