הכריסמס יוצא לדרך: לסטר ויונייטד נפגשות, קורונה בסיטי

השנייה בטבלה שגברה על טוטנהאם תארח את השדים האדומים שחולמים להשוות את שיא ניצחונות החוץ. מרסיאל יחזור לחוד, וארדי התאושש מנגד. ווקר וז'סוס אובחנו כחיוביים וייעדרו נגד ניוקאסל. שפילד נגד אברטון

(גודל טקסט)

אנגליה חוגגת. המחזור ה-15 בליגה האנגלית יוצא לדרך מחר (שבת) ומדובר במחזור מיוחד במינו – המחזור שיפתח את חגיגת הכריסמס בממלכה. עונת 2020/21 היא לבטח לא שגרתית מכל מיני סיבות כאשר שש נקודות מפרידות בין ליברפול האלופה לבין טוטנהאם השישית שדורגה שנייה עד למחזור האחרון. שישה משחקים ייערכו מחר. במוקד, קרב הצמרת המרתק בין לסטר למנצ'סטר יונייטד. בנוסף, מנצ'סטר סיטי תקווה לפתח מומנטום כשתפגוש את ניוקאסל.

צפו בכתבה של שרון דוידוביץ' על משחקי הכריסמס

לסטר – מנצ'סטר יונייטד (14:30, שידור ישיר בספורט2)

קרב צמרת ענק בין השנייה לשלישית בטבלה וקשה שלא לחזור לסיום העונה שעברה: במחזור האחרון באותו המגרש בדיוק נפגשו השתיים ומנצ'סטר יונייטד ניצחה 0:2 (ברונו פרננדס כבש בפנדל וג'סה לינגארד הכפיל בתוספת הזמן) והעפילה לליגת האלופות על חשבון לסטר החמישית.

השדים האדומים שהביסו 2:6 את לידס באולד טראפורד, רוצים להמשיך ברצף המדהים שלהם הכולל עשרה ניצחונות חוץ בפרמיירליג ואם יעשו זאת ישוו את שיא הליגה של צ'לסי (2008) ומנצ'סטר סיטי (2017). ארון וואן-ביסאקה שהוחלף נגד לידס צפוי להיעדר בשל פציעה בעוד סקוט מקטומיניי שכבש צמד נמצא בספק. פול פוגבה ודוני ואן דה בייק עשויים להחליפו במידת הנדרש כאשר מקומו של פרד מובטח.

ברונו פרננדס ושחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים | CLIVE BRUNSKILL/POOL/AFP via Getty Images

מי שכיכב באמצע השבוע ויזכה בקרדיט הוא אנתוני מרסיאל. המאמן סולשיאר שיבח את החלוץ שעלה מהספסל ותרם שער ובישול: "הוא הוסיף לנו הרבה לאחרונה. הוא יודע שסטטיסטיקת הריצה שלו מעניינת אותי, אני רוצה לראות ממנו יותר. תמיד הייתה לו האיכות. אולי הביטחון שלו נפגע מעט מתחילת העונה ובגלל הכרטיס האדום. אבל הוא הולך ומשתפר". המאמן רמז שהצרפתי ישחק לצד מייסון גרינווד ומרקוס ראשפורד: "הם יכולים לשחק יחד, נהווה איום גדול על הקבוצות. אנחנו הולכים ומשתפרים. הם יודעים מה אני רוצה מהקבוצה שלי".

יונייטד עדיין לא הוכיחה את עצמה נגד הקבוצות הגדולות העונה. היא הובסה נגד טוטנהאם בביתה (6:1), סיימה בתיקו עם מנצ'סטר סיטי וצ'לסי במשחקי הבית ונכנעה לארסנל. יוצא הדופן היה ניצחונה על אברטון בחוץ. ניצחון יוכל להקפיץ את הקבוצה למקום השני בטבלה.

לסטר, שגברה 0:2 על טוטנהאם מציגה מאזן חוץ מצוין אך מתקשה דווקא בביתה שם רשמה שלושה ניצחונות בלבד מול ארבעה הפסדים. כמו כן לסטר ניצחה את יונייטד רק פעם אחת בביתה – 3:5 בספטמבר 2014, כשנכנעה לה תשע פעמים. החלוץ ג'יימי וארדי היה בספק למשחק לאחר שנפגע קלות נגד טוטנהאם בגביע הליגה. האנגלי ישחק אך הוא מציג רקורד אימים נגד יונייטד. הוא ניצח אותה פעם אחת בלבד ב-11 משחקי ליגה והצליח לכבוש רק ארבעה שערים.

שחקני לסטר מאוכזבים אשתקד. ירצו לנקום | Leila Coker/MI News/NurPhoto via Getty Images

מנצ'סטר סיטי – ניוקאסל (22:00, שידור ישיר בספורט2)

הקבוצה של פפ גווארדיולה, שהביסה 1:4 את ארסנל ברבע גמר גביע הליגה באמצע השבוע, ומחפשת לרשום ניצחון ליגה שני העונה, רצף אותו השיגה רק פעם אחת. זה יהיה משחק חגיגי עבור מנצ'סטר סיטי – ה-900 שלהם בפרמיירליג והם מחזיקים ברצף יפה של 11 ניצחונות בית רצופים על יריבתם בשבת – שיא המועדון. רגע לפני המשחק הגיעו בשורות רעות כאשר המועדון הודיע על שני מקרי קורונה – המגן קייל ווקר והחלוץ גבריאל ז'סוס אובחנו כחיוביים ולא ישחקו.

סיטי מדורגת רק במקום השמיני המאכזב רחוקה שמונה נקודות מהפסגה (יש לה משחק חסר). קווין דה בריינה וראחים סטרלינג שנחו לחלוטין במהלך ה-1:4 נגד ארסנל, יחזרו להרכב. הבלם אריק גארסיה ימשיך להיעדר. לא ברור האם החלוץ סרחיו אגוארו יפתח בהרכב, אבל אם כן – למגפייז יש סיבות לדאגה. לארגנטינאי 15 שערי ליגה נגדה – שיא ליגה לשחקן נגד יריבה.

קאלום ווילסון ישמח לכבוש את שער הליגה ה-50 שלו דווקא מחר, אך ניוקאסל מתקשה במשחקי החוץ וניצחה פעם אחת מתוך שבעה. מעבר לכך המאמן סטיב ברוס מעולם לא ניצח את מנצ'סטר סיטי ב-12 נסיונותיו. ג'מאל לאסלס הקפטן ימשיך להיעדר לאחר שטרם התאושש סופית מהשלכות הקורונה. גם אלן סיינט-מקסימין בחוץ מאותה הסיבה.

ראחים סטרלינג | Manchester City FC/Manchester City FC via Getty Images

שפילד יונייטד – אברטון (22:00, שידור ישיר בספורט1)

באברטון ישמחו מאוד להיות מדורגים במקום הרביעי גם בסיום העונה. הקבוצה של קרלו אנצ'לוטי שמה את המשבר מאחוריה וניצחה בכל שלושת המשחקים האחרונים, כולל 1:2 על ארסנל. בעוד חאמס רודריגס, לוקה דין ואלאן ימשיכו להיעדר, הרי שהקפטן שימוס קולמן צפוי לפתוח לראשונה מאז השבעה בנובמבר לאחר שחזר מפציעה. רישאליסון שנפצע בגביע הליגה, עשוי להילקח בחשבון למרות זאת. נגד האחרונה בטבלה שטרם ניצחה העונה – אין תירוצים לאנצ'לוטי.

המארחת, שעבור רבים מהפרשנים ממש תתקשה לשרוד, ככה זה עם שתי נקודות ב-14 מחזורים – תחסר את סאנדר ברגה שיושבת לשלושה חודשים בשל פציעה בזמן שג'ון לונדרסטרם ירצה השעייה אחת מתוך שלוש בשל הכרטיס האדום שספג מול ברייטון.

קרלו אנצ'לוטי | JUSTIN SETTERFIELD/POOL/AFP via Getty Images

אסטון וילה – קריסטל פאלאס (17:00, שידור ישיר בספורט2)

המארחת, עם שבע נקודות מתשע האחרונות, היא אחת מהפתחות הנעימות של העונה כשהיא מדורגת במקום התשיעי בטבלה במרחק שלוש נקודות בלבד מהליגה האירופית כשיש לה משחק חסר. וילה מציגה את פתיחת העונה הטובה ביותר שלה מזה 19 שנה. הקבוצה קיבלה זריקת עידוד עם חזרתו של רוס בארקלי לכשירות לראשונה מזה חמישה שבועות.

רוי הודג'סון וקבוצתו ניצחו רק חמש פעמים ב-22 המשחקים האחרונים. מחר המשחק יהווה עבורו ציון דרך כאשר עם הופעתו ה-341 על הקווים בפרמיירליג הוא יגיע למקום העשירי בטופ המשחקים וינשל משם את רפא בניטס.

פולהאם – סאות'המפטון (17:00)

הקוטג'רס זקוקים לניצחון שיוכל להעלות אותם מעל הקו האדום וייאלצו לעשות זאת ללא מאמנם שכן סקוט פארקר נמצא בבידוד ועוזריו יעמדו על הקווים. הקשר אנדרה-פרנק זאמבו אנגיסה העביר מסר לאוהדים לקראת חג המולד: "אנחנו מחכים לאוהדים שיילחמו איתנו. הקרב שלנו הם הקרב שלהם. אני רוצה לומר להם שניתן את כל מה שיש לנו עד לתום העונה".

האורחת, שמדורגת במקום השביעי, במרחק נקודה מצ'לסי החמישית, איברהימה דיאלו עשוי לערוך הופעת בכורה בהרכב מאז הצטרף בקיץ, במקומו של אוריול רומאו המושעה. סאות'המפטון ניצחה רק פעם אחת בשבעת משחקי החוץ שלה נגד פולהאם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי