ארטטה האפיל על ונגר, קין: "פארטיי יוכל להיות כמו ויירה"

הספרדי היה למאמן הראשון של ארסנל שמנצח את יונייטד בשני המשחקים הראשונים מאז צ'פמן בשנות ה-20: "רציתי לייצר אמונה. עלינו לנצח את הגדולות ולצמצם את הפער מהשנים האחרונות". אגדת העבר התלהב מהקשר

קבוצות: ארסנל
(גודל טקסט)

ארסנל הגיעה למשחק באולד טראפורד נגד מנצ'סטר יונייטד במצב לא פשוט – אחרי שני הפסדי ליגה רצופים שהעלו סימני שאלה על יכולתה, כשהקפטן פייר-אמריק אובמיאנג שרוי בבצורת. למרות הכל, התותחנים שיחקו נהדר וניצחו 0:1 אתמול (ראשון) משער של הקפטן בפנדל. זה היה ניצחון הבכורה שלה באולד טראפורד בליגה מאז 2006 אז ססק פברגאס בישל לעמנואל אדבאיור. מעבר לכך, ארסנל ניצחה משחק חוץ ראשון נגד הטופ שש בנסיונה ה-30, ולראשונה מאז 2015. בהחלט סיבה למסיבה.

"ארסנל הייתה יציבה מאוד. מוחמד אלנני הצדיק את מיקומו על חשבון גרניט ג'אקה, וויליאן בלט אף הוא וארסנל שלטה רוב הזמן", נכתב ב-"BBC". "ניצחון ראוי מאוד של ארסנל, תוכנית המשחק עבדה בצורה מושלמת", נכתב ב"סקיי ספורטס". הולדינג קיבל את הציון 8, וגבריאל ותומאס פארטיי זכו לציון 9. "הוא הראה בדיוק מדוע ארסנל שילמה עליו 45 מיליון ליש"ט והתעקשה לקחת אותו מאתלטיקו. הוא הציג נוכחות ענקית, עמוד השדרה החדש של ארסנל". פארטיי זכה לשבחים גם מרוי קין. "הוא היה יוצא מן הכלל. הגיע ממועדון גדול, שיחק במשחקים גדולים, כשאני מסתכל עליו יותר – הלוואי והוא היה בוחר במנצ'סטר יונייטד. הוא גדל, פיזי, חזק, תוקפני. יש לו סיכוי להיות פטריק ויירה. הוא נראה נוח מאוד גם על הכדור. יש לו הכל".

מיקל ארטטה שאפילו לא היה במועדון כשחקן בניצחון הקודם, שמח כמובן: "רציתי לייצר אמונה מהשחקנים, ביקשתי מהם להיות הקבוצה שאנחנו כרגע ולשיק כמו שאנחנו יודעים. אני שמח על היכולת ועל כך שהשחקנים שלי שיחקו עם הרבה אומץ והפגינו אופי. כמובן שאני שמח על כך שזכינו בנקודות, ובצדק, וניצחנו אחרי 14 שנה".

תומאס פארטיי. פטריק ויירה הבא? | Stuart MacFarlane/Arsenal FC via Getty Images

האם היה מודאג עד שהגיע השער: "היה במוח שלי תסריט שהמשחק נגד לסטר יחזור, אבל הפעם מצאנו את הדרך לנצח ולנצל את הדומיננטיות שלנו, השחקנים נראו מאוד בוגרים. גם כשהם הפעילו מעט לחץ בדקות האחרונות – הסתדרנו עם זה. השחקנים שעולים מהספסל באמת עוזרים לנו. היה לנו לא פשוט מול ארבעה קשרים שלהם. יכולנו להבקיע פעמיים במחצית הראשונה והיה עלינו לנצל את הרגעים שאחרי השער. היה מתח גבוה. אני יכול להחמיא לכל שחקן באופן אינדיבידואלי".

הספרדי הוא הראשון שניצח את שני משחקיו הראשונים נגד יונייטד מאז הרברט צ'פמן איי שם ב-1925: "לא ידעתי על זה אבל ברור שזה נהדר, עלינו לנצח את הקבוצות המובילות אם אנחנו רוצים להילחם איתן. זה משהו שלא עשינו בשנים האחרונות, בעיקר מחוץ לבית, ועלינו להשתפר. יש את הפער הזה שקיים ועלינו להקטין אותו כמה שיותר וכמה שיותר מהר. זה האתגר שלנו".

רוב הולדינג אמר לאחר המשחק: "אני מרוצה מהביצועים שלנו וששמרנו על שער נקי, נחמד להוריד את הגיבנת הזו מאיתנו (14 שנה ללא ניצחון). הקבוצה משתפרת ואני מקווה שנמשיך כך. אני בהחלט זוכר את המשחק בו נפצעתי כאן וירדתי על אלונקה וסיימתי את העונה. יונייטד מומחית בלכבוש שערים מאוחרים והפעם התגוננו עם הרבה לב ונשמה. אני חושב שגם נגד מנצ'סטר סיטי לדוגמא היינו טובים והיה חסר לנו מזל. עכשיו נקבל את הביטחון הדרוש נגד הקבוצות מהטופ".

איזו חגיגה. פייר-אמריק אובמיאנג, אלכסנדר לקאזט, תומאס פארטי | Stuart MacFarlane/Arsenal FC via Getty Images

הקפטן אובמיאנג היה לשחקן הראשון של התותחנים שמבקיע בפנדל באולד טראפורד. רובין ואן פרסי (2011) וג'ילברטו סילבה (2006) החמיצו. "כן, זו בדיוק הקבוצה שלי, אנחנו ארסנל", כתב הקפטן ברשתות החברתיות. עבורו זה היה שער חשוב מאוד אחרי חמישה משחקי ליגה עקרים. בשנה שעברה, לדוגמא, היו לו כבר שבעה שערים בשלב הזה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי