פפ האריך את חוזהו עד 2023, ינסה לצרף את מסי בינואר?

פפ גווארדיולה | מנצ'סטר סיטי

הספרדי יסגור שבע שנים באנגליה בתקווה לזכות בתואר היחיד שחסר לו - ליגת האלופות. בבריטניה טוענים: סיטי תנסה להחתים את כוכב ברצלונה. "אין ספק שהוא דיבר עם גווארדיולה בקיץ, אלא שאז הוא היה תחת חוזה"

(גודל טקסט)

פפ גווארדיולה הוא אחד המאמנים הטובים ביותר, אין על כך עוררין, אלא שבסיום העונה שעברה (2019/20), הספרדי ספג ביקורות גדולות על כך שמנצ'סטר סיטי יצאה בשלב מוקדם ממאבק האליפות וסיימה את העונה בצורה קודרת כשהודחה ברבע גמר ליגת האלופות עד ידי ליון. היה נדמה שבתום העונה הנוכחית (2020/21), האחרונה בחוזהו – פפ יעבור ליעד הבא. להיפך: הספרדי שמר אמונים לסיטי והאריך את חוזהו עד 2023.

"הספקולציות סביב עתידו איימו להרוס את העונה של סיטי, אך פפ הבטיח את עתידו והסכים לחוזה החדש", נטען בבריטניה. בתחילת השבוע דווח כבר כי הספרדי יאריך את חוזהו. כבר עכשיו פפ נמצא בעונתו החמישית במועדון – יותר מאשר בברצלנוה (ארבע שנים) או בבאיירן מינכן (2013 – 2016).

לפי הדיווח סיטי נתנה לפפ את כל הזמן שבעולם כדי להתייעץ עם משפחתו, ומעבר לכך הוא מרוצה מההתנהלות של הקבוצה בחלון ההעברות האחרון עם צירופם של פראן טורס והבלם רובן דיאש שחיזק את ההגנה. לפי ההערכות, זו תהיה התקופה האחרונה של פפ כמאמן מועדונים ולאחר מכן ינסה את מזלו כמאמן נבחרת.

היו"ר חלדון מובארק: "זו עדות לתשוקה של האיש לכדורגל ולגישה שלו. הוא משפיע על הכדורגל שלנו ועל תרבות המועדון. הוא היה המוקד העיקרי להצלחות שלנו ואני שמח שיש לנו עוד כל כך הרבה דברים להשיג על המגרש ומחוצה לו. הארכת החוזה היא השלב הבא והטבעי במסע שהתפתח בשנים ארוכות. זה תוצר של אמון וכבוד הדדי בינו לבין המועדון כולו. אני בטוח שכל אוהדי הקבוצה מרוצים כמוני ומצפים בקוצר רוח למה שנוכל להשיג באמצעות עבודה קשה".

פפ אמר: "מאז שהגעתי לסיטי הרגשתי כה רצוי במועדון ובעיר עצמה – השחקנים, צוות המועדון, האוהדים, האנשים והשאר. השגנו הרבה יחד, כבשנו שערים, זכינו בתארים וכולנו גאים בהצלחה. לקבל תמיכה מן הסוג הזה היא הדבר הכי טוב שיש למאמן. יש לי את כל מה שיכולתי לבקש ואני שמח שנותנים לי להמשיך לעוד שנתיים. האתגר מבחינתנו הוא להמשיך ולהשתפר ולהתפתח. אני מאוד נרגש להיות חלק ממנצ'סטר סיטי הזו".

עד היום פפ זכה בלא פחות משמונה תארים בקבוצה – שתי אליפויות מרהיבות (2017/18 ו-2018/19), גביע אנגלי, שלושה גביעי ליגה ופעמיים הניף את מגן הקהילה. האתגר הגדול ביותר שלו הוא לזכות בליגת האלופות, מה שלא הצליח לעשות מאז עונת 2010/11 כשעמד על הקווים של ברצלונה.

המספרים של פפ גווארדיולה במנצ'סטר סיטי

245 משחקים: 181 ניצחונות, 28 תוצאות תיקו, 36 שערים, יחס שערים 209:607.

אחוז ניצחונות: 73.87%| מספר התארים: 8| זוכה בתואר כל 30.625 משחקים בממוצע

מנצ'סטר סיטי אלופה
מנצ'סטר סיטי אלופה. בתקופתו של פפ רק הגביע עם האזניים הגדולות חסר | Gettyimages

בתקשורת בטוחים שזה לא הכל, וסיטי תנסה להסתער על מסי בינואר. נטען שבקיץ מסי ויתר ולא רצה להילחם במועדון של חייו אך כעת המצב שונה. בינואר הוא יהיה רשאי לנהל משא ומתן עם כל קבוצה ואולי הספרדים יבינו שעדיף להם למכור אותו כדי שלא יעזוב בחינם בתום העונה.

ב-"Four-Four-Two" הציגו את הסיפור המלא על מאורעות הקיץ ונכתב: "מסי לא הרגיש בנוח, הוא שיתף בפומבי את הדעות שלו. אין לי ספק שהוא דיבר עם גווארדיולה, המנג'ר הכי טוב תחתיו שיחק, אבל אז היה חוזה". באותה הכתבה התראיין אחד מעובדי המועדון, בעילום שם כמובן, ודיבר על אכזבת רבים מכך שמסי נשאר – בשל המשבר הכלכלי. "אנחנו אוהבים את כל מה שנתן לקבוצה, אבל העבודה שלי חשובה לי יותר. ידענו שיהיו קיצוצים – כדי שיוכלו לשלם את שכרו של מסי".

פפ גווארדיולה עם ליאו מסי
פפ גווארדיולה עם ליאו מסי | Gettyimages

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי