מוריניו מתמוגג מקיין, דה בריינה תקף: "כבר לא יודע מה החוקים"

טוטנהאם עלתה לפסגה אחרי 0:2 על סיטי והמנג'ר שיבח את שחקניו: "מנצ'סטר סיטי הפסידה לקבוצה שהיה לה משחק טקטי נפלא". הבלגי עקץ אחרי השער שנפסל, גווארדיולה הצהיר על מהפכה: "אנחנו נתחיל להבקיע שערים"

(גודל טקסט)

מי היה מאמין, אבל טוטנהאם וז'וזה מוריניו בראש טבלת הפרמיירליג אחרי תשעה משחקים. התרנגולים פתחו את העונה עם הפסד לאברטון וגם איבדו נקודות יקרות בשני המשחקים נגד ניוקאסל ו-ווסטהאם בהם ספגו בתוספת הזמן, אבל אתמול (שבת) הגיע רגע השיא כאשר הצמד הלוהט הארי קיין ויונג מין סון הכניעו 0:2 את מנצ'סטר סיטי ואפילו פפ גווארדיולה טען: "כרגע טוטנהאם בפסגה, אז היא טוענת לכתר יותר מאיתנו".

סון כבש ראשון והתבסס כמלך השערים עם תשעה כיבושים בתשעה משחקים, הארי קיין פתח פער בפסגת המבשלים עם תשעה במאזנו אחרי המסירה הנהדרת לג'ובאני לו צ'לסו וז'וזה מוריניו התמוגג משחקניו: "אני מעדיף שהשחקנים ידברו ולא אני, כי הם אלו שנראים ככה. הם היו פנטסטיים. כולם נתנו את הכל, עבדו לפי התכנית ולפעמים בכדורגל השיטה היא חשובה יותר מכל דבר. הם שיחקו מדהים".

מנצ'סטר סיטי הגיעה למפגש בסגל כמעט מלא, אבל גווארדיולה לא פתח עם ראחים סטרלינג שחזר עם פציעה קלה מהנבחרת וגם סרחיו אגוארו רק חזר מפציעה ולא שותף ועל כך אמר "המיוחד": "היה לנו חשוב לכבד את סיטי, אבל גם לא לשכוח מי אנחנו. צריך גם לזכור שהטבלה משקרת, כי לסיטי חסר משחק. סיטי זו עדיין סיטי, גם אם היא הפסידה לקבוצה שהיה לה משחק טקטי נפלא".

מוריניו גם אמר על הארי קיין שנמצא דווקא בקצב בישולים בלתי נתפס: "הוא מייצג את השחקנים, כי הדרך שהוא עובד בה זו אותה דרך שכולם פועלים לפיה. הוא יכול להיות החלוץ שיגרום לזה שיסתכלו אחרת על חלוצים בעתיד – כי לרוב מסתכלים על חלוץ אם הוא טוב או לא לפי כמות השערים שכבש, כמו שיש את פרס נעל הזהב, אבל חלוץ גם יכול להיות המצטיין במשחק בלי להבקיע".

הארי קיין, יונג מין סון
הצמד הלוהט בליגה. מלך השערים ומלך הבישולים | Neil Hall – by Pool/Getty Images

לצערם של התרנגולים, על הניצחון העיבה הפציעה של הבלם טובי אלדרווירלד שעל פי החשש ייעדר תקופה ארוכה: "הייתי אומר שזו נראית פציעה קשה", אישר מוריניו, "אני מאוד עצוב בשביל טובי, במיוחד אחרי הופעה מעולה שלו. אלה פציעות שקורות ונקווה שזה לא חמור כפי שזה נראה".

לסיום מוריניו נשאל על המקום הראשון והבהיר: "אני מעדיף להיות ראשון מאשר שני, שלישי או רביעי, אבל זו ממש לא בעיה שלי מה תעשה היום לסטר נגד ליברפול. אני פשוט רוצה להמשיך לנצח משחק אחר משחק והטבלה בכלל לא מעניינת אותי".

מנגד, במנצ'סטר סיטי זעמו על השער שנפסל בעקבות נגיעת יד של גבריאל ז'סוס וקווין דה בריינה אפילו עקץ: "אני חושב שאני כבר לא יודע את החוקים בכדורגל. שיחקתי כל כך הרבה שנים ולא הרגשתי שיש בעיה, אבל בשלוש השנים האחרונות החוקים משתנים כל הזמן. אני כבר לא מבין את החוקים".

נגיעת היד של גבריאל ז'סוס
נגיעת היד של גבריאל ז'סוס. נפסל בצדק? | מסך

דה בריינה, שעל פי הדיווחים גם קרוב לחתום על חוזה חדש עד 2025 תמורת שכר של 350 אלף ליש"ט בשבוע, תקף את ההחלטה לקיים משחקי נבחרות החודש: "אני לא מופתע בכלל שאנחנו לא חדים מספיק, כי היו לנו שבעה ימי הכנה לעונה הזו ולמשחק נגד טוטנהאם הגעתי מהנבחרת ועשיתי אימון אחד עם כולם. מה אנשים מצפים מאיתנו במצב כזה?!".

קווין דה בריינה
קווין דה בריינה | CLIVE ROSE/POOL/AFP via Getty Images

אחרי שמנצ'סטר סיטי שוב סיימה משחק עם מעל 20 בעיטות והפעם אפילו לא כבשה שער אחד לרפואה, גווארדיולה בהחלט עשוי לבצע מהפכה בהרכב בשבת הבאה נגד ברנלי ועוד קודם לכן, בפיראוס נגד אולימפיאקוס בליגת האלופות. די ברור שראחים סטרלינג ישוב להרכב וגם פיל פודן עשוי לחזור אחרי שבחודש האחרון מיעט לקבל קרדיט.

גווארדיולה כלל לא רגיל להיות עם 12 נקודות בלבד אחרי שמונה מחזורים ועל כך אמר: "הייתה לנו תקופה ששיחקנו בלי חלוצים, אבל זה לא שהם יחזרו והכל ייפתר. אנחנו יוצרים מצבים, יש לנו התקפות מתפרצות ופשוט חסר לנו הפס האחרון. אנחנו נעשה שינויים והקבוצה תתחיל להבקיע שערים. אנחנו פוגשים קבוצות שמתגוננות עם 10 שחקנים ועדיין מגיעים ל-22 מצבים ולא מצליחים לכבוש".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי