Sport1 Banner

שיא ליונייטד. סולשיאר: "ברור למה הייתה לקבאני קריירה כזו"

השדים האדומים רשמו ניצחון חוץ שמיני ברציפות בפרמיירליג בזכות החלוץ שהפך לראשון מאז מאמנו שעלה מהספסל והיה מעורב בשלושה שערים. אפילו קין החמיא: "יתברר כהחתמה ענקית". מגווייר: "שחקן טופ". דה חאה ייבדק

(גודל טקסט)

אולה גונאר סולשיאר כבר הייתה בפרק לעוד משחק ליגה כושל כשמנצ'סטר יונייטד פיגרה 2:0 בסאות'המפטון. במחצית אולה גונאר סולשיאר הביט לספסל, שלף את אדינסון קבאני והחלוץ גמל לו עם צמד, כולל שער ניצחון דרמטי בתוספת הזמן, ועוד בישול בדרך ל-2:3 ענק. קבאני הוא השחקן השני בלבד בהיסטוריה של השדים האדומים שעולה מהספסל ומעורב בשלושה שערים. הקודם שעשה זאת הוא מאמנו, סולשיאר, בפברואר 1999 נגד נוטינגהאם פורסט.

הקבוצה הצליחה מעט לשפר עמדות בליגה כשקפצה למקום השמיני, עם משחק חסר, חמש נקודות מהפסגה. באופן מדהים, השדים האדומים משיגים תוצאות פנטסטיות דווקא בחוץ. יונייטד היא הקבוצה הראשונה בתולדות הפרמיירליג שמנצחת ארבעה משחקי חוץ רצופים על אף שפיגרה, וחגגה בפעם הראשונה שמונה ניצחונות חוץ רצופים – כן, במשמרת של סולשיאר המושמץ. דוני ואן דה בייק רשם הופעת בכורה בהרכב במסגרת הפרמיירליג.

סולשיאר החמיא לקבאני: "הוא 'אילץ' אותי להשתמש בו כי הוא שיחק מצוין נגד איסטנבול בשאקשהיר בליגת האלופות. רצינו שישתלב לאט לאט, בטפטופים, מהספסל, אך הוא הולך ומשתפר. יש לנו הרבה שחקנים צעירים אבל גם שחקנים מנוסים. הייתה לו השפעה נהדרת והוא מראה כל יום עד כמה הוא מקצוען. אפשר להבין למה הייתה לו קריירה אדירה כזו".

עוד אמר: "הוא מספר תשע שרוצה להיות שם ברחבה, הוא תמיד בתנועה ומחכה לכדורים. הוא תמיד יעשה את העבודה. הוא מקפיד על כל מה שצריך במגרש האימונים, בחדר ההלבשה. הוא יודע מה הוא רוצה לאכול, כמה זמן התאוששות הוא צריך".

על המשחק: "אני חושב שזו ליגה סופר קשה אבל גם לעובדה שלא היה קהל – עזרה לנו להגיע לשיא הניצחונות הזה, אבל זה לא חשוב. אני גאה בקבוצה על כל מה שעשתה מהדקה הראשונה ועד האחרונה. ידענו שכאשר השער הראשון יגיע – יהיו עוד. האם השבנו את המסורת של הדקות האחרונות? זה היה רגע גדול. עלינו לא להיכנע אף פעם. זה היה פנטסטי. הקבוצה משתפרת".

הקפטן הארי מגוויר: "התנועה שלו ברחבה פנטסטית. הוא השחקן הכי טוב ששיחקתי נגדו באימונים. הוא בתנועה כל הזמן. אנחנו יודעים מה יש לו ומה הוא יביא לקבוצה. הוא שחקן טופ, הוא שחקן טופ".

דויד דה חאה | Robin Jones/Getty Images

החדשות הפחות טובות הגיעו מצדו של השוער דויד דה חאה שנפצע ונאלץ להתחלף. השוער בספק למשחק בליגת האלופות נגד פריז סן ז'רמן ברביעי ויעבור בדיקות כמובן, מדובר בפציעה קצת מעל הברך וההערכות הן שלא מדובר במשהו רציני. "נראה מה יהיה אבל דין (הנדרסון) בסדר", הסביר סולשיאר.

התקשורת הבריטית, כצפוי, בטירוף: "קבאני מראה שיש לו רעב ואיכות עצומים והוא מסוגל להשפיע ובגדול", נכתב ב-"BBC", שם הזכירו כי הרבה גבות הורמו כשהחלוץ הגיע. "הוא התקבל בייאוש מסוים מבחינת הקהל. לפי המחצית במשחק (אתמול) הוא עשוי להתברר כבינגו גדול. נוכחות פיזית אדירה וקצב עבודה בלתי נלאה מעבר לשערים, הוציאו את יונייטד מהבוץ", נכתב. "קבאני קרע את סאות'המפטון. יש לו את האינסטיקנט של החלוץ שאתה כל כך צריך. הוא יכול להצליח בגדול באנגליה", נכתב ב"דיילי מייל". אפילו רוי קין, שביקורתי בדרך כלל, החמיא: "החילוף של סולשיאר השתלם, זו תהיה החתמה ענקית". "קבאני היה חתום על דרמת ענק והציל שלוש נקודות שהיו נראות אבודות ליונייטד", נכתב ב"סקיי ספורטס".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי