המשחק בין טוטנהאם לפולהאם בספק, ליברפול תחזור לנצח מול ניוקאסל?

לאור מספר מקרי קורונה בשורות האורחת, המשחק עשוי להידחות בדומה למשחקה של מנצ'סטר סיטי נגד אברטון. בינתיים, צרות למוריניו: בייל נפצע וייעדר כחודש. האלופה ללא שלושת בלמיה תנסה לסגור את 2020 עם 3 נקודות

(גודל טקסט)

בזמן שרוב הליגות הגדולות יצאו לפגרה, חגיגת חג המולד בפרמיירליג נמשכת במלוא המרץ. המחזור ה-16 בליגה האנגלית נפתח אתמול (שני) עם שני משחקים שנגמרו ב-1:1 (לסטר – קריסטל פאלאס, צ'לסי -אסטון וילה) , נמשך היום עם עוד חמישה משחקים, ויינעל מחר עם שני מפגשים מסקרנים. טוטנהאם תארח את פולהאם לדרבי לונדוני קטן (19:50, ישיר בספורט2), וליברפול תתארח אצל ניוקאסל (21:55, ישיר בספורט2). כל זאת בהנחה שהמשחק של הספרס לא יידחה בשל מכת קורונה בשורות האורחת.

ניוקאסל – ליברפול (21:55, ישיר בספורט2)

אחרי התיקו המאכזב מול ווסט ברומיץ' ביום ראשון, בליברפול מעוניינים לסגור את שנת 2020 עם ניצחון ולהמשיך להוביל את טבלת הפרמיירליג בפער של לפחות שלוש נקודות. מבין ארבע השנים האחרונות, רק פעם אחת אלופת החורף לא זכתה בתואר – ליברפול עצמה, שנכנעה למנצ'סטר סיטי ב-2018/19. מוחמד סלאח, הכובש הבכיר בליגה ב-2020 (23 שערים) ישמח לסיים את השנה בטעם טוב.

מבחינה מקצועית, יורגן קלופ ייחסר את הבלם ג'ואל מאטיפ שנפצע במחזור האחרון, ומי שיחליפו לצד פאביניו יהיה ריס וויליאמס הצעיר, נזכיר שהקמרוני הצטרף לשני הבלמים הראשיים של הקבוצה, וירג'יל ואן דייק וג'ו גומס, שפצועים גם הם. בנוסף, גם נאבי קייטה וטיאגו אלקנטרה ימשיכו להיעדר.

טיאגו אלקנטרה באימון לצד מוחמד סלאח | Andrew Powell/Liverpool FC via Getty Images

"אנחנו אחת הקבוצות הטובות בעולם", אמר קלופ במסיבת העיתונאים לקראת המשחק מחר, "היינו כאלה אחרי ה-0:7 מול פאלאס ואנחנו כאלה גם אחרי ה-1:1 מול ווסט ברומיץ'. אני תמיד רוצה לנצח, אבל למדתי מזמן שזה לא תמיד מתאפשר".

בנוסף, המאמן הגרמני עדכן לגבי מצבו של טיאגו אלקנטרה, קשר הרכש שהגיע מבאיירן מינכן בקיץ האחרון והספיק לשחק רק 135 דקות במדים האדומים לפני שנפצע: "טיאגו ערך אימון מלא אבל יש לו עוד דרך לעבור לפני שישוב לשחק".

האלופה יכולה לשאוב עידוד נוסף מכך שגברה על ניוקאסל בכל חמשת משחקי הליגה האחרונים. אשתקד זה נגמר פעמיים ב-1:3 כאשר במשחק החוץ הבקיעו ואן דייק, דיבוק אוריגי וסאדיו מאנה, שביטלו את היתרון של המארחת כבר אחרי דקה. כמו כן, ליברפול היא הקבוצה שהנחילה לניוקאסל את הכי הרבה הפסדים – 77.

יורגן קלופ | Andrew Powell/Liverpool FC via Getty Images

טוטנהאם – פולהאם (19:50, ישיר בספורט2)

בשעות הערב דווח בממלכה, על פי "אתלטיק" כי המשחק בין הקבוצות מוטל בספק לאחר מספר מקרי קורונה אצל פולהאם. מספר אנשים במועדון אובחנו כחיוביים. הפרמיירליג אישרה היום כי רשמה את המספר הגבוה ביותר של מקרים חיוביים מאז תחילת המגיפה (18) כאשר שלושה מועדונים דיווחו על מקרים. מאמן פולהאם, סקוט פארקר, כבר החמיץ את המשחק האחרון נגד סאות'המפטון לאחר ששניים מבני ביתו אותרו כחיוביים. הוא עבר בידוד במשך עשרה ימים. הליגה האנגלית החליטה כי הקבוצות יקיימו בדיקות קורונה פעמיים בשבוע לאור ריבוי המקרים. נזכיר כי משחקה של מנצ'סטר סיטי נגד אברטון נדחה בדיוק מסיבה זו.

ובחזרה לכדורגל, בתקווה שיתקיים משחק: התרנגולים נמצאים במשבר. הקבוצה לא ניצחה משחק ליגה כבר ארבעה מחזורים, צנחה מפסגת הטבלה ועד למקום השישי תוך פחות מחודש, ואם כל זה לא מספיק, האכזבה מגארת' בייל נמשכת. הוולשי, לגביו היו ציפיות גדולות בקיץ, נפצע בניצחון על סטוק סיטי בגביע הליגה וצפוי להיעדר במהלך חודש ינואר.

גארת' בייל | Chloe Knott – Danehouse/Getty Images
אנדומבלה, "לא כשיר ל-90 דקות" | Tottenham Hotspur FC/Tottenham Hotspur FC via Getty Images

מאמן הקבוצה, ז'וזה מוריניו, עדכן על מצבו של הכוכב הוולשי: "אני לא מצפה שהוא יהיה כשיר למשחק מול פולהאם. לא הייתי אומר שזו פציעה רצינית אבל הוא ייעדר למספר שבועות". בייל רשם העונה שש הופעות בלבד בליגה בהן תרם שער בודד ב-393 דקות. גם ג'ובאני לו צ'לסו ייעדר מהמשחק מחר. נציין כי הספרס ניצחו בעשרה מ-11 המשחקים שלהם נגד היריבה.

בנוסף, הפורטוגלי דיבר גם על טנגי אנדומבלה, שלמרות שנחשב לאחד השחקנים החשובים של הקבוצה, מרבה לצאת סביב הדקה ה-60, ולא השלים 90 דקות בליגה בכל שנת 2020: "הוא עדיין לא כשיר ל-90 דקות. לשחק בכזו אינטנסיביות, לתת לקבוצה את מה שהיא צריכה עם או בלי הכדור זה לא קל לאורך משחק שלם. הוא משחק מעולה ותורם רבות לקבוצה". האורחת אמנם לא הפסידה בארבעת המשחקים האחרונים והצליחה לחלץ נקודה גם נגד האלופה ליברפול, אך היא עדיין מדורגת מתחת לקו האדום.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1024211

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי