צפו בתקציר: 0:5 לטוטנהאם במפגש ההיסטורי נגד מארין בגביע האנגלי

מפגש הקצוות הרחוק ביותר בתולדות המפעל הסתיים בניצחון קליל של התרנגולים נגד הקבוצה מהליגה השמינית, שעברה משבעה שלבים לפני כן. שלושער לוויניסיוס, דיוויין בן ה-16 הפך לכובש הצעיר ביותר בתולדות הלונדונים

קבוצות: טוטנהאם
(גודל טקסט)

הגביע האנגלי הוא המפעל הוותיק ביותר בהיסטוריה של הכדורגל והוא סיפק במהלך 150 שנותיו לא מעט משחקים היסטוריים. הערב (ראשון) נערך אחד נוסף כזה, אך לא בעקבות התוצאה שלו בסיום. טוטנהאם מהפרמיירליג ניצחה 0:5 קליל עבורה את מארין, מהליגה השמינית באנגליה, במשחק שהפך למפגש הקצוות הגדול ביותר בתולדות הגביע. במשחק נוסף שנעל את היום ברייטון הבטיחה גם היא את המקום בסיבוב הבא בזכות ניצחון בפנדלים על ניופורט קאונטי מהליגה הרביעית.

מארין – טוטנהאם 5:0

עוד לפני המשחק במסגרת הסיבוב השלישי של המפעל עשתה קבוצת החובבים דרך לא קצרה. כדי להגיע למפגש הערב נגד התרנגולים, הקבוצה מצפון מערב אנגליה עברה לא פחות משבעה שלבים מוקדמים, כולל ניצחון בפנדלים נגד קולצ'סטר מהליגה הרביעית המקצוענית.

במשחק הערב העניק ז'וזה מוריניו למספר שחקנים מנוחה, כשבין השאר יונג-מין סון הלוהט נותר על הספסל והארי קיין לא נכלל בסגל. מי שכן פתח היה קרלוס ויניסיוס, שפעם נוספת לקח את ההזדמנות שניתנה לו וכבש שלושער במהלך המחצית הראשונה.

הכי אותנטי. טוטנהאם מהפרמיירליג אצל מארין מהליגה השמינית | Tottenham Hotspur FC/Tottenham Hotspur FC via Getty Images

לוקאס מורה הברזילאי הוסיף שער משלו בדקה ה-32. במחצית השנייה נרשם עוד רגע היסטורי – אלפי דיוויין בן ה-16 שנכנס מהספסל הפך לשחקן הצעיר ביותר שמשחק בקבוצה הבוגרת של טוטנהאם, ובדקה ה-60 הוא גם כבש את החמישי עבור הלונדונים ובכך הפך לכובש הצעיר ביותר של המועדון. דלה עלי, שלא מקבל הרבה דקות העונה ממוריניו, פתח בהרכב ואף בישל את השער הראשון. בדקה ה-65 הוא הוחלף ובמקומו עלה גארת' בייל, שחזר מפציעה ולא הצליח לכבוש במשחק.

ניופורט – ברייטון 1:1 (4:3 בפנדלים)

לעומת טוטנהאם, לברייטון הלך הרבה יותר קשה במשחק החוץ נגד ניופורט קאונטי מהליגה הרביעית. השחפים כבר חשבו שהם בדרך לשלב הבא בזכות שער בדקה ה-90 של סולי מארץ' אלה שכיבוש עצמי של אדם וובסטר עמוק בתוספת הזמן, בדקה ה-96, כפה הארכה ולאחר מכן גם פנדלים.

בדו קרב מהנקודה הלבנה הקבוצה של גרהאם פוטר נהנתה מלא מעט מזל – לאונרדו טרוסארד, איב ביסומה וניל מופייה החמיצו, אך גם הכתומים לא עמדו בלחץ ופספסו ארבעה כדורים משלהם. וובסטר כיפר על הכיבוש העצמי והבקיע את הפנדל השביעי שהעלה את ברייטון לסיבוב הרביעי.

סקוט בנט, ניאל מופייה | Athena Pictures/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי