שבת בפרמיירליג: סיטי וצ'לסי במשחקי חוץ, ליברפול נגד ווסטהאם

דה בריינה וסטרלינג יתארחו בשפילד אצל מפתיעת העונה שעברה שטרם ניצחה, הבלוז יקוו לשמור על שער נקי גם בברנלי והאם האלופה תסתדר עם בלם אחד טבעי מול הפטישים שיחסרו את אנטוניו? שידורים ישירים בספורט1

(גודל טקסט)

המחזור השביעי בפרמיירליג ייצא לדרך כבר הערב במשחק בין וולבס לקריסטל פאלאס (החל מ-21:50 בספורט2), אבל המנה העיקרית תגיע במהלך יום שבת, כשתחילה שפילד יונייטד תארח את מנצ'סטר סיטי, מיד אחר כך תארח ברנלי את צ'לסי וב-19:30 תארח ליברפול באנפילד את ווסטהאם.

שפילד יונייטד – מנצ'סטר סיטי (14:20 בספורט1)

שפילד יונייטד, מי שהייתה העולה החדשה וסיימה כהפתעה הכי נעימה של הפרמיירליג בעונה שעברה, סופרת כבר שישה מחזורים ללא ניצחון. אחרי שהפסידה לוולבס, אסטון וילה ולידס, היא סחטה נקודה ביתית מפולהאם הודות לפנדל בדקה ה-85 ובשבוע שעבר רשמה הופעה מכובדת, אך למרות הכל ראתה את ליברפול משלימה מהפך ומנצחת 1:2 באנפילד. מחר מחכה לחבורה של כריס ווילדר לא אחרת מאשר מנצ'סטר סיטי.

גם הקבוצה של פפ גווארדיולה מאכזבת מאוד במשחקים האחרונים ולראיה שתי תוצאות תיקו רצופות במשחקי חוץ בפרמיירליג, 1:1 גם נגד לידס וגם בשבת שעברה נגד ווסטהאם. בין לבין היא ניצחה 0:1 את ארסנל והצליחה מעט יותר בליגת האלופות עם 1:3 על פורטו ו-0:3 במארסיי ביום שלישי באלופות.

דה בריינה עם פודן, טורס וסטרלינג
דה בריינה עם פודן, טורס וסטרלינג. ימשיכו יחד גם בשפילד? | Matt McNulty – Manchester City/Manchester City FC via Getty Images

בשבת שעברה פפ גוואדיולה עלה לראשונה אחרי כשלוש שנים עם אותו הרכב בשני משחקים רצופים, אבל לעומת ה-0:3 בצרפת צפוי לשוב לקישור ריאד מאחרז ובהגנה יפתחו קייל ווקר בהופעתו ה-100 בפרמייר ליג וז'ואאו קנסלו, כך שאולקסנדר זינצ'נקו צפוי לרדת לספסל ונראה שגם אחד מבין אילקאי גונדואן, פיל פודן ופראן טורס יפנה את מקומו לאלג'יראי. ללא סרחיו אגוארו (שעשוי לחזור נגד ליברפול ב-8.11) וגבריאל ז'סוס הפצועים, ראחים סטרלינג ימשיך בחוד וקווין דה בריינה יפתח בקישור אחרי שרק עלה מהספסל בשבת שעברה ובאלופות כבר השאיר את הפציעה מאחוריו, פתח ובישל פעמיים.

גווארדיולה עדכן לגבי השחקנים הפצועים: "גבריאל משתפר, כך גם נייתן אקה. סרחיו עדיין לא זמין להתאמן איתנו אבל מתקדם".

הספרדי התבטא גם בנושא מספר החילופים בפרמיירליג, כאשר חיזק את דברי מאמן היריבה העירונית, אולה גונאר סולשיאר: "זה (חמישה חילופים) נועד כדי להגן על השחקנים, לא כדי להגן על קבוצה אחת, אני מקווה שהם יוכלו לשקול את הנושא מחדש".

פפ גווארדיולה | Matt McNulty – Manchester City/Manchester City FC via Getty Images

ברנלי – צ'לסי (16:50 בספורט1)

מאז אדוארד מנדי נחת בלונדון ותפס בין הקורות את מקומו של קפה, צ'לסי כמעט שלא סופגת. היא סיימה במחזור האחרון ב-0:0 נגד מנצ'סטר יונייטד, שמרה על שתי רשתות נקיות בליגת האלופות נגד סביליה וקרסנודאר ואחרי ניצחון אחד (0:4 על קריסטל פאלאס) בשלושת מחזורי הליגה האחרונים, תנסה החבורה של פרנק למפארד לשוב למסלול הניצחונות בממלכה במשחק החוץ נגד ברנלי.

בליגת האלופות באמצע השבוע צ'לסי הביסה 0:4 את היריבה הרוסית לעיני הבעלים רומן אברמוביץ' שצפה מהיציע ולא מן הנמנע שהשינוים היחידים מאותו משחק יהיו חזרתו להרכב של כריסטיאן פוליסיק, שזכה למנוחה ורק עלה מהספסל ל-20 הדקות האחרונות במקום קאלום הדסון אודוי שכבש, והצבתו של טיאגו סילבה במרכז ההגנה אחרי שכלל לא יצא לרוסיה, נשאר עם משפחתו בלונדון וצפה באנטוניו רודיגר זוכה לדקות די נדירות עבורו העונה.

קאי האברץ וטימו ורנר ימשיכו בהרכב ואילו חאקים זייך, שכבש את שערו הראשון במדי הבלוז ביום רביעי ברוסיה, אמור לעלות מהספסל פעם נוספת וייתכן שבשבת הבאה (7.11) נגד שפילד יונייטד כבר יערוך הופעת בכורה בהרכב הקבוצה בליגה.

כריסטיאן פוליסיק עם טימו ורנר
פוליסיק אחרי שכבש ברוסיה. ישוב להרכב | KIRILL KUDRYAVTSEV/AFP via Getty Images

ברנלי, קבוצת הגנה טיפוסית בדרך כלל, מתחילה להתייצב אחרי פתיחת עונה קשה ובמחזור האחרון נכנעה "רק" 1:0 לטוטנהאם משער מאוחר של סון, אבל היא עדיין עם נקודה אחת בלבד במאזנה (מחמישה משחקים ולא שישה כמו מרבית הליגה) וגם היא הושגה נגד ווסט ברומיץ' החלשה.

ליברפול – ווסטהאם (19:20 בספורט1)

במשחק המרכזי של השבת, האלופה תנסה להרים את היכולת ולעשות זאת מול אחת הקבוצות היותר מפתיעות בינתיים. ליברפול ניצחה בקושי רב את שפילד יונייטד בשבוע שעבר באנפילד, אבל ב-0:2 על מידטיילנד בליגת האלופות ביום שלישי פתח המנג'ר יורגן קלופ ללא מוחמד סלאח, סאדיו מאנה ורוברטו פירמינו, כך שהשלושה צפויים להגיע יחסית רעננים למפגש נגד הפטישים – שיחסרו את החלוץ והכוכב שלהם העונה, מקיאיל אנטוניו שכבש כבר שלושה שערים, אך נפצע וכנראה ישוב רק לאחר פגרת הנבחרות, משמע בעוד כחודש.

ליברפול תגיע עם מרכז הגנה פצוע מאוד, מכיוון שלא רק וירג'יל ואן דייק פצוע וכידוע ישוב רק בעונה הבאה על פי ההערכות (היום הוא נותח בהצלחה בלונדון), אלא גם פאביניו לא ייכלל בסגל למשחק ובספק גדול נמצא ג'ואל מאטיפ. על מקום לצדו של ג'ו גומז במרכז ההגנה מתחרים הקשר והקפטן ג'ורדן הנדרסון ושחקן ההגנה הצעיר ריס ווילימס.

טיאגו אלקנטרה התאושש מפציעה, אבל לא ברור אם ישחק או שמא קלופ ימתין עם חזרתו וישתף אותו רק נגד אטאלנטה ביום שלישי, משחק שיהווה חזרה גנרלית למפגש נגד מנצ'סטר סיטי ביום ראשון הבא (8.11). גם נאבי קייטה בספק ואילו טרנט אלכסנדר ארנולד יערוך את הופעתו ה-100 בהרכב ליברפול בפרמיירליג בגיל 22 בלבד.

ג'ו גומז
גומז. הבלם הטבעי היחיד שכשיר במאת האחוזים | Phil Noble/PA Images via Getty Images

"ואן דייק נותח בהצלחה וזו הבשורה הכי טובה שיכולנו לקבל", אמר היום יורגן קלופ במסיבת העיתונאים, "ככל שניתן לומר זאת, מצבו טוב. הוא אחד שיודע להתאושש מכאבים ופציעות ולהתמודד עם דברים, אז אלה דברים שיעזרו לו".

על מכת הפציעות הוסיף המנג'ר: "כבר מזמן הבנתי שהחיים מזמנים לך אתגרים, וזה אתגר במאת האחוזים. נתמודד עם הסיטואציה וננסה להוציא ממנה את הטוב ביותר. פאביניו לא יהיה כשיר למשחק מחר וכנראה גם קצת זמן מעבר לכך".

ליברפול מעדה כבר פעמיים העונה, ב-7:2 הסנסציוני לאסטון וילה וב-2:2 הדרמטי בדרבי נגד אברטון, כך שהיא לא תוכל להרשות לעצמה איבוד נקודות נוסף רגע לפני המפגש נגד מנצ'סטר סיטי. לליברפול 13 נקודות בשישה משחקים, צמודה בפסגה ליריבתה העירונית אברטון, בעוד סיטי צברה שמונה נקודות ולה משחק חסר.

ווסטהאם עם שמונה נקודות גם כן משישה משחקים, אבל ייאמר לזכות הקבוצה של דייויד מויס שהיא כבר אחרי מפגשים נגד סיטי (1:1), טוטנהאם (3:3 מטורף), לסטר (0:3), אברטון (4:1), וולבס (0:4) וארסנל (2:1) – כולן קבוצות חלק עליון לכל הפחות.

אמור לשוב בעונה הבאה. ואן דייק | Catherine Ivill/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי