חגיגת הכדורגל: לסטר ומנצ'סטר יונייטד נפרדו ב-2:2 אדיר

משחק הפתיחה של הבוקסינג-דיי לא אכזב, השנייה והשלישית בטבלה סיפקו משחק קצבי שהוכרע בזכות שער של וארדי בדקה ה-85. רצף עשרת הניצחונות הרצופים של סולשיאר בחוץ נעצר למרות שהוביל פעמיים (ראשפורד ופרננדס)

(גודל טקסט)

אין שבוע ללא משחק ענק בליגה האנגלית והיום (שבת) משחקי הבוקסינג-דיי נפתחו כמו שהאוהדים כל כך. אמנם המגרשים לא מלאים בגלל הקורונה אך את החגיגה אי אפשר לעצור. השנייה והשלישית בטבלה, לסטר ומנצ'סטר יונייטד, נפגשו באיצטדיון "קינג פאוור" וסיפקו משחק נפלא. הקבוצות נפרדו בתיקו 2:2 כשכל אחת מרגישה שמגיע לה יותר. המנצחת הגדולה היא כמובן ליברפול שתוכל לפתוח פער בצמרת אך כמובן שאסור לפסול את השתיים שהציגו הכי הרבה.

זה היה אחד המשחקים היותר טובים העונה (במבט על המשחקנים המאוזנים ולא התוצאות ההזויות שקיבלנו), כזה שאי אפשר היה למצמץ בו לרגע. מרקוס ראשפורד כבש ראשון בדקה ה-23 והארווי בארנס השווה בדקה ה-31 בשער גדול. יונייטד שוב הוליכה, בדקה ה-79 בזכות שער של ברונו פרננדס שקודם לכן בישל, אך המארחת, שהצליחה יותר במשחקי החוץ – אמרה את המילה האחרונה בזכות שער של ג'יימי וארדי.

לסטר, שכבר הוכיחה את כוחה מול הגדולות וניצחה את מנצ'סטר סיטי וטוטנהאם, הפגינה אופי כאמור כאשר חזרה פעמיים מפיגור. החילוף של ברנדן רוג'ס שהעלה מהספסל את איוסה פרס – היה בינגו גדול. קספר שמייכל רשם הצלה גדולה מול ראשפורד והוכיח שאפשר לסמוך עליו בין הקורות.

שחקני לסטר חוגגים. הפגינו אופי פעמיים | Glyn Kirk – Pool/Getty Images
המנצחת הגדולה: ליברפול | Michael Regan/Getty Images

"הבעייה" של לסטר הייתה שהיא לא הצליחה להתמודד עם פרננדס. על אף ששחקני הקישור ליוו אותו בכל פעולה, הפורטוגלי הוכיח שאי אפשר לעצור אותו. הוא השתחרר פעמיים מהשמירה והיה מבריק, כאשר בישל את השער לראשפורד בהסטה שמאלה וכשכבש בעצמו. עד היום היה מעורב ב-31 שערי פרמיירליג – מספר בלתי נתפס. סולשיאר עצמו גם ביצע חילוף גדול כאשר אדינסון קבאני היה זה שבישל לו את השער, שלוש דקות בלבד אחרי שהיה על המגרש. השדים האדומים נאלצו להתמודד עם בעיות בהגנה כאשר ויקטור לינדלוף שיחק כאלתור בעמדת המגן הימני ואריק באי פתח במרכז ההגנה.

רצף ניצחונות החוץ הרצופים של יונייטד נקטע לאחר עשרה. כעת עליה לשפר את החלק האחורי ולדאוג לכך שתוכל להחזיק קצת יותר בכדור ולמצוא שיטת משחק קצת שונה למעט ההתקפות המתפרצות הקטלניות שלה. סקוט מקטומיניי שהתאושש מהפציעה וכן פרד מועדפים כרגע במרכז השדה מה שמעיד על כך שפול פוגבה (עלה מהספסל) ודוני ואן דה בייק (לא שותף כלל) לא תורמים מספיק.

בעוד שלושה ימים תארח יונייטד את וולבס שאמנם לא נמצאת בצמרת אך ידועה כקבוצה מאוד איכותית, בעוד לסטר תתארח אצל קריסטל פאלאס, והעונה הוכיחה שהיא אוהבת לשחק בחוץ. אם ג'יימי וארדי שהגיע היום למחצית משעריו אשתקד כשסיים כמלך השערים, ימשיך כך – הקבוצה בידיים טובות.

פרננדס, בלתי ניתן לעצירה | Ash Donelon/Manchester United via Getty Images

הרכבים

לסטר סיטי: קספר שמייכל, ג'יימס ג'סטין, ווסלי פופאנה, ג'וני אוואנס, טימות'י קסטנייה, ווילפרד אנדידי, יורי טילמנס, מארק אולברייטון (איוסה פרז, 81), ג'יימס מאדיסון, הארווי בארנס, ג'יימי וארדי.

מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, ויקטור לינדלוף (אקסל טואנזבה, 66), אריק באי, הארי מגווייר, לוק שואו, פרד, סקוט מקטומיניי, דניאל ג'יימס (פול פוגבה, 54), ברונו פרננדס, מרקוס ראשפורד, אנתוני מרסיאל (אדינסון קבאני, 75).

מהלך המשחק

לסטר נגד מנצ'סטר יונייטד | Matthew Peters/Manchester United via Getty Images

דקה ו-10 שניות לקח למנ'צסטר יונייטד לייצר מצב גדול: פרננדס הגביה מצד שמאל לראשו של ראשפורד שהיה במצב הכי נוח שאפשר לבקש, אך נגח סנטימטרים מעל המשקוף. מנגד, בדקה התשיעית, וארדי ביצע לחץ על הגנת מנצ'סטר יונייטד והעביר כדור רוחב אלא שמארק אולברייטון לא הצליח להגיע לכדור.

מרקוס ראשפורד | Marc Atkins/Getty Images
ווסלי פופאנה, אנתוני מרסיאל | GLYN KIRK/POOL/AFP via Getty Images
ג'יימי וארדי | Carl Recine -Pool/Getty Images
מרקוס ראשפורד | GLYN KIRK/POOL/AFP via Getty Images
דויד דה חאה | Plumb Images/Leicester City FC via Getty Images

שתי הקבוצות הציגו הרבה אגרסיביות במרכז השדה ונראו מאוד נחושות. לסטר היא זו שהחזיקה יותר בכדור, אבל יונייטד לא צריכה לגעת בכדור יותר מדי. פרננדס שוב לא היה מכוסה ואחרי מסירה של דניאל ג'יימס הצליח להסיט את הכדור ימינה, ההגנה המארחת התבלבלה וראשפורד הפעם סיים כמו שצריך, 0:1 למנצ'סטר יונייטד בדקה ה-23. בדקה ה-26 וארדי סיכן לראשונה אך היה לבד נגד כל ההגנה והכדור שבעט בסיבוב היה חלש מאוד.

מרקוס ראשפורד | Marc Atkins/Getty Images
אנתוני מרסיאל, ג'וני אוואנס, ברנדן רוג'רס | Michael Regan/Getty Images
מרקוס ראשפורד וברונו פרננדס חוגגים | GLYN KIRK/POOL/AFP via Getty Images
מרקוס ראשפורד | Michael Regan/Getty Images

בדקה ה-31 לסטר השוותה כמעט משום מקום. פרננדס איבד כדור קרוב לשער בחוסר אחריות, ג'יימס מאדיסון הסיט הצידה והארווי בארנס שלח בעיטה נפלאה בחצי גובה ולדויד דה חאה לא נותר סיכוי – 1:1. בדקה ה-37 יונייטד שוב חזרה לאיים. לוק שואו הרים כדור חופשי ופרננדס נגח מעל השער. הקצב המהיר נמשך. מארק אולברייטון ניסה את כוחו מחוץ לרחבה אך הבעיטה נבלמה.

הארווי בארנס חוגג עם ג'יימי וארדי | Carl Recine -Pool/Getty Images
הארווי בארנס חוגג, ויקטור לינדלוף מאוכזב | CARL RECINE/POOL/AFP via Getty Images
אולה גונאר סולשיאר | Michael Regan/Getty Images
אדינסון קבאני | Carl Recine/PA Images via Getty Images

המאמנים שמרו על אותם 11 גם בפתיחת המחצית השנייה כאשר כל פעם שחקן קישור אחר של לסטר מקפיד להיצמד לפרננדס. בדקה ה-50 יונייטד כמעט יצרה מצב מסוכן במתפרצת אך ביתרון של שניים על אחד המסירה של ג'יימס נחסמה. כעבור דקה וארדי קיבל כדור בצד שמאל ברחבה וניסה לבשל לאחד מחבריו ופרד הציל בגליץ' מעולה.

בדקה ה-54 מאדיסון ניסה בכדור חופשי אך נבלם על ידי החומה, וסולשיאר הגיב בחילוף ראשון כשהכניס את פול פוגבה במקום ג'יימס.

הארי מגווייר, ג'יימי וארדי | Plumb Images/Leicester City FC via Getty Images
ג'יימס מאדיסון | Michael Regan/Getty Images
ווילפרד אנדידי, פול פוגבה | Michael Regan/Getty Images
ויקטור לינדלוף | GLYN KIRK/POOL/AFP via Getty Images

בדקה ה-60 ראשפורד כמעט השלים צמד כשבעט חזק מול קספר שמייכל אבל השוער שלח יד ארוכה והדף החוצה. הכל החל בחילוץ כדור של מקטומיניי ולאחר מכן פוגבה שלח כדור עומק מצוין. כעבור דקה מרסיאל דווקא כן הצליח לכבוש אך השער נפסל בשל נבדל שהתברר כנכון לאחר בדיקת ה-VAR. אקסל טואנזבה החליף את לינדלוף שנפצע בדקה ה-66 ובדקה ה-75 אדינסון קבאני עלה לחיזוק החלק הקדמי.

האורוגוואי לא היה צריך הרבה זמן. כעבור שלוש דקות האורוגוואי הראה שהוא לא רק סקורר ענק אלא גם שף מעולה. החלוץ שלח כדור עומק עם הרבה רגש, פרננדס לא התבלבל מול שמייכל וכבש את שערו העשירי העונה. עד היום הוא היה מעורב ב-31 שערים בפרמיירליג: 18 כיבושים ו-13 בישולים – מדהים. 1:2 למנצ'סטר יונייטד.

ברונו פרננדש, אקסל טואנזבה | Michael Regan/Getty Images
שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים | GLYN KIRK/POOL/AFP via Getty Images
ברונו פרננדס, אדינסון קבאני, מרקוס ראשפורד | Carl Recine -Pool/Getty Images

הדרמה לא עצרה. יונייטד מציגה התקפה אדירה אבל מצד שני ההגנה, אתם יודעים – לא באותה הרמה. המחליף איוסה פרז שלח כדור רוחב מעולה, וארדי, מלך שערי העונה שעברה, להזכירכם הקדים את אריק באי ובעט לרשת, 2:2. שערו ה-115 של החלוץ בפרמיירליג וה-12 העונה, 2:2.

ג'יימי וארדי, ג'יימס מאדיסון | Michael Regan/Getty Images
ג'יימי וארדי | GLYN KIRK/POOL/AFP via Getty Images
שחקני לסטר חוגגים | Michael Regan/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי