זעם באורוגוואי: "הרחקת קבאני היא בורות מוחלטת"

שחקני נבחרת אורוגוואי | ATTILA KISBENEDEK/AFP via Getty Images

ארגון השחקנים במדינה מדרום אמריקה פרסם הודעה חריפה לעבר הנהלת הכדורגל באנגליה: "מעשה מפלה נגד התרבות ואורח החיים של העם האורוגוואי, השחקן לא ביצע שום דבר גזעני. מבקשים לבטל בדחיפות את העונש"

(גודל טקסט)

ביום חמישי האחרון הרוחות באנגליה סערו לאחר שההתאחדות האנגלית בחרה להרחיק את אדינסון קבאני משלושה משחקים בפועל וקנסה אותו ב-100 אלף ליש"ט, זאת לאחר שהחלוץ פרסם באינסטגרם שלו תמונה שנתפסה כ"גזענית".

ארגון השחקנים באורוגוואי פרסם היום (שני) הודעה חריפה לעבר ההתאחדות בממלכה, ובו נאמר כי הפרסום של השחקן כלל לא ביצע עבירה מכל סוג. "אנו מגנים את התנהלות ההתאחדות לכדורגל, זהו מעשה מפלה נגד התרבות ואורח החיים של העם האורוגוואי" נכתב בהודעה הארוכה.

"קבאני לא ביצע דבר שיכול להיחשב כגזעני. עם ההחלטה הזו, ההתאחדות האנגלית מגלה בורות מוחלטת בנוגע להשקפת העולם הרב-תרבותית. העונש שהוטל על אדינסון לא רק משפיע עליו, אלא גם על כל הערכים שלנו, שתמיד התנגדו לגזענות. אנו מבקשים מההתאחדות לכדורגל לבטל בדחיפות את העונש".

שחקנים רבים מאורוגגואי הביעו תמיכה בקבאני, כולל חבריו לנבחרת וביניהם גם דייגו גודין ולואיס סוארס, ששיתפו את ההודעה הרשמית בין מיליוני העוקבים שלהם ברשתות החברתיות. כזכור, באוקטובר 2011 סוארס הורחק משמונה משחקים כאשר שיחק בליברפול, זאת לאחר תקרית שנחשבה גזענית עם פטריס אברה ממנצ'סטר יונייטד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי