סאקה נבחר למצטיין, ארטטה: "יודע כמה השחקנים והאוהדים סבלו"

ארסנל סיימה רצף של שבעה משחקים ללא ניצחון לאחר 1:3 ענק על צ'לסי, בו כיכב שחקן הכנף עם גול בלתי נשכח. וגם: המאזן המדהים של התותחנים ב'בוקסינג דיי' וההישגים ההיסטוריים של ג'אקה ולקאזט

קבוצות: ארסנל
(גודל טקסט)

האם 2021 תעיר לארסנל פנים? התותחנים שרושמים את פתיחת העונה הגרועה בתולדותיה בפרמיירליג, השיגו ב'בוקסינג דיי' את הניצחון הכי מרשים שלהם העונה עם 1:3 על צ'לסי באצטדיון האמירויות, אשר הרחיק את ארסנל מהקו האדום ובעיקר נתן שקט למאמן מיקל ארטטה.

אך אולי מעבר ליכולת גם המסורת שיחקה תפקיד. ארסנל ניצחה בכל אחד מעשרת משחקי הבית האחרונים שלה ב'בוקסינג דיי' במסגרת הפרמיירליג ונמצאת בריצה השנייה הכי מרשימה בתולדות הליגה אחרי מנצ'סטר יונייטד ששמרה על מאזן מושלם במשך לא פחות מ-12 משחקים שהתפרסו לאורך 19 שנים (1997-2016).

ארסנל הייתה טובה יותר מהפתיחה ועלתה ליתרון בדקה ה-34 מפנדל מדויק של אלכנסדר לקאזט, שמוביל את טבלת הכיבושים של קבוצתו עם שישה שערים בכל המסגרות ואחראי על שער ראשון מהנקודה הלבנה נגד הבלוז מאז ג'ילברטו סילבה בשנת 2007 וכעבור 10 דקות זה היה גראניט ג'אקה שהכפיל בכדור חופשי נפלא והפך לראשון מאז תיירי הנרי בשנת 2004 שעושה זאת נגד הבלוז משער ממצב נייח. אגב זו הייתה הפעם הראשונה שארסנל יורדת ביתרון כפול העונה, דבר שיכול להסביר גם על העונה הקשה של ארסנל.

גרניט ג'אקה, אלכסנדר לקאזט | JULIAN FINNEY/POOL/AFP via Getty Images

בכלי התקשורת באנגליה דאגו לשבח את השחקנים הצעירים שעלה איתם ארטטה, בראשם רוב הולינג ואמיל סמית' רואו שקיבלו ציון 8 ב'סקיי ספורט' ומעל כולם בוקאיו סאקה שכבש את השער השלישי וזכה לציון 9.

מיקל ארטטה אמר לאחר המשחק: "זה ניצחון ממש גדול עבורנו. היינו מאוכזבים מהתוצאות, אבל לא מההופעות. השחקנים והאוהדים שלנו סבלו. אין דבר טוב יותר מאשר לנצח בדרבי של לונדון את צ'לסי ב'בוקסינג' דיי', מקווה שזו תהיה נקודת מפנה עבורנו, כי אני יודע שהם יכולים לשחק ברמה הזאת".

בוקאיו סאקה חוגג | David Price/Arsenal FC via Getty Images)

"לא פחות מ-10 שחקנים נעדרים לנו בגלל פציעות וקורונה. זה נחמד להחזיר משהו לאוהדים כי אני יכול לדמיין כמה הם מאוכזבים, התחלנו טוב את המשחק והיינו דומיננטיים לאורכו, זה ייתן לנו הרבה ביטחון".

ארסנל שקטעה סוף סוף את רצף המשחקים ללא ניצחון שהחל מראשון בנובמבר והתפרס לאורך שבעה משחקים, עלתה למקום ה-14 ונמצאת במרחק של שמונה נקודות מאסטון וילה מהמקום השישי. המשחק הבא שלה יהיה כבר ביום שלישי (19:50 שידור ישיר בספורט2) נגד ברייטון באצטדיון פאלמר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי