צפו בתקציר: קיין בישל לסון, 0:1 לטוטנהאם על ברנלי

צמד החלוצים האדיר של התרנגולים השיגו שער 29 במספר שהם מסדרים אחד לשני והעניקו למוריניו ניצחון יקר רגע לפני המשחק מול רפאלוב ואנטוורפן בחמישי. המפסידה עדיין ללא ניצחון

קבוצות: ברנלי טוטנהאם
(גודל טקסט)

זה הלך קשה, קשה מאוד, טוטנהאם כמעט לא הגיעה למצבים, לא הרשימה, אך לבסוף הצליחה לנצח הערב (שני) 0:1 את ברנלי במשחק שנעל את המחזור השישי של הפרמיירליג. בכך, הקבוצה של ז'וזה מוריניו עלתה למקום החמישי כאשר במאזנה 11 נקודות – שתיים בלבד מתחת לאברטון וליברפול שניצבות במקומות הראשונים.

התרנגולים באמת הציגו משחק נרפה והמשיכו את חוסר היציבות שלהם עד כה העונה, אך יצאו מחויכים לרגע לפני המשחק מול ליאור רפאלוב ואנטוורפן בשלב הבתים של הליגה האירופית ביום חמישי (19:45, שידור ישיר בספורט4). מן העבר השני, ברנלי עדיין ללא ניצחון בחמשת משחקיה העונה בליגה ובמאזנה של הקבוצה של שון דייץ' נקודה אחת בלבד מתוך 15. כעת, היא ניצבת במקום ה-18 בטבלה.

ומי העניק לטוטנהאם את הניצחון אם לא הצמד הלוהט הארי קיין את יונג מין סון? האנגלי בישל לקוריאני את שער הניצחון שהגיע בדקה ה-76, וזה השער ה-29 שהשניים מבשלים אחד לשני בקריירה. השניים השתוו לשני צמדים אחרי שבישלו אחד לשני 29 שערים – סרחיו אגוארו את דויד סילבה במנצ'סטר סיטי ורובר פירס את תיירי הנרי בארסנל. במקום הראשון נמצאים דידייה דרוגבה ופרנק למפארד שהצליחו לעשות 36 שערים משותפים בצ'לסי, ובקצב הזה – סון וקיין יגיעו גם אליהם.

יונג מין סון חוגג | Lindsey Parnaby/PA Images via Getty Images

טוטנהאם פשוט לא הגיעה אפילו לחצי הזדמנות בחצי השעה הראשונה. הפתיחה הייתה חלשה, שתי הקבוצות לא איימו על השערים, ורק לקראת סיום המחצית הראשונה ברנלי הייתה זו שהגיעה למספר מצבים, אך גם הם ממרחק. השופט הוריד את הקבוצות להפסקה כשטוטנהאם פשוט לא הגיעה לשער של ניק פופ והייתה רחוקה מאוד מלהיות מסוכנת.

החצי השני המשיך באותו קצב באופן מדויק. שום מצבים, שום איומים, עד הדקה ה-71, אז ג'יימס טרקובסקי מברנלי התרומם מצוין ונגח כדור קרן לעבר השער, אך הארי קיין הציל מהקו והוכיח שהוא יודע לא רק לכבוש שערים בצורה מצוינת, אלא גם לעשות הגנה. ואז, בדקה ה-76, הגיע השער המיוחל כשכדור קרן של אריק לאמלה מצאה את ראשו של קיין, שהמשיך בנגיחה לעבר סון שבנגיחה משלו הכניע את ניק פופ וסוף סוף שבר את הבצורת במשחק.

שון דייץ', ז'וזה מוריניו | JASON CAIRNDUFF/POOL/AFP via Getty Images

הרכבים

ברנלי: ניק פופ, מת'יו לוטון, צ'רלי טיילור, ג'יימס טרקובסקי, קווין לונג, יוהאן גודמונסון (ג'יי רודריגס, 84), ג'וש בראונהיל, אשלי ווסטווד, דווייט מקניל, כריס ווד, אשלי בארנס (מתיי וידרה, 89).

טוטנהאם: הוגו לוריס, מאט דוהרטי, טובי אלדרווירלד, אריק דייר, בן דייויס, פייר אמיל הויביירג, מוסא סיסוקו, טנגי אנדומבלה (ג'ובאני לו סלסו, 78), לוקאס מורה (אריק לאמלה, 57), יונג מין סון (ג'ו רודון, 90+3), הארי קיין.

מהלך המשחק

המשחק נפתח בקצב נמוך של שתי הקבוצות, שכלל לא הצליחו לייצר מצבים בעשרים הדקות הראשונות. רק בדקה ה-21 הגיע המצב הראשון, כשאשלי בארנס מברנלי כבש מול הוגו לוריס במצב של אחד על אחד, היה היה בנבדל ברור והקוון הניף מיד את הדגל.

טנגי אנדומבלה | JASON CAIRNDUFF/POOL/AFP via Getty ImageS

הקצב במשחק המשיך להיות חלש, שתי הקבוצות כלל לא איימו על השער ובדקה ה-38 אשלי ווסטווד מברנלי בעט כדור לא רע מבכלל מ-28 מטרים לעבר השער, אך נעצר אצל הוגו לוריס. בדקה ה-44 ברנלי הגיעה להזמדנות רצינית נוספת, כשיוהאן גודמונסון חתך מהאגף הימני למרכז ובעט כדור חד ושטוח לעבר השער, אך נהדף. בזמן הזה, טוטנהאם עידיין לא סיכנה כלל את שער היריבה. לאחר שלוש דקות של תוספת זמן, הגיע השריקה למחצית.

קווין לונג, הארי קיין | Jason Cairnduff/PA Images via Getty Images

המחצית השנייה נמשכה באותו קצב בדיוק. לא נרשמו שום מצבים בשני הצדדים, עד הדקה ה-72. בלם ברנלי, ג'יימס טרקובסקי, עלה גבוה לכדור קרן ונגח מצוין לעבר השער של טוטנהאם – אך הארי קיין המתין שם, הרחיק מהקו ומנע מקבוצתו ספיגה כואבת. לא רק לכבוש קיין יודע.

צ'רלי טיילור, מאט דוהרטי | Jason Cairnduff/PA Images via Getty Images

ואז, בדקה ה-76, סוף סוף הגיע השער וטוטנהאם עלתה ל-0:1. אריק לאמלה הגביה כדור קרן לרחבה, הארי קיין המשיך עם הראש מתוך הרחבה במסירה לעבר יונג מין שנגח לרשת. שיתוף הפעולה האדיר בין צמד החלוצים נמשך, התנרגולים עלו ליתרון.

יונג מין סון חוגג | Lindsey Parnaby – Pool/Getty Images
יונג מין סון חוגג | Lindsey Parnaby – Pool/Getty Images
שחקני טוטנהאם חוגגים | LINDSEY PARNABY/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי