Sport1 Banner

יונייטד השוותה שיא שלילי של 50 שנה, פוגבה התנצל

לראשונה מ-72/73, הקבוצה לא ניצחה בארבעת משחקי הבית הראשונים בליגה. סולשיאר השווה הישג מפוקפק של מויס וחטף: "זה המשחק המאה ועדיין יש צעד קדימה וצעד לאחור. הוא מתאים בכלל?". מגווייר: משהו חייב להשתנות

(גודל טקסט)

לאחר הניצחון המרשים 0:5 על לייפציג באמצע השבוע, במנצ'סטר יונייטד קיוו להמשיך את המומנטום גם בליגה האנגלית אלא שהשדים האדומים אכזבו ובגדול עם הפסד 1:0 לארסנל באולד טראפורד. השדים האדומים מדורגים במקום ה-15 בלבד עם שבע נקודות בלבד משישה משחקים, ואולה גונאר סולשיאר, דווקא במשחקו המאה, השווה את הרקורד המפוקפק של דיוויס מויס מעונת 2013/14. מעבר לכך, יונייטד לא הצליחה לנצח בארבעת משחקי הבית הראשונים שלה בליגה לראשונה מאז 1972/73. באותה עונה היא סיימה במקום ה-18.

מנצ'סטר יונייטד העונה באולד טראפורד בליגה:

הפסד 3:1 לקריסטל פאלאס

תבוסה 6:1 נגד טוטנהאם

תיקו 0:0 עם צ'לסי

הפסד 1:0 לארסנל

עוד נתונים שיסבירו על החולשה של יונייטד – היא איימה על השער פעם אחת בלבד במחצית הראשונה, הכי מעט שלה במשחק ביתי מאז אוקטובר 2015. כמו כן, לשחקניה היו רק שלוש נגיעות בכדור ברחבת ארסנל, הכי מעט מזה כמעט שלוש שנים.

סולשיאר ניסה להסביר: "זה הכדורגל, יש עליות ומורדות. שיחקנו באירופה באמצע השבוע. חסרה לנו העקביות. לא הגענו למשחק, בעיקר למחצית הראשונה. לזה צריך להתייחס כי אנחנו יודעים שהשחקנים האלה יכולים לשחק הרבה יותר טוב. ידענו שזה המשחק הגדול השבוע אבל לא שיחקנו. במחצית השנייה היה שיפור, לא היינו צריכים להגן מדי, אבל כשהיה צריך – היינו איטיים ועשינו פנדל שטותי. לא היה הרבה מגע אבל כנראה שזה פנדל. אנשים אחרים ישפטו אם אנחנו מתקדמים או לא".

עוד אמר: "משחקי בית וחוץ דומים כשאין קהל, אי אפשר להסתכל יותר מדי על הסטטיסטיקה, זה לא אומר יותר מדי. אנחנו רוצים תמיד לקחת נקודות ומודעים למצב. עלינו להתמקד במשחק נגד אברטון".

הקפטן הארי מגווייר דווקא חושב אחרת: "משהו צריך להשתנות. זה לא היה מספיק טוב. יש משהו שלא עובד כרגע בבית. זה עבד כל כך טוב באמצע השבוע, היינו בטוחים שנמשיך ככה ונתחיל טוב אבל זה לא קרה. אין תירוצים, לא היינו מרוכזים, אולי היינו שאננים. אבל אני לא מודאג, אני מאוכזב. אנחנו רוצים שקבוצות יתקשו כשהן מגיעות לכאן".

פול פוגבה היה זה שביצע את העבירה המטופשת. זה היה הפנדל השלישי שהוא גורם לו בליגה בעידן סולשיאר – יותר מכל אחד אחר. בכלל, נשרקו נגד יונייטד חמישה פנדלים בשבעת משחקי הבית האחרונים, אותה כמות כמו ב-101 המשחקים הקודמים.

פול פוגבה. פנדל מטופש | Stuart MacFarlane/Arsenal FC via Getty Images

לאחר המשחק פוגבה לקח אחריות: "אנחנו יודעים שזו הופעה גרועה מאוד. חשבתי שאגיע לכדור אבל לא הצלחתי, אני לא יכול לעשות דברים כאלה. עלינו להשתפר בפרטים הקטנים וזה מתחיל גם אצלי. ידעתי שאני ברחבה ולא הייתי צריך לעשות זאת. אולי היה עליי לנשום קודם".

"זה בהחלט היה יום שהוא ירצה לשכוח. היה לא מדויק עם הכדור וביצע עבירה מטופשת שהפכה לניצחון של ארסנל", נכתב ב-"BBC" על הצרפתי. גם המאמן ספג ביקורות: "זה היה המשחק המאה שלו ועדיין זה מרגיש שאחרי כל צעד קדימה – מגיע אחד אחורה. יונייטד הייתה מצוינת נגד ניוקאסל, נהדרת נגד פריז סן ז'רמן ומבריקה מול לייפציג אבל בין לבין הייתה פושרת נגד צ'לסי וגרועה במשחק הזה, ואסור לשכוח את ה-6:1 נגד טוטנהאם. לא פלא שנשאלות כל הזמן שאלות האם סולשיאר מתאים לתפקיד". גם ברונו פרננדש חטף על כך שהיה לא משמעותי. "במשחק המאה של סולשיאר, יונייטד נאבקה מול האנרגיה של ארסנל והייתה נרפית מאוד ואף מדאיגה", נכתב ב"סקיי ספורטס".

רק בימים האחרונים אמר ראיין גיגס, אגדת המועדון, שהוא חושש שיונייטד תמתין 15-20 שנה לאליפות, ורוי קין, עוד שחקן גדול מהעבר, לא חסך בביקורת: "אני לא רואה שום מנהיגים שם, יש עוד דרך ארוכה למועדון הזה". קין תקף את מרקוס ראשפורד ולא אהב את שפת הגוף שלו". גם אדינסון קבאני שעלה מהספסל בדקה ה-75 חטף: "הוא עלה מייד לכר הדשא בלי שום חימום ואז כביכול היה צריך להחזיר את הקבוצה למשחק, איך זה יקרה?".

ברונו פרננדש. לא מנהיג? | PHIL NOBLE/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי