המנחוס, האולטימטום לווינאלדום והכעס של קלופ: ליברפול מאוכזבת

לראשונה מאז 2016, מאנפילד לא הצליחה לנצח כשהובילה בביתה, ושוב כשלה נגד אלרדייס שלא הפסיד לה כבר ארבעה משחקים. הקשר ההולנדי התבקש להחזיר תשובה בנוגע לחוזה חדש. המאמן: "התיקו הוא כמו הפסד ואנחנו אשמים"

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

ליברפול הייתה יכולה לפתוח פער יפה בפסגה אך אכזבה בגדול כשסיימה אתמול (ראשון) ב-1:1 ביתי נגד ווסט ברומיץ' ורשמה איבוד נקודות ביתי ראשון העונה. הקבוצה של יורגן קלופ השמיטה נקודות כבר בשישה מחזורים מתוך 15, בדיוק מספר המשחקים אותם לא הצליחה לנצח בכל העונה שעברה. כנראה שהקבוצה מאנפילד פשוט לא מסתדרת עם סם אלרדייס שלא הפסיד בארבעת ביקוריו האחרונים במגרש הזה עם שלוש קבוצות שונות – סנדרלנד, קריסטל פאלאס ו-ווסט ברומיץ'. הוא גם היה האחרון שניצח כאן, ב-2017.

בדרך כלל כשהאלופה עולה ליתרון במשחק בית אפשר להיות רגועים. אלא שלא הפעם. לראשונה מאז דצמבר 2016, כשסיימה ב-2:2 ביתי נגד ווסטהאם – ליברפול לא הצליחה לשמור על ניצחון שהיה כבר שלה. הנתון הבא יראה עד כמה איבוד הנקודות אתמול היה אבסורד – הקפטן ג'ורדן הנדרסון חילק 85 מסירות במחצית הראשונה – כמעט כפול מכל שחקני היריבה גם יחד (46).

קלופ נשאל כמובן האם התיקו הזה הוא כמו הפסד ואמר: "כן, כן, זה נכון, אבל יש לנו נקודה יותר מבעבר", אמר ואז הפתיע: "הבעיה שלי היא שלדעתי ווסט ברום ראויה לנקודה – זו אשמתנו. אני חושב שבמחצית הראשונה אחוזי החזקת הכדור היו 10-90 לנו או משהו כזה. אני לא זוכר אף התקפה מצידם, אבל זה אתגר עצום להישאר על המסלול הנכון ולעשות זאת שוב ושוב. בפתיחת המחצית השנייה היו להם יותר מצבים מבכל המחצית הראשונה. רק אנחנו אשמים שזה 1:1 ולא 0:1 לנו או 0:2".

האם הקבוצה תגיב היטב נגד ניוקאסל: "זה לא היום הראשון שלי בתפקיד. היינו צריכים לנצח, רצינו וכנראה לא ידענו איך לעשות זאת, ועכשיו כולם 'מדוכאים' או כל דבר אחר. השחקנים כועסים יותר מכולם כי הם יודעים שזה לא היה משחק מושלם, אבל אנחנו לא חיים בארץ החלומות כי בכדורגל לא רק מנצחים. צריכים לעבוד קשה. זהו-זה. דברים כאלה קורים. יש להם מאמן חדש והם שיחקו במערך מוזר של 6-4 או משהו כזה. עלינו להיות ממושמעים ויצירתיים".

הצרות מצד ליברפול הן שרשימת הפצועים מתארכת, ושוב באיזור הרגיש – מרכז ההגנה. "ג'ואל מאטיפ פצוע וזו לא הפעם הראשונה שבלם שלנו נפצע, זה כמובן לא טוב, אבל אי אפשר לשנות את זה". הקבוצה תמתין לאבחון נוסף כדי לדעת מה מצבו. נאבי קייטה שנעדר מהמשחק אמש, יחמיץ בכל מקרה את המשחק הקרוב. "זו פציעת שריר, אני לא ידוע כמה זמן זה יהיה אך הוא לא מוכן לרביעי".

סאדיו מאנה, שכבש מחזור שני ברציפות, כשקודם לכן רשם בצורת בת שמונה משחקי ליגה – השתווה ללואיס סוארס עם 69 שערים בפרמיירליג במדי ליברפול. רק מוחמד סלאח (86), מייקל אואן (118), סטיבן ג'רארד (120) ורובי פאולר (128) כבשו יותר ממנו.

יורגן קלופ | Andrew Powell/Liverpool FC via Getty Images

"תסכול עצום בליברפול, שזרקה שתי נקודות לפח, היא כבר ראתה את הפער צומח לחמש נקודות בטבלה וחשה כלל לא מאוימת. קלופ ניגש עצוב להודות לאוהדים שהגיעו", נכתב ב-"BBC". "ליברפול החזיקה בכדור בלי סוף אך לא הצליחה לכבוש מעבר לשערו של מאנה. רוברטו פירמינו ראה את השוער היריב מונע ממנו שער ניצחון. שוב אלרדייס מרגיש בנוח באנפילד", נכתב ב"דיילי מייל". "ווסט ברום הדהימה את ליברפול שהתקשתה ליצור מצבים רבים באמת, לפחות לא כפי שהיא רגילה", נכתב ב"סקיי ספורטס".

בנושא אחר, בתקשורת הבריטית דווח כי ג'ורג'יניו וויאנלדום דורש מלבירפול עוד קצת זמן כדי להחליט לגבי הארכת חוזהו אך האלופה דורשת תשובה סופית עד תחילת ינואר כלומר בימים הקרובים. הקשר ההולנדי קיבל מהקבוצה הצעה כבר בתחילת החודש.

רוברטו פירמינו כמעט כובש | John Powell/Liverpool FC via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי