זה ייגמר באליפות? טוטנהאם ניצחה 0:2 את מנצ'סטר סיטי

מוריניו השיג ניצחון שביעי בקריירה על גווארדיולה והעלה את קבוצתו באופן זמני לפסגה. סון כבש את שערו התשיעי בליגה (5) וקיין בישל בפעם התשיעית ללו צ'לסו המחליף (65). התכולים רק במקום העשירי

(גודל טקסט)

אחרי תשעה מחזורים ניתן לומר שזו אחת העונות הכי מותחות בתולדות הפרמיירליג ועדיין קשה לדעת מי תסיים כאלופה. עם זאת, כבר עברנו מספיק משחקים כדי לסמן את טוטנהאם כאחת המועמדות ללכת עד הסוף. הערב (שבת) הקבוצה של ז'וזה מוריניו עמדה במבחן רציני מול מנצ'סטר סיטי ועמדה בו בגבורה, לאחר ניצחון 0:2 במגרשה הביתי, אשר העלה אותה באופן זמני למקום הראשון.

מעבר לכך המנג'ר הפורטוגלי, שזכה עם כל קבוצה באליפות בעונתו השנייה, פרט למנצ'סטר יונייטד, שיפר במעט את מאזנו נגד פפ גווארדיולה. במהלך 24 מפגשים מול המנג'ר הספרדי (מולו התמודד יותר מכל אחד אחר) רשם את ניצחונו השביעי בסך הכל והשני עם טוטנהאם. ראוי לציין שגווארדיולה השיג מולו 11 ניצחונות.

בחזרה לדשא. טוטנהאם פתחה נהדר ועלתה ליתרון כבר בדקה החמישית לאחר שאנדומבלה מצא את סון, שעלה לראש טבלת השערים בפרמיירליג עם שערו התשיעי בזכות נגיעה קלה ברגל שמאל. בחלוף חמש דקות סון מצא את קיין שכבש את השני, אך האחרון היה בנבדל והגול בוטל. גם לסיטי נפסל גול במהלך המחצית הראשונה – זה קרה בדקה ה-27 מרגלי לאפורט. לאחר בדיקה ב-VAR התברר שמבשל השער, ז'סוס, נגע בידו בתחילת המהלך.

המחצית השנייה התחילה בקצב רגוע הרבה יותר, לכן מוריניו הכניס בדקה ה-65 את לו צ'לסו ותוך פחות מדקה כבש את השני, בזכות מהלך שהחל קיין שרשם בישול תשיעי שמצא את הקשר שדייק בעזרת בעיטה חדה ושטוחה בצד שמאל.

טוטנהאם שעלתה זמנית לפסגה, תארח כבר ביום חמישי הקרוב את לודוגורץ של מאוויס צ'יבוטה במסגרת הליגה האירופית וביום ראשון תתארח בסטמפורד ברידג' אצל צ'לסי שיהיה סוג של דרבי עבור המאמן ז'וזה מוריניו. מנצ'סטר סיטי ששוב לא ניצחה וניצבת במקום העשירי, תצא גם היא לשבוע אירופי עמוס כאשר תתארח ביום רביעי אצל אולימפיאקוס בליגת האלופות. אולם לה בראשון מחכה משחק קל יותר כאשר תארח את ברנלי הנמצאת במקום ה-19.

שחקני טוטנהאם חוגגים | CLIVE ROSE/POOL/AFP via Getty Images

צפו בכתבה של שרון דוידוביץ' על עונת השיא של הארי קיין

הרכבים

טוטנהאם: הוגו לוריס, סרג' אורייה, אריק דייר, טובי אלדרווירלד (ג'ו רודון 81), סרחיו רגילון, פייר אמיל הויביירג, מוסא סיסוקו, טנגי אנדומבלה (ג'ובאני לו צ'לסו), סטיבן ברחווין (לוקאס מורה 73), יונג מין סון, הארי קיין.

מנצ'סטר סיטי: אדרסון, קייל ווקר, איימריק לאפורט, רובן דיאש, ז'ואאו קנסלו, רודרי, קווין דה בריינה, ברנרדו סילבה (פיל פודן 73), ריאד מאחרז (ראחים סטרלינג 73), פראן טורס, גבריאל ז'סוס.

מהלך המשחק

דקה 5: טוטנהאם עלתה ל-0:1! פתיחה אדירה מארחת. אנדומבלה ניצל הגנה לא מסודרת של סיטי והעביר כדור עומק לסון. הדרום קוראני כבש את התשיעי שלו בליגה עם נגיעה בשמאל.

דקה 14: סון בעוד התקפה נפלאה מצא את הארי קיין חופשי ודחק מול השער החשוף. השופט מייק דין לא הזדקק ל-VAR ופסל את השער בטענה לנבדל.

יונג מין סון, פראן טורס | Tottenham Hotspur FC/Tottenham Hotspur FC via Getty Images)

דקה 27: ז'סוס קיבל ברחבה כדור מרודרי, בלבל את השומרים שלו ומצא את לאפורט שהכניע את לוריס עם בעיטה חזקה בשמאל. אולם הגול נפסל לאחר בדיקה ב-VAR בעקבות נגיעת יד מוקדמת של החלוץ הברזילאי.

דקה 40: מהלך נהדר של רודרי הגיע למאחרז, שאיבד את הכדור ברחבה, אבל בגלל בלבול בהגנה ז'סוס הגיע לכדור החוזר וכמעט כבש מצד שמאל.

דקה 51: דה בריינה ניצלה את מזלו עם בעיטה מחוץ לרחבה, שלא פגשה את המסגרת.

דקה 65, טוטנהאם עלתה ל-0:2! הארי קיין קיבל כדור בעמדה אחורית ומצא בכדור מדויק את לו צ'לסו שהכפיל בחדות תוך פחות מדקה על המגרש.

דקה 90: גם זה לא נכנס. כדור חופשי מדויק של דה בריינה שהגיע לראשו של ז'סוס שעשה הכל נכון, אבל לוריס הצליח להדוף לקרן.

ז'וזה מוריניו, פפ גווארדיולה | Neil Hall – by Pool/Getty Images
הכובש המאושר. יונג מין סון | Neil Hall/PA Images via Getty Images
שחקני טוטנהאם חוגגים | KIRSTY WIGGLESWORTH/POOL/AFP via Getty Images
דייק דין מסתכל ב-VAR | Neil Hall/PA Images via Getty Images
גארת' בייל מתחמם | Neil Hall – by Pool/Getty Images
ז'וזה מוריניו | CLIVE ROSE/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי