צפו בתקציר: שער ניצחון לפוגבה על ברנלי, יונייטד עלתה למקום הראשון

השדים האדומים עקפו את ליברפול ועלו לפסגת הפרמיירליג לראשונה מאז 2012/13, בזכות שער ניצחון של הצרפתי. אברטון ניצחה 1:2 בוולבס, שפילד חזרה לנצח אחרי 20 משחקי פרמיירליג ללא ניצחון

(גודל טקסט)

המחזור ה-18 בפרמיירליג נפתח הערב (שלישי) עם ערב נהדר של כדורגל. מנצ'סטר יונייטד עלתה למקום הראשון בפרמיירליג אחרי 0:1 על ברנלי, שפילד יונייטד קטעה רצף של 20 משחקי ליגה ללא ניצחון, וגברה 0:1 על ניוקאסל משער של בילי שארפ המחליף, ואברטון, השיגה ניצחון חוץ יקר ודרמטי בוולבס. מחר מנצ'סטר סיטי תארח את ברייטון וטוטנהאם את פולהאם.

ברנלי – מנצ'סטר יונייטד 1:0

ערב לא פשוט עבר על חניכיו של אולה גונאר סולשיאר. השדים האדומים רצו, הזיעו, נלחמו ונאבקו עד שהשיגו ניצחון דחוק בשיניים בזכות שער ניצחון של פול פוגבה בדקה ה-70. יונייטד הגיעו למשחק לאחר שני משחקי גביע, באחד ניצחו את ווטפורד 0:1, ובשני, הפסידו ביכולת מבישה 2:0 למנצ'סטר סיטי, אך קיוו לשמור על המשכיות בליגה, בה לא הפסידו מאז ה-1/11, אז נכנעו 1:0 לארסנל.

המחצית הראשונה הייתה סוערת, אך בעיקר בזכות ה-VAR. הקבוצות לא הגיעו למצבים רבים והמשחק התנהל בעיקר במרכז המגרש, אך תקרית חריגה נרשמה במהלך המחצית, כששופטי המסך בדקו שני כרטיסים אדומים (אחד לכל קבוצה) בפרק זמן של דקת משחק. לבסוף, לוק שואו קיבל את הכרטיס הצהוב.

קבאני וסולשיאר. ערב לא שוט עבר על יונייטד | JON SUPER/POOL/AFP via Getty Images

במחצית השנייה יונייטד הגבירו את הקצב אך לא הצליחו להגיע למצבים מסוכנים, ואז, משום מקום, בדקה ה-71, ראשפורד מצא את פוגבה פנוי מחוץ לרחבה. הקשר הצרפתי שחרר בעיטה אדירה, שפגעה באחד משחקני ברנלי, שינתה כיוון ונכנסה לרשת. 0:1 למנצ'סטר יונייטד. הקבוצה של סולשיאר ניסתה וקיוותה להבקיע שער נוסף, אך הסתפקו ב-0:1 בסיום.

וולבס – אברטון 2:1

ביום שישי, לאחר ארבעה משחקים ללא ניצחון, אדאמה טראורה כבש שער נפלא נגד קריסטל פאלאס והוביל את וולבס לשלב הבא בגביע האנגלי, אך הערב הוא מצא את עצמו מחוץ לסגל כשקבוצתו אירחה את אברטון המפתיעה. הטופיז הגיעו למשחק אחרי ניצחון דחוק על רוטרהאם בגביע, ובתקופה של חוסר יציבות, אך הפגינו הרבה אופי והשיגו ניצחון חוץ חשוב ודרמטי.

בדקה ה-6, לוקה דין מצא את אלכס איוובי ברחבה עם כדור נהדר, החלוץ הצעיר שלח בעיטה חזקה לפינה השמאלית ולא השאיר לרוי פטריסיו שום סיכוי. 0:1 לוולבס. בדקה ה-14, הרמה מושלמת של נורי מצאה את רובן נבאס, שבעט בעיטה חזקה בנגיעה לקורה ופנימה. 1:1.

אלכס איוובי חוגג | Rui Vieira – Pool/Getty Images

לאחר מכן, שתי הקבוצות הגיעו למצבים רבים, אך בדקה ה-77, אנדרה גומש הציג טכניקה אדירה ושלח הרמה קשתית לתוך הרחבה. מייקל קין סיים נהדר עם הראש, 1:2 לאברטון! חניכיו של אנצ'לוטי שמרו על היתרון עד לסיום, והשיגו ניצחון חוץ מרשים בוולבס. בזכות הניצחון, אברטון נשארת במקום הרביעי בטבלה עם כמות נקודות שווה ללסטר, נקודה מתחת לליברפול השנייה ורק ארבע נקודות מתחת למוליכה החדשה, מנצ'סטר יונייטד. מנגד, וולבס מתקרב לחלק התחתון של הליגה ויורדת למקום ה-14 בטבלה.

שפילד יונייטד – ניוקאסל 0:1

כמעט חצי שנה עברה מאז ניצחון הליגה האחרון של שפילד יונייטד בפרמיירליג, אך הערב זה קרה. הקבוצה של כריס וויילדר, המדורגת אחרונה בטבלה, הגיעה למשחק עם לא מעט חיסורים, אך הצליחה להשיג ניצחון דחוק בשיניים, נגד המגאפייז שנותרו בעשרה שחקנים. רגע לפני הירידה למחצית הראשונה, ראייו פרייזר האנגלי קיבל כרטיס צהוב שני והשאיר את קבוצתו בעשרה שחקנים בהפסקה.

בדקה ה-71 נגיעת יד של אחד משחקני ניוקאסל ברחבה גרמה לשחקני שפילד להשתולל. המשחק המשיך, אך ה-VAR קרא לשופט לבדוק את המהלך והשופט הצביע על הנקודה הלבנה. המחליף, בילי שארפ בן ה-34 ניגש לכדור העונשין, כבש וקבע את תוצאת המשחק. 0:1 מרגש לשפילד יונייטד, שמשיגה ניצחון שני ברציפות, אחרי הניצחון על בריסטול רוברס בסופ"ש האחרון במסגרת הסיבוב השלישי בגביע האנגלי.

נגד ניוקאסל | STU FORSTER/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי