ליברפול קבעה שיא מועדון, קלופ: מה שאמרו על פירמינו – שטויות

האלופה רשמה משחק ליגה ביתי מספר 64 ברציפות ללא הפסד והאפילה על הרצף של פייזלי. המאמן הגן על החלוץ שכבש את השלישי ואמר: "כנראה מה שהכי ריגש אותי - ההופעה של מילנר". וגם: מתי סלאח חוזר והעקיצה של אברה

קבוצות: ליברפול לסטר
(גודל טקסט)

אוהדי ליברפול סבלו מלא מעט דאגות בתקופה האחרונה לאור הסגל ההולך ומתקצר אך הקבוצה של יורגן קלופ נתנה להם סיבות גדולות לאופטימיות כשהביסה אתמול (ראשון) 0:3 את לסטר והשוותה את מספר הנקודות לזה של המוליכה טוטנהאם. אם הקבוצה מאנפילד תמשיך לשחק כך היא תוכל לשמור על כתר האליפות. על הדרך האלופה קבעה שיא מועדון חסר תקדים עם 64 משחקי בית בליגה ללא הפסד – 53 ניצחונות ועוד 11 תוצאות תיקו. ליברפול כבשה 169 שערים, ספגה 42 פעמים בלבד והשיגה 170 נקודות.

מאז מאי 2017 ליברפול לא נכנעה במבצרה והאפילה על השיא של בוב פייסלי בין 1978 ל-1981. קלופ שיתף 40 שחקנים שונים באותה ריצה אדירה, פי שניים מהמאמן האגדי, שסיים את אותו הרצף דווקא נגד לסטר.

מוחמד סלאח שנעדר מהמשחק אמור לשוב לאימונים היום (שני) לאחר שבדיקת הקורונה האחרונה שלו הייתה שלילית. הוא יעבור שתי בדיקות נוספות כמובן. כזכור, המצרי נדבק לאחר שהשתתף בחתונה המונית של אחיו. "הוא צפוי להתאמן איתנו מחר (היום)", הסביר המאמן. מנגד, שרדאן שאקירי שנעדר לאור פציעת שריר אותה ספג ממשחקי הנבחרת – לא צפוי להיות כשיר, וכך גם נאבי קייטה שנטש בדקה ה-53.

מוחמד סלאח | Visionhaus

הרצף של ליברפול: 64 משחקי בית ללא הפסד – 53 ניצחונות, 11 תוצאות תיקו, יחס שערים 42:169

קלופ אמר על המשחק: "זה היה לילה מושלם, עד שקייטה עזב את המגרש. זה היה משחק ממש טוב. היינו צריכים לשחק כך אחרת לא היה לנו שום סיכוי, והחבר'ה עשו זאת מהשנייה הראשונה. שלטנו במשחק, ביצענו את המסירות האחרונות, כבשנו שני שערים אחרי משחק קבוצתי והיו הרבה רגעי כדורגל טובים. אולי מה שהכי שימח אותי זו ההופעה של ג'יימס מילנר כמגן ימני".

על השיא: "האמת שיש כל כך הרבה מה להגיד על כדורגל, לחשוב כיצד נשחק במשחק הבא – כך שלא היה לי זמן להתעסק בזה. אני מקווה שנמשיך. זה בהחלט מדהים, הכל בזכות החבר'ה. כמובן שהיו רבה משחקים צמודים. אנחנו מאוד נהנים לשחק באנפילד, אמרתי את זה. הכל מרגש בבית גם ללא הקהל. ברור שלא קל לשבור שיאים של המועדון ההיסטורי הזה. אני שמח עבור השחקנים אך זה לא מרגיש כמו רגע גדול כי יש לנו משחק כבר ברביעי וזו הדאגה היחידה שלי כרגע".

בזמן שדיוגו ז'וטה סיפק את הסחורה מרגע שהצטרף, רוברטו פירמינו היה מעט תקוע. הברזילאי כבש את השער השלישי בחגיגה אתמול ויש לו שנים העונה, שניהם באנפילד – כאשר בכל 2019/20 היה לו שער ביתי אחד. קלופ אמר על כך: "כמובן שאנחנו שמחים, זו הקלה. מה שאנשים אמרו על פירמינו פשוט מגוחך. כל כך מגיע לו, הוא חשוב עבורנו. כולם ידעו שזה היה נכון שהוא יכבוש לנו".

רוברטו פירמינו חוגג עם דיוגו ז'וטה וג'יימס מילנר | Jon Super – Pool/Getty Images

השער של ז'וטה הובקע אחרי מהלך נפלא שכלל לא פחות מ-30 מסירות. המנג'ר אמר: "חייבים לציין שזה לא היה קורה ללא כדור הרוב המצוין של אנדי רוברטסון. ז'וטה נפלא, זו הסיבה שהחתמנו אותו". לשחקן שהגיע מוולבס יש שמונה שערים העונה, שבעה מהם בששת המשחקים האחרונים.

מילנר שהחליף את טרנט אלכסנדר-ארנולד הפצוע, בישל את השער לפירמינו: "במחצית הראשונה היינו נפלאים ולאחר מכן העייפות מפגרת הנבחרות השפיעה. אנחנו כל כך שמחים עבור בובי (פירמינו), הייתה לו הופעה נהדרת. לדעתי כעסתי יותר ממנו כשהוא לא הבקיע. אצלנו כולם משחקים בכל מקום, היכן נדרש, יש לנו קבוצה נהדרת של שחקנים".

פטריס אברה מתקשה לפרגן:

מי שלא ממש הצליח לפרגן לליברפול הוא פטריס אברה, המגן ששיחק בעבר במנצ'סטר יונייטד. הצרפתי אמר: "אנחנו צריכים להירגע, אני אקרא להם קבוצה נהדרת כשיצליחו לזכות שלוש פעמים ברציפות בפרמיירליג". אברה לא חושב שמדובר באחת הקבוצות הגדולות איי פעם. "ליברפול חיסלה את התקוות של לסטר להעפיל לפסגה עם הופעה יוצאת מן הכלל באנפילד ושיא מיוחד. היכולת שלה מבשרת רעות לאלו שקיוו שיתרחקו מהמאבק על התואר", נכתב ב-"BBC". "ליברפול הרחיבה את הבלתי נתפס שלה והתגברה על מכת פציעות", נכתב ב-"סקיי ספורטס".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי