"נראה כמו משחק אימון": ארסנל חוטפת וחוששת מפציעתו של טירני

התותחנים שבו לסורם עם 0:0 ביתי חלש מאוד נגד קריסטל פאלאס, ג'יימי רדנאפ ביקר: "לא ניתן היה לראות שום ניצוץ בקבוצה, היא הייתה חסרת מעוף ואין לה שום דבר לקחת מהמשחק". המגן השמאלי יעבור MRI

קבוצות: ארסנל
(גודל טקסט)

ארסנל כבר נראתה כמי שעלתה על הגל ואפילו חזרה למאבק על הטופ-4 והכרטיס לליגת האלופות בעונה הבאה כבר נראה לא דמיוני לאור שלושה ניצחונות רצופים בפרמיירליג, גם בגביע האנגלי התגברו התותחנים על משוכה לא פשוטה בדמות ניוקאסל, אבל אמש (חמישי) קיבלנו הוכחה נוספת לחולשתם של האדומים מצפון לונדון ב-0:0 החלש נגד קריסטל פאלאס במסגרת המחזור ה-18.

לעומת ארסנל שדווקא נכנסה למומנטום בדצמבר-ינואר, קריסטל פאלאס הגיעה אחרי הפסד לוולבס בגביע ובסך הכל היא ניצחה רק שני משחקים מתוך עשרת האחרונים – וגם הם היו על ווסט ברומיץ' ושפילד יונייטד, שתי הקבוצות החלשות בליגה. באותו רצף שלילי, פאלאס גם ספגה שביעייה מליברפול.

אז מה קרה לארסנל אתמול? אמנם מדובר במגן שמאלי, אבל קיירן טירני נעדר מהסגל והיה חסר עד מאוד. בסמוך לשריקת הפתיחה התברר כי טירני התלונן על כאבים וביממה הקרובה יעבור בדיקת MRI, כך שבארסנל מחכים בקוצר רוח לגלות אם המגן בן ה-23 בדרך להיעדרות ארוכה מכר הדשא או שמא יוכל לשוב לשחק בהקדם.

גם מיקל ארטטה הודה בכך: "הוא נפגע בשריר נגד ארסנל ולא התאושש מאז, פשוט לא יכולנו להסתכן איתו. הוא מהווה איום אמיתי עבורנו בהתקפה, הוא באמת שחקן משמעותי וזה חיסרון גדול – אבל הוא פצוע ואנחנו צטרך למצוא פיתרונות".

ארטטה. עוד נפילה של ארסנל | Stuart MacFarlane/Arsenal FC via Getty Images

הסיבה לכך שטירני קריטי למערך של ארסנל היא שהוא תוקף ללא הפסקה באגף שמאל ובעיקר מפעיל את אלכסנדר לקאזט – שלראשונה מאז המחזור ה-14 לא כבש או בישל. אתמול, בניגוד למשחקים הקודמים, לקאזט כלל לא קיבל כדורים ולא זכה לאיים על שער האורחת, כמו גם פייר אמריק אובמיאנג שמשחק עם טירני על אגף שמאל בדרך כלל ואתמול נעלם לגמרי במחצית השנייה אחרי 45 דקות ראשונות פושרות.

ארטטה אמר בסיום: "זו תוצאה מאוד מאכזבת, כי זה משחק שרצינו לנצח, אבל אני חושב שתיקו זו תוצאה הוגנת ומשקפת לאור מה שהיה במשחק. הייתה חסרה לו רעננות ואיכות בשליש האחרון של המגרש כדי להגיע למצבים".

תומאס פארטיי. לפחות הוא חזר | Charlotte Wilson/Offside/Offside via Getty Images

מי שהיה יותר ביקורתי על היכולת שהציגה ארסנל הוא שחקן העבר והפרשן כיום, ג'יימי רדנאפ: "ארסנל הייתה חסרת מעוף, ממש שיחקה לידיים של קריסטל פאלאס – כשקבוצה מולך מתגוננת ומשחקת על מתפרצות, אתה צריך להגיע למצבים ולשבור אותה וארסנל פשוט לא הצליחה לעשות את זה. אובמיאנג היה צריך לקבל כדורים כדי שמשהו יוכל לקרות, לקאזט לא היה חד כמו במשחקים הקודמים ולא ניתן היה לראות שום ניצוץ בארסנל. זה הרגיש כמו משחק אימון. צריך להיות כנים ולומר שארסנל לא יכולה לקחת מהמשחק הזה שום דבר, למעט כניסתו של תומאס פארטיי למשחק בתקווה שהוא ישמור על עצמו ויישאר בריא".

אגב, ללא כל קשר למשחק, אמש חשף האתר "פוטבול לונדון" כי סוכן הכל פיני זהבי הציע את מנור סולומון לארסנל כבר בקיץ האחרון, עוד בתקופת המנהל הביצועי ראול סאנאיי. מאז התותחנים עקבו אחרי הישראלי של שחטאר דונייצק ועל פי הדיווחים גם אדו התלהב מביצועיו ועוקב אחריו, אולי לקראת עסקה בקיץ.

תותחן החל מהעונה הבאה? מנור סולומון במדי ארסנל | Julian Finney/Getty Images / ספורט1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי