גודל האכזבה כגודל הציפייה: 0:0 משמים בין צ'לסי לטוטנהאם

שתי הקבוצות הלונדוניות שהגיעו בכושר לוהט לדרבי, סיפקו משחק משעמם ונטול שערים. הספרס חזרו לפסגה ושמרו על רשת נקייה בסטמפורד ברידג' לראשונה מאז מרץ 2012, מוריניו נמנע מרצף הפסדים שעוד לא היה לו בקריירה

קבוצות: צ'לסי טוטנהאם
(גודל טקסט)

קרב הענקיות הלונדוניות שעמד במוקד המחזור ה-10 בפרמיירליג הבטיח בגדול, אך אכזב בענק. צ'לסי וטוטנהאם נפרדו ב-0:0 משמים בסטמפורד ברידג', שבעקבותיו רק "התרנגולים" עוד יכולים לחייך, כיוון שבזכות הנקודה הם חזרו לפסגת הטבלה. הבלוז, שניצחו בשלושת המפגשים האחרונים בין הקבוצות, פספסו הזדמנות לטפס בעצמם למקום הראשון ונותרו במקום השלישי, כשניצחון של לסטר מחר יוריד אותם שלב אחד למטה. רבע השעה הראשונה בהתמודדות הייתה קצבית ומבטיחה, אך מעבר לכך קיבלנו משחק משעמם ונטול מצבי הבקעה בולטים.

צ'לסי הגיעה במצב רוח מצוין אחרי שישה ניצחונות רצופים בכל המסגרות, שלושה מהם בליגה, כאשר באותם משחקים הבקיעה שלושה שערים בממוצע, אך הערב הייתה חסרת מחץ בחלק הקדמי וייתכן שחסר לה הכישרון של קאי האברץ וכריסטיאן פוליסיק, שרק חזרו לסגל בשבוע שעבר ושותפו לשמונה ו-16 דקות בהתאמה. הכחולים, שניצחו שמונה מתוך 10 המפגשים האחרונים עם יריבות לונדוניות לפני הערב, קלקלו את 100% ההצלחה של טוטנהאם במשחקי חוץ בליגה העונה, ומנעו מהיריבה מצפון העיר לנצח בכל חמשת משחקיה החוץ הראשונים שלה לראשונה מאז עונת האליפות ב-1961. צ'לסי תקווה להיראות טוב יותר במשחק הביתי נגד לידס, שמחכה לה בשבת הקרובה (21:50, שידור ישיר בספורט2).

טוטנהאם הייתה גם היא במומנטום נהדר, עם רצף של חמישה ניצחונות בכל המפעלים ואחרי 0:0 על מנצ'סטר סיטי במחזור הליגה הקודם, אולם גם היא הייתה רחוקה מלהבריק. הספרס יכולים להתנחם בכך ששמרו על רשת נקייה בסטמפורד ברידג' בפעם השנייה בלבד מתוך 18 הביקורים האחרונים והראשונה מאז מרץ 2012. ז'וזה מוריניו, שנכנע פעמיים לחניכו לשעבר פרנק למפארד בעונה שעברה, זכה גם הוא לנחמה פרטית, שכן בזכות התיקו הוא נמנע מלהפסיד בפעם השלישית ברציפות למאמן או קבוצה כלשהם בפרמיירליג, דבר שעוד לא קרה לו בקריירה. בנוסף, הנקודה השאירה את טוטנהאם בפסגה שבוע שלם ברציפות, שזה יותר ממה שהיה לספרס בכל 10 העונות הקודמות במצטבר. מוריניו ושחקניו ימשיכו כעת לדרבי לונדוני נוסף, הדרבי הצפוני, בו יתארחו אצל ארסנל בעוד שבוע מהיום.

מוריניו נמנע משפל אישי בקריירה | Darren Walsh/Chelsea FC via Getty Images
למפארד. לא מה שהוא ציפה לראות מקבוצתו | Justin Tallis – Pool/Getty Images

הרכבים

צ'לסי: אדוארד מנדי, ריס ג'יימס, קורט זומה, טיאגו סילבה, בן צ'ילוול, אנגולו קאנטה, מתאו קובאצ'יץ', מייסון מאונט, חכים זייך (קאי האברץ, , טימו ורנר (כריסטיאן פוליסיק, 74), תמי אברהם (אוליבייה ז'ירו, 79).

טוטנהאם: הוגו לוריס, סרג' אורייה, ג'ו רודון, אריק דייר, סרחיו רגילון, מוסא סיסוקו, פייר-אמיל הויברג, טנגוי אנדומבלה (ג'ובאני לו צ'לסו, 65), סטיבן ברחווין (ברנדון דייויס, 89), יונג מין סון (לוקאס מורה, 92), הארי קיין.

סון לא הצליח להכניע את צ'לסי הערב | Clive Rose/Getty Images

מהלך המשחק

זייך ניסה את מזלו כבר בדקה השנייה מרחוק, אבל לוריס קלט בקלות. בדקה התשיעית האורחת יצאה מאחור להתקפה נהדרת, שהתקדמה במעבר מימין לשמאל, קיין קיבל כדור במרכז והשאיר בנגיעה לברחוויין שחיפש את הפינה הרחוקה, אך שלח את זה מעט מעל המשקוף. שתי דקות חלפו וצ'לסי הסתערה קדימה, ורנר סיים התקפה מהירה בבעיטה לקורה ופנימה – אך לא זכה לחגוג, כי עמד בנבדל עם קבלת המסירה ממאונט.

הקצב הגבוה נמשך ובדקה ה-16 אורייה ביצע דאבל-פס עם אנדומבלה ובעט מחוץ לרחבה, מנדי זינק יפה והדף. חצי שעה משריקת הפתיחה, קיין ניסה לאיים על השער בכדור חופשי, אבל לא מצא את המסגרת.

ורנר כמעט חגג, אך היה בנבדל | JUSTIN TALLIS/POOL/AFP via Getty Images
הארי קיין. הופעה מאכזבת של טוטנהאם | Tottenham Hotspur FC/Tottenham Hotspur FC via Getty Images

ורנר קיבל את הצ'אנס הראשון במחצית השנייה, בדקה ה-48 בזכות מסירה טובה של זייך, אולם הגרמני לא הצליח להשתלט מספיק טוב כדי לשים את זה ברשת. בדקה ה-60, בלבול בין קאנטה למנדי כמעט אפשר לטוטנהאם לכבוש, אך השוער התעשת בזמן והרחיק ליציע. חמש דקות אח"כ ורנר הגביה טוב לעברו של אברהם, שלא תזמן טוב את הסיומת ופספס בהרבה את המסגרת.

מאונט סיפק בדקה ה-80 את האיום המשמעותי ביותר על השער, עם בעיטה חזקה מרחוק לפינה השמאלית של לוריס, שזינק נהדר והרחיק לקרן. את ההזדמנות האחרונה של הערב קיבל ז'ירו המחליף, שהגיע לאחד על אחד מול לוריס, אבל שלח את זה ישירות לידיים של השוער. בסיום, 0:0 מאכזב בין צ'לסי לטוטנהאם.

ז'ירו מתוסכל אחרי החמצה | Chris Lee – Chelsea FC/Chelsea FC via Getty Images
ברחוויין וקובאצ'יץ'. דרבי מאכזב בסטמפורד ברידג' | Matthew Childs/GettyImages

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי