קלופ: "המערך? כעת אנו שוב לא צפויים". עוד שיא לסלאח

אחרי ה-1:1 נגד סיטי, המאמן התייחס לרביעייה הקדמית: "אם עשינו זאת במשחק כזה - נשתמש בה בעתיד שוב", וכעס על לוח המשחקים: "אף אחד לא מפעיל שיקול דעת". אלכסנדר-ארנולד ייבדק. המצרי השתווה לטורס ופאולר

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

אמנם הניצחון בקרב הצמרת היוקרתי נגד מנצ'סטר סיטי חמק ממנה אתמול (ראשון) והאלופה נאלצה להסתפק ב-1:1, אך ליברפול של יורגן קלופ נראתה טוב והפתיעה רבים במערך סופר התקפי שכלל את דייגו ז'וטה מלבד שלישיית החוד המוכרת. ליברפול יצאה לפגרת הנבחרות במקום השלישי במרחק נקודה מלסטר המוליכה. אשתקד, כמובן, היה לה מאזן מושלם בחלוף שמונה מחזורים. בכל מקרה, האלופה תצטרך לשפר את מאזן החוץ שלה שכן היא ניצחה רק בשלושה מעשרת משחקי החוץ האחרונים שלה בליגה לעומת 16 מ-17 לפני אותו הרצף.

את השער כבשה ליברפול בזכות פנדל מדויק של מוחמד סלאח שיש לו שמונה שערים בשמונת משחקיו העונה. אף שחקן של ליברפול מעולם לא רשם הישג טוב יותר, כשהוא השתווה לפרננדו טורס (2009/10) ורובי פאולר (1995/96). בעונת הבכורה הקסומה שלו במועדון, לצורך השוואה, כבש ארבעה שערים בשמונת מחזורי הפתיחה.

קלופ התייחס למערך ההתקפי: "כשאתה יכול לעשות את זה נגד סיטי זה אומר שאתה יכול לשחק כך נגד כל יריבה. זה לא המערך החדש שלנו אך ישנם רגעים שנבחר לשחק כך, זה מאוד עוזר לנו. לרוב אנחנו צפויים, המאמנים ידועים איך נשחק, ועכשיו יש לנו שלושה-ארבעה מערכים שונים. זה עבד מצוין לטעמי. רציתי להשתמש בכישרון האדיר של שחקני ההתקפה ולגרום לסיטי לבעיות. אני משוכנע שפפ לא ידע שנשחק כך".

מוחמד סלאח | CLIVE BRUNSKILL/POOL/AFP via Getty Images

האם ליברפול החמיצה שתי נקודות: "פתיחת המשחק הייתה הכי טובה, אם כי אהבתי את המשחק בשלמותו. זה הכדורגל. אתה חייב, במיוחד נגד סיטי – לנצל את המצבים שלך, היו לנו רגעי כדורגל מלהיבים. אני לא חושב שהיו לנו מספיק מצבים של מאה אחוז שער. נענשנו כשהם השוו. בדרך כלל במסיבת העיתונאים אחרי המשחק אני אומר 'כן, היה לנו מזל, השוער הציל אותנו'. הפעם זה לא ככה וזו מחמאה גדולה ליריבה. אהבתי את האנרגיה של שתי הקבוצות הערב עם מחויבות גבוהה.

המאמן זעם כמובן על לוח המשחקים גם כן: "דיברתי לפני שבועיים בפגישה שאורגנה בין המועדונים. זה לא קשור לליברפול, למנצ'סטר יונייטד או למנצ'סטר סיטי. אבל אם אחרי פגרת נבחרות שיחקנו בדרבי ב-12:30 (שעון אנגליה), זה לא צריך לקרות. אני מבין ב-100% את חשיבות הטלוויזיה, אבל הפרמיירליג צריכה להתחשב בשחקנים. השנה אוקטובר קשה כמו דצמבר, נובמבר קשה כמו דצמבר ודצמבר תמיד נשאר דצמבר. 12:30 בשבת זו שעה קטלנית. זה לא עניין של לתת צ'אנס לקבוצות אחרות, שחקנים נפצעים. עלינו למצוא פתרונות. לא הגיוני שקבוצה שמשחקת ברביעי בלילה בליגת האלופות תשחק בשבת בצהריים בשעה כזו. "סקיי ספורטס", "BBC" או ה-BT, כולם צריכים לעשות משהו.

ג'ו גומז אמר: "היו לנו את המצבים שלנו ואני חושב שהתיקו משקף בסופו של דבר. היו כמה החלטות מתסכלות אבל לדעתי היינו טובים יותר במחצית הראשונה. שתי הקבוצות האטו לאחר מכן ואף היו שמרניות. אנחנו יודעים בסופו של יום כמה סיטי טובה במשחק בית ולקחנו נקודה וזה בסדר". הבלם גרם לפנדל לאחר שנגע בכדור בידו: "זו תנועה טבעית, לא ניסיתי לעשות זאת, הכל קרה כל כך מהר. זו החלטה של שופט".

ג'ו גומז כועס על השופט | Clive Brunskill/Getty Images

ליברפול ממתינה לראות את משך היעדרותו של המגן הימני טרנט אלכסנדר-ארנולד שייעדר מהמשחקים הקרובים של נבחרת אנגליה כפי שהבהיר מאמנו. המגן הימני הוחלף בדקה ה-63 ויעבור בדיקה היום (שני). כמובן שוירג'יל ואן דייק לא יחזור לשחק העונה וגם טיאגו נעדר מהמשחק אתמול.

בתקשורת הבריטית שיבחו את ליברפול. מרטין קיאון אמר: "לראות את ליברפול משחקת עם רביעייה קדמית כזו – זה כמו לצפות בחיצים האדומים (הצוות האוורובוטי של חיל האוויר המלכותי). סיטי לא עמדה בקצב שלהם". רוי קין הסכים איתו והניח שהאלופה תשמור על הכתר שלה: "אני עדיין חושב שייצטרכו לעבוד קשה מאוד כדי לעצור את ליברפול". "קלופ לא הגיע לאיתיחאד כדי להתחבא, המערך ההתקפי העיד על כך וקבוצתו העמידה את סיטי על חבלים למשך 20 דקות. אם כי, הוא יהיה מרוצה מנקודה לאור העובדה שבמחצית השנייה תש כוחם. ובכל זאת הם תמיד מסוכנים", נכתב ב-"BBC".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי