שתיהן מאוכזבות: מנצ'סטר סיטי וליברפול נפרדו ב-1:1

דה בריינה החמיץ פנדל שיכול היה להעניק ניצחון לתכולים, שנותרו במקום ה-11 בפרמיירליג למרות שז'סוס החזיר אותם מפיגור מוקדם. סלאח כבש ראשון לזכות האלופה, שאיבדה את הפסגה. אלכסנדר-ארנולד נפצע

(גודל טקסט)

כדורגל קצבי ואיכותי קיבלנו למשך חלקים מסוימים, שינויי מומנטום היו וגם שני שערים, אולם קרב הענקיות הראשון של העונה בפרמיירליג הסתיים ללא הכרעה. מנצ'סטר סיטי וליברפול נפרדו ב-1:1 במשחק המרכזי של המחזור השמיני, תוצאה מאכזבת מבחינת שתיהן, שכן האלופה איבדה את המקום הראשון בטבלה ואילו סגניתה, שניצחה רק שלושה משחקים מתוך שבעה העונה, נותרה במקום ה-11.

מנצ'סטר סיטי המשיכה במגמת חוסר היציבות שמאפיינת אותה מפתיחת העונה. הקבוצה של פפ גווארדיולה עדיין לא הצליחה לחבר שני ניצחונות רצופים ושמטה כבר תשע נקודות מתוך 21 אפשריות. אם לא די בכך, התכולים סיימו את הערב בידיעה שפספסו הזדמנות פז להשיג ניצחון שלא רק היה משפר את מצבם בטבלה, אלא גם מוסיף ביטחון רב. הסיבה לפספוס היא החמצת פנדל של קווין דה בריינה במצב של 1:1, בשיא המומנטום של סיטי שחזרה מפיגור מוקדם.

הסיטיזנס ראו את יריבתם עולה ליתרון מוקדם משער של מוחמד סלאח בפנדל וידעו להפוך את המומנטום לטובתם, עם תגובה מהירה יחסית של גבריאל ז'סוס, אלא שבהמשך לא ידעו לייצר מספיק מצבים איכותיים וגם לא ניצלו את המעטים שהיו להם. גווארדיולה יקווה ששחקניו יחזרו בכושר טוב מפסיק מפגרת הנבחרות שתתחיל השבוע, מכיוון שאחריה יחכה לו משחק חוץ קשה מאוד נגד טוטנהאם של ז'וזה מוריניו, אשר עלתה למקום השני בזכות התוצאה באיתיחאד.

גווארדיולה וקלופ. שניהם יצאו מאוכזבים | Martin Rickett/PA Images via Getty Images

החבורה של יורגן קלופ נעצרה לאחר חמישה ניצחונות רצופים בכל המסגרות ומעבר לכך שירדה למקום השלישי, ליברפול איבדה שחקן הגנה נוסף לפציעה. טרנט אלכסנדר-ארנולד נפגע מהיתקלות עם ראחים סטרלינג ונאלץ לפנות את מקומו לג'יימס מילנר. רק בהמשך תתברר חומרת הנזק למגן הימני, אך לפחות על פי הבעת פניו, המייטי רדס עלולים לקבל בשורה רעה נוספת אחרי שנותרו ללא וירג'יל ואן דייק ופאביניו.

גם המרסיסייד ציפו מעצמם ליותר במשחק גדול שכזה. סלאח כאמור העלה אותם ליתרון מהיר, אך מלבד התקפה שבה אלכסנדר-ארנולד נעצר בהדיפה מצוינת של אדרסון ומהלך נוסף שאותו ז'וטה לסיים בצורה הולמת, ליברפול לא השכילה לייצר הזדמנויות טובות לכיבוש וכשקלופ יסכם את המשחק, לא יהיו לו הרבה סיבות לחייך. אלופת אנגליה תהיה חייבת לחזור חדה מהפגרה, כי אחריה יחכה לה משחק ביתי נגד המוליכה החדשה של הפרמיירליג – לסטר של ברנדן רוג'רס.

אלכסנדר-ארנולד. גם הוא ייעדר לתקופה ארוכה? | Martin Rickett/PA Images via Getty Images

הרכבים

מנצ'סטר סיטי: אדרסון, קייל ווקר, רובן דיאש, איימריק לאפורט, ז'ואו קאנסלו, רודרי, אילקאיי גונדואן, קווין דה בריינה, פראן טורס (ברנרדו סילבה, 61), ראחים סטרלינג, גבריאל ז'סוס.

ליברפול: אליסון, טרנט אלכסנדר-ארנולד (ג'יימס מילנר, 63), ג'ו גומז, ג'ואל מאטיפ, אנדרו רוברטסון, ג'ורדן הנדרסון, ג'ורג'יניו ווינאלדום, מוחמד סלאח, סאדיו מאנה, דיוגו ז'וטה, רוברטו פירמינו (שרדאן שאקירי, 59).

מהלך המשחק

שלב הגישושים הסתיים יחסית מהר: מאנה נכנס לרחבה מצד שמאל והוכשל על ידי ווקר, סלאח ניגש לבעיטת הפנדל והבקיע את ה-0:1 לזכות ליברפול בדקה ה-13. סיטי הייתה יכולה להגיב בדקה ה-25, כאשר דה בריינה העביר כדור רוחב מעולה לסטרלינג, אך האנגלי התמהמה ונעצר על ידי אליסון.

שש דקות אחר כך סיטי החלה מהלך מאגף ימין, ווקר העביר לדה בריינה שהמשיך לז'סוס, הברזילאי הסתובב בצורה נהדרת ושלח עם זה פנימה עם השפיץ – 1:1. בדקה ה-41 התכולים קיבלו הזדמנות להשלים מהפך – הגבהה של דה בריינה נעצרה בידו של גומז שעמד ברחבה והשופט שרק לפנדל, אולם הבלגי החטיא את המסגרת מ-11 מטרים.

שלוש דקות חלפו וליברפול יצאה להתקפה משמאל, מאנה חתך למרכז והשאיר לסלאח, המצרי מסר עומק לאלכסנדר-ארנולד שבעט, אדרסון הדף והגיב מהר כדי להשתלט על הריבאונד.

הפנדל של סלאח בדרכו אל הרשת | Martin Rickett – Pool/Getty Images
שחקני ליברפול חוגגים יתרון מוקדם | Shaun Botterill/Getty Images
ז'סוס החזיר את מנצ'סטר סיטי למשחק | Victoria Haydn/Manchester City FC via Getty Images

הקצב הגבוה נמשך במחצית השנייה ובדקה ה-49, ז'וטה קיבל כדור בעמדה נוחה ברחבה, אך שחרר כדור חלש לידיים של אדרסון. חמש דקות לאחר מכן, קאנסלו הגביה משמאל לראשו של ז'סוס, שהנגיחה שלו פספסה במעט את השער. סיטי הגבירה את הקצב ובדקה ה-57, דה בריינה ניסה מחוץ לרחבה אך הכדור עבר מעט מעל המשקוף. למרבה האכזבה, בעיקר של שני המאמנים, המשחק "נכבה" החל מאותו שלב ושתי הקבוצות לא ייצרו יותר מצבים, בדרך ל-1:1 בסיום.

החמצת הפנדל של דה בריינה | Martin Rickett – Pool/Getty Images
קווין דה בריינה מאוכזב | Martin Rickett – Pool/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי