שחקנים ביונייטד: "רוצים להלחיץ את ליברפול", עונש חמור לקבאני

החלוץ האורוגוואי הושעה משלושה משחקים בעקבות פוסט גזעני שפרסם, יחמיץ את הדרבי נגד סיטי בגביע הליגה. השדים האדומים ייפגשו בשישי את אסטון וילה ויוכלו להשתוות לאלופה. בנוסף, אברטון תפגוש את ווסטהאם

(גודל טקסט)

חגיגת הכריסמס באנגליה נמשכת והשנה החדשה, שנת 2021, תפתח את המחזור ה-17 בליגה עם שני משחקים מרתקים שייערכו מחר (שישי). אברטון הרביעית בטבלה תארח בביתה את ווסטהאם מהמקום העשירי, ובעיקר: קרב צמרת באולד טראפורד בין מנצ'סטר יונייטד השנייה לבין אסטון וילה החמישית.

מנצ'סטר יונייטד – אסטון וילה (22:00, שידור ישיר בספורט1)

השדים האדומים בטירוף. הקבוצה של אולה גונאר סולשיאר השיגה 0:1 דרמטי על וולבס בזכות שער של מרקוס ראשפורד בתוספת הזמן ולאחר התיקו של ליברפול אתמול (רביעי) הם יוכלו להשתוות אליה בטבלה אם ינצחו. ב"מנצ'סטר איבנינג ניוז" נטען כי בקבוצה מקווים להשלים את המשחק החסר נגד ברנלי עוד לפני הקרב נגד ליברפול ב-17 בינואר בתקווה להפעיל לחץ על האלופה. מדובר כמובן במשחק שנדחה לאור השתתפותה של יונייטד בליגה האירופית באמצע אוגוסט.

המנג'ר הנורבגי ספג היום מכה כואבת לקראת המשחקים הקרובים, זאת לאחר שאדינסון קבאני הורחק בשלושת המשחקים הקרובים של הקבוצה, זאת בעקבות פוסט, שנתפס כגזעני באנגליה, אשר פרסם החלוץ בחשבון האינסטגרם שלו, ובוא כינה את חברו מאורוגוואי "נגרו". בנוסף, השחקן גם נקנס ב-100,000 ליש"ט. בשל העונש, קבאני יחמיץ את המשחק הקרוב נגד וילה, כמו גם את הדרבי נגד מנצ'סטר סיטי בחצי גמר גביע בליגה וההתמודדות מול ווטפורד בגביע האנגלי.

לאחר פרסום העונש, מנצ'סטר יונייטד מסרה: "כמו שהצהיר, אדינסון קבאני לא היה מודע לכך שהמילים שלו עלולות להתפרש בצורה לא נכונה והתנצל מקרב ליבו על הפוסט וכלפי כל מי שנפגע. למרות האמונה שלו, הוא בחר לכבד את ההרשעה מתוך כבוד וסולידריות עם ההתאחדות והמאבק נגד גזענות בכדורגל".

הפוסט המדובר של קבאני | צילום מסך

בינתיים, מנכ"ל המועדון, אד וודוורד, כתב לאוהדי הקבוצה בתוכנית המשחק לקראת וילה כי הוא בטוח שהקבוצה תקצור הצלחות עם סולשיאר. "אלה זמנים מאתגרים אך אני אופטימי לגבי חזרת הקהל למגרשי הכדורגל בזכות החיסונים. יש לנו הרבה במה להתרגש על המגרש, אולה והשחקנים נמצאים חזק במאבק האליפות וכן על שלושה תארים נוספים. הקבוצה הרימה את מצב הרוח שלנו בשבועות האחרונים. אנחנו רוצים להתחיל את השנה הזו בטעם טוב".

וודוורד ציין כי הקבוצה זכתה ביותר נקודות מכל קבוצה אחרת מאז חידוש העונה ביוני ושיש לה ארבעה ניצחונות ותשעה שערים יותר מהתקופה המקבילה אשתקד. "זה מראה עד כמה הקבוצה התקדמה תחת אולה, אבל המספרים הם רק חלק מהסיפור. אנחנו מייצרים תרבות מנצחת ומתקרבים ליעדים. כמו תמיד, אנחנו רוצים לזכות בגביעים".

ברמה המקצועית, סולשיאר מגיע למשחק עם סגל כמעט מלא, כאשר ויקטור לינדלוף בספק אך אריק באיי אמור לתפוס את מקומו. ההנחה היא כי סקוט מקטומיניי יחזור להרכב על חשבונו של נמניה מאטיץ', ואנתוני מרסיאל יאייש את החוד בזמן ההעדרות של קבאני. נציין כי יונייטד לא הפסידה כבר תשעה משחקי ליגה רצופים.

ראשפורד. הקבוצה בטירוף מאז השער שלו | Ash Donelon/Manchester United via Getty Images

היריבה וילה מגיעה למשחק כשכבר הוכיחה למה היא מסוגלת כשסיימה ב-1:1 נגד צ'לסי. הקבוצה מחזיקה במאזן החוץ השלישי בטיבו בליגה כאשר רק יונייטד עצמה ולסטר השיגו יותר נקודות ממנה. הקבוצה של דין סמית' השיגה 11 נקודות מחמשת המחזורים האחרונים וספגה רק פעם אחת.

יעמוד בפניה אתגר גדול שכן וילה לא ניצחה את יונייטד בליגה מאז דצמבר 2009, אז כבש את שער הניצחון גבריאל אגבונלהור. הבלם טיירון מינגס יחזור למרכז ההגנה לאחר שריצה עונש השעייה. רוס בארקלי בספק וכרגיל ג'ק גריליש שמעורר עניין אצל הגדולות – יהיה במוקד. הקשר שמשתייך גם לסגל נבחרת אנגליה כבש העונה חמישה שערי ליגה ובישל עוד שמונה.

אברטון – ווסטהאם (19:30, שידור ישיר בספורט1)

הקבוצה של קרלו אנצ'לוטי רוצה להתגבר על הסגל החסר ולהמשיך את המסע שלה לעבר הצמרת כשניצחה ארבעה משחקי ליגה ברציפות. הטופיז לא הפסידו ב-25 מ-28 המשחקים האחרונים שלהם נגד הפטישים. חאמס רודריגס עדיין פצוע וגם לוקה דיגנה, פביאן דלף ואלאן לא יוכלו לעזור אך רישארליסון יחזור להרכב.

המגן השמאלי ארתור מסואקו הוא הנעדר היחיד אצל קבוצתו של דיוויד מויס ששוקל לא פחות מארבעה שינויים בהרכב. ווסטהאם לא ניצחה בארבעת משחקי הליגה האחרונים שלה. מיקאיל אנטוניו צפוי להמשיך בחוד כאשר סבסטיאן האלר, מלך שערי הקבוצה בכל המסגרות – יסופסל.

שחקני אברטון. בכושר מצוין | Visionhaus

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי