למפארד: "האוהדים יכולים לחשוב על אליפות". ז'ירו זוכה לשבחים

צ'לסי עלתה לפסגת הפרמיירליג עם 1:3 מרשים על לידס והמאמן אמר בסיום עם חיוך גדול על פניו: "אשתה כוס יין גדולה, זה ערב ליהנות ממנו". הצרפתי שובר שיאים בגיל 34 ואפילו ליניקר צייץ: "החלוץ האנדרייטד בעולם"

קבוצות: צ'לסי
(גודל טקסט)

ערב מרגש היה אתמול (שבת) בלונדון עבור 2,000 אוהדי צ'לסי, שהגיעו לסטמפורד ברידג' לראשונה מאז חודש מרץ וגם זכו לפצוח בשריקת הסיום בשירת "אנחנו במקום הראשון, אנחנו הקבוצה הכי טובה באנגליה".

צ'לסי אירחה את לידס יונייטד המלהיבה של מרסלו ביילסה ונקלעה לפיגור משער בזק של פטריק במפורד, אקס הקבוצה, כבר אחרי ארבע דקות, אבל אוליבייה ז'ירו, הבלם קורט זומה שחוגג כבר ארבעה שערים העונה וכריסטיאן פוליסיק עמוק בתוך תוספת הזמן קבעו 1:3 וזמנית הבלוז בפסגה עם נקודה יתרון על פני טוטנהאם וליברפול שישחקו הערב.

קאי האברץ אמנם עוד רחוק מלהיכנס לעניינים ורשם עוד הופעה די מאכזבת, גם טימו ורנר מחמיץ ממצבים כמעט בלתי אפשריים – אתמול הוא בעט למשקוף כמעט מקו השער – אבל לראשונה העונה פתח בהרכב במסגרת הפרמיירליג אוליבייה ז'ירו, שבשבועות האחרונים העביר מסרים רציניים על כך שהוא יבקש לעזוב בינואר אם לא יתחיל לשחק והרבה, מתוך חשש שזה יעלה לו בזימון ליורו בקיץ, והצרפתי השיב ללמפארד עם שער – כמו בכל חמשת המשחקים הקודמים בהם פתח בהרכב במסגרת הפרמיירליג.

אוליבייה ז'ירו | Daniel Leal-Olivas – Pool/Getty Images

ז'ירו בן ה-34 למעשה שבר שיא פרמיירליג כשכבש בשישה משחקים רצופים בהם פתח ובסך הכל השבוע, אחרי הרביעייה בליגת האלופות נגד סביליה, לזכותו חמישה שערים בשני משחקים. בכלל, המספרים של הצרפתי מדהימים וב-13 ההופעות האחרונות שלו בהרכב במדי צ'לסי הוא עם 13 שערים, ממוצע של שער במשחק וזאת מבלי שהוא כמעט זוכה להזדמנויות. אפילו גארי ליניקר, מכוכבי הכדורגל הגדולים שידעה אנגליה וכיום פרשן בכיר, צייץ: "אני חושב שאוליבייה ז'ירו הוא החלוץ הכי אנדרייטד בעולם".

"מאוד רצינו לנצח עבור האוהדים שהגיעו", אמר ז'ירו בסיום, "בכנות, לא הופתענו שהאיכות של לידס – אבל זו אחת הקבוצות הכי טובות שפגשתי מבחינה פיזית. הם פשוט לא הפסיקו לרוץ וזו הרגשה נהדרת לנצח הערב. לידס עשתה תיקו נגד סיטי ואני זוכר את המשחק שלה נגד ליברפול (4:3), זו קבוצה מאוד מרשימה".

פרנק למפארד מחבק את ז'ירו | Daniel Leal-Olivas/PA Images via Getty Images

פרנק למפארד נשאל בפתיחת מסיבת העיתונאים אחרי המשחק על שירת האוהדים ואמר: "אין שום דבר רע עם זה שהאוהדים שרים על המקום הראשון וחושבים על אליפות. זה נחמד לראות אותם שוב, כי ההשפעה שלהם עלינו אדירה ויכולתם לראות עד כמה כולם התרגשו לשמוע את הרעש באצטדיון ולראות אותם. זה ערב שאנחנו בהחלט יכולים ליהנות ממנו, אני אשתה כוס יין, אולי אפילו כוס גדולה, אבל אני יודע שלפנינו עונה ארוכה מאוד ואתגרים רבים".

בצד הפחות מעודד עבור צ'לסי, חאקים זייך נפצע ונאלץ לרדת מהמגרש כבר אחרי 29 דקות. הקשר נפגע בהמסטרינג ובסיום אמר על כך למפארד: "אנחנו נגלה את חומרת הפגיעה בימים הקרובים. זה מאוד מאכזב שזה קרה לו דווקא לקראת תקופה עמוסה כל כך".

מי שהחליף את זייך כשנפצע היה כריסטיאן פוליסיק, שבעצמו התאושש מפציעה ארוכה וגם כבש עמוק בתוספת הזמן אחרי פריצה של ורנר על הקו: "אני מאוד מרוצה ממנו היום", אמר למפארד על פוליסיק והוסיף, "כשז'ירו משחק אני יודע שאני יכול לסמוך עליו וגם כריסטיאן עבר תקופה קשה ומתסכלת עם הפציעה ואחרי שהוא שיחק 65 דקות והשקיע המון בסביליה, העדפתי שהוא יעלה מהספסל. תכננתי לתת לו 30 דקות, אבל הוא שיחק שעה, היה מאוד אינטנסיבי וגם סיים עם שער. אני מאוד מרוצה ממנו ובטוח שהוא רק ילך ויתחזק".

פוליסיק חוגג שער ראשון העונה בליגה, ורנר לפחות בישל | Chris Lee – Chelsea FC/Chelsea FC via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי