הזעם של מוריניו וההרגל הנוראי: טוטנהאם מעכלת עוד תיקו מתסכל

המאמן כעס בסיום ה-1:1 נגד וולבס: "השחקנים יודעים מה ביקשתי מהם בחדר ההלבשה. זה לא רק השערים, לא היינו שאפתניים וזו הבעיה". הספרס איבדו העונה תשע נקודות בעשר הדקות האחרונות - יותר מכל קבוצה אחרת

קבוצות: טוטנהאם
(גודל טקסט)

ככה לא זוכים באליפות: לפני כשלושה שבועות חשבנו שכדאי לקחת את טוטנהאם ברצינות לגבי המאבק על הכתר אלא שהקבוצה של ז'וזה מוריניו רשמה אכזבה נוספת. אתמול (ראשון) הספרס רשמו משחק ליגה רביעי ברציפות ללא ניצחון כשסיימו רק ב-1:1 במשחק החוץ בוולבס. טנגי אנדומבלה כבש כבר אחרי דקה וזו הייתה הפעם ה-11 בה הקבוצה כובשת בדקה הראשונה כשרק צ'לסי עשתה זאת יותר ממנה (12). אך טוטנהאם ספגה את שער השוויון ארבע דקות לסיום והיא איבדה כבר תשע נקודות העונה לאחר שערים בעשר הדקות האחרונות – יותר מכל קבוצה אחרת.

מוריניו היה עצבני על שחקניו בסיום המשחק: "אנחנו מתוסכלים מהתוצאה. בדרך כלל תיקו נגד וולבס זו לא תוצאה גרועה מכיוון שזו יריבה חזקה. אבל שלטנו במשחק, אבל היו לנו 89 דקות להבקיע שערים נוספים ולא עשינו את זה. מעולם לא אמרתי לשחקנים להגן כל כך עמוק. הם יודעים מה ביקשתי מהם בחדר ההלבשה. אם הם לא יכולים לעשות טוב יותר זה כנראה משום שהם לא יכולים".

עוד אמר: "זה לא רק העניין של לכבוש שערים. לא היינו מסוכנים בכלל, לא היינו שאפתניים כפי שאני מצפה וזו מבחינתי הבעיה האמיתית". נגד ווסט ברומיץ' בזמנו בעטה טוטנהאם 18 פעמים לשער במחצית השנייה אך מאז בכל שבעת המשחקים האחרונים בליגה היא איימה רק 22 פעמים מהדקה ה-46 ואילך מה שמראה על חלק מהבעיות של הקבוצה. במשחק אתמול הם בעטו פעם אחת בלבד כך שהמנג'ר יודע על מה הוא מדבר.

"זה היה המעט שהגיע לזאבים על מאמציהם במשחק בו הארי קיין ויונג מין סון, כפי שקורה רק לעתים רחוקות – לא מצליחים להיות מעורבים בשער", נכתב ב-"BBC", שם הזכירו כי הספרס לפתע צנחו למקום החמישי וגם המקום בליגת האלופות בסכנה שכן למנצ'סטר יונייטד שמעליה ומנצ'סטר סיטי שמתחתיה – משחק חסר. "זו הייתה כמעט הופעה קלאסית של הספרס בעידן מוריניו", נכתב ב"סקיי ספורטס" בביקורת קשה. "לאחר השער המהיר הם פשוט חיכו מאחור ושילמו על כך עם הגנה רופפת שפישלה. רק בזכות הוגו לוריס לא הושלם מהפך". "זה לא מקרה חד פעמי, הם מחכים מאחור ופשוט מזמינים צרות", סיכם הפרשן ג'יימי רדנאפ. "וככל שזה קורה יותר השחקנים מתחילים להיות שליליים ולפחד שזה יקרה שוב".

הבלם מאט דוהרטי אמר: "זה מתסכל וכואב מאוד לספוג שער מאוחר אחרי שהובלת כמעט כל המשחק, כמובן שזה עלה לנו בנקודות. יש למה לצפות מאיתנו. אנחנו תוקפים יחד ומתגוננים יחד. כולנו יכולים להשתפר. ידענו שהמשחק יהיה קשה והיריבה הוכיחה זו. החמצנות הזדמנות, היינו צריכים לנצח על אף שלא שיחקנו כל כך טוב.

מי שנעדר מהמשחק הוא גארת' בייל ששותף ל-45 דקות בלבד בליגה בשבעת המשחקים האחרונים. הוולשי שוב סובל מפציעה. בספרד נכתב כי ריאל מדריד מודאגת מיכולתו המאכזבת וחוששת שהספרס לא יירצו להשאירו. העונה הוא רשם 11 הופעות אם כי הסתפק ב-598 דקות בלבד ורק ארבעה ממשחקיו היו בפרמיירליג. יש לו שלושה שערים בכל המסגרות ואין ספק שאינו עומד בציפיות.

הארי קיין | Lindsey Parnaby – Pool/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי