ראשון בפרמיירליג: מוריניו נגד ארטטה, ז'וטה פוגש את וולבס

הדרבי של צפון לונדון מפגיש בין טוטנהאם לארסנל, "המיוחד" לא מיהר להצטרף למחמאות על יריבו וגם הודה שקיין ורגילון בספק. בליברפול, הפורטוגלי שבכושר שיא יפגוש את האקסית. וגם: שפילד חייבת ניצחון על לסטר

(גודל טקסט)

המחזור ה-11 בפרמיירליג בהחלט עשוי להיות אחד המסקרנים של העונה. עוד היום (שבת) תתארח מנצ'סטר יונייטד אצל ווסטהאם, צ'לסי של פרמק למפארד תארח את לידס ומרסלו ביילסה ומנצ'סטר סיטי צפויה להתפוצץ גם על פוהלאם, אבל מחר המחזור יגיע לשיאו עם הדרבי הגדול של צפון לונדון בין טוטנהאם לארסנל ואם זה לא מספיק, לאחר מכן ליברפול תארח באנפילד את וולבס.

שפילד יונייטד – לסטר (16:05 בספורט2)

נועלת הטבלה והקבוצה היחידה שעדיין לא ניצחה גם לאחר 10 מחזורים, שפילד שצברה נקודה אחת בלבד, סובלת מבעיה קשה בהתקפה. גם צירופו של ראיין ברוסטר הצעיר מליברפול לא עזר לה ומאז שסחטה את הנקודה היחידה שלה ב-1:1 נגד פולהאם לפני כמעט חודשיים, היא כבשה שני שערים בחמישה משחקים – זה קרה דווקא מול ליברפול וצ'לסי, אבל בשני המשחקים היא ספגה לפחות פעמיים והפסידה.

מחר תנסה שפילד של כריס ווילדר להפתיע את לסטר שנקלעה לתקופה רעה. "השועלים" כבר ארבעה משחקים ללא ניצחון, מאז הובסו 3:0 אצל ליברפול מיד עם החזרה מפגרת הנבחרות. אחר כך הם עשו 3:3 בפורטוגל נגד בראגה בליגה האירופית, הפסידו גם לפולהאם במשחק בית וביום חמישי ספגו 1:0 מזוריה האוקראינית במשחק חוץ וכעת יצטרכו לנצח את א.א.ק אתונה במחזור הסיום כדי להבטיח את פסגת הבית.

ברנדן רוג'רס שיתף ביום חמישי את ריקרדו פריירה וקגלאר סויונצ'ו שחזרו מפציעות ארוכות, אולם ייתכן שזו הייתה חזרה מוקדמת מדי עבורם והם לא צפויים לשחק מחר. לעומתם, ג'יימי וארדי זכה למנוחה וכלל לא היה בסגל למשחק באוקראינה, כך שהוא יפתח בהרכב.

ג'יימי וארדי
וארדי. נח בליגה האירופית | Jon Hobley/MI News/NurPhoto via Getty Images

טוטנהאם – ארסנל (18:15 בספורט2)

מעבר לכך שזה הדרבי הכי גדול שיש ללונדון להציע, זה גם עוד מפגש מסקרן בין ז'וזה מוריניו לבין התותחנים. ה"עימות" בין "המיוחד" לבין ארסנל היה בשיאו כאשר על הקווים עמד ארסן ונגר, אבל מה שמדהים הוא שמוריניו מעולם לא הפסיד לארסנל במשחק בית. 21 פעמים הוא פגש אותה במסגרת הפרמיירליג, מדצמבר 2004 כמאמן צ'לסי ועד היום, ובמאזנו בסך הכל 11 ניצחונות, 8 תוצאות תיקו ורק 2 הפסדים. כמנג'ר טוטנהאם הוא פגש את ארטטה וארסנל רק פעם אחת, ביולי האחרון אז ניצח 1:2 בבית.

התרנגולים שוב אכזבו ביום חמישי בליגה האירופית וסיימו רק ב-3:3 באוסטריה נגד לאסק, משחק בו הם נאלצו להסתדר ללא הארי קיין שסובל מפציעה. לפי מוריניו, גם קיין וגם המגן השמאלי סרחיו רגילון בספק למשחק: "אני מאמין שהם יוכלו לשחק כי הם לא בצרה גדולה, אבל תשובה אני לא יכול לתת כרגע ואני לא רוצה לשקר בנושא", אמר. ואם כבר נתונים, אז כמו שמוריניו אוהב לפגוש את ארסנל, כך גם הארי קיין שכבש 10 שערים ב-12 מפגשי ליגה נגד ארסנל.

הארי קיין, ז'וזה מוריניו
מוריניו וקיין. החלוץ צפוי לשחק, אבל עדיין בספק | Nikolay Doychinov/Getty Images

טוטנהאם היא כידוע מוליכת הטבלה עם 21 נקודות ואילו ארסנל רק במקום ה-14 עם 13 נקודות במאזנה, סופרת כבר שלושה מחזורים רצופים ללא ניצחון ולזכותה בסך הכל אחד בששת המחזורים האחרונים, גם הוא היה מפנדל מוצלח של אובמיאנג באולד טראפורד נגד מנצ'סטר יונייטד. הכיסא של ארטטה כבר רועד בשל התוצאות האחרונות והיה מעניין לשמוע את אריק דייר, בלם טוטנהאם, אומר עליו שהוא "המאמן הצעיר הכי מבטיח באירופה" ואת התגובה של מוריניו שכלל לא חושב כך כך: "אני לא רוצה ללכת לכיוון הזה, אבל קשה לומר את זה".

ארטטה. מוריניו לא הצטרף למחמאות | Molly Darlington – Pool/Getty Images

ליברפול – וולבס (21:05 בספורט2)

המחזור יינעל רק ביום שני, אבל משחקי יום ראשון יגיעו לסיומם עם הקרב המסקרן באנפילד בין האלופה לבין הזאבים – שיפגשו לראשונה את דיוגו ז'וטה, שאם היה תואר "ההעברה המצטיינת של העונה" הוא כנראה היה זוכה בו. הפורטוגלי בן ה-24 עבר לאנפילד הקיץ תמורת 45 מיליון יורו ורבים הרימו גבה, אולם הוא כבר עם 5 שערים ב-8 הופעות בליגה, גם בליגת האלופות כבש ארבעה בחמישה משחקים ואפילו המנג'ר הקודם שלו, נונו אספיריטו סנטו שמאמן את וולבס גם העונה, החמיא: "הוא שחקן פנטסטי ובחור נפלא, אנחנו גאים בו ושמחים לראות אותו מצליח – אבל מחר הוא יריב שלנו".

ז'וטה. פוגש את האקסית | Peter Powell – Pool/Getty Images

לא רק ז'וטה יחסר מחר לוולבס, שמדורגת שביעית עם 17 נקודות, אלא גם ראול חימנס שנפצע בראשו במחזור האחרון נגד ארסנל ועדיין מאושפז בבית חולים בעקבות הניתוח שעבר בראשו. המקסיקני מתאושש ויחזור לאימונים קלים כנראה עוד השבוע, אבל מחר לא יהיה לצד חבריו באנפילד.

באשר לליברפול, שצמודה לטוטנהאם בפסגה עם 21 נקודות כל אחת, האלופה גברה באמצע השבוע 0:1 על אייאקס והבטיחה את הפסגה בשלב הבתים בליגת האלופות, כך שתוכל לשחק באמצע השבוע עם מחליפים רבים ולהעניק מנוחה נדרשת לכוכביה – בעיקר לאנדי רוברטסון, שגם ספג מכה בקרסול נגד אייאקס והוא בספק קל למשחק מחר, על אף שנצפה אתמול מתאמן. גם ג'ורדן הנדרסון בספק למשחק ואילו מי שעשוי לשוב לסגל לראשונה מזה שבועות הוא המגן הימני טרנט אלכסנדר ארנולד.

אלכסנדר ארנולד חוגג עם ז'וטה. המגן חוזר לסגל | Peter Byrne – Pool/Getty Images

במשחק נוסף: ווסט ברומיץ' – קריסטל פאלאס (החל מ-13:50, ישיר בספורט2)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי