עוד אגדה פרשה: וויין רוני מונה למאמן הראשי של דרבי קאונטי

מלך שערי מנצ'סטר יונייטד ונבחרת אנגליה בכל הזמנים, שבשבועות האחרונים שימש כמאמן-שחקן בקבוצה מהצ'מפיונשיפ, מתחיל רשמית את קריירת האימון שלו בחוזה עד 2023

(גודל טקסט)

בגיל 35, אחרי 18 שנים מוצלחות באברטון, מנצ'סטר יונייטד, שנה אחת בדי.סי יונייטד מארה"ב וחזרה לאנגליה כמאמן-שחקן בדרבי קאונטי, היום (שישי) וויין רוני פרש ממשחק פעיל ומונה רשמית למנג'ר הקבוע של "האיילים", שנמצאים במקום ה-22 בליגת המשנה באנגליה, אך נמצאים מתחת לקו האדום רק עקב הפרש שערים בעייתי.

רוני, מלך שערי נבחרת אנגליה בכל הזמנים עם 53 שערים ב-119 הופעות על פני 15 שנה, זכה בחמש אליפויות עם מנצ'סטר יונייטד – שגם במדיה הוא מלך השערים בכל הזמנים – חגג איתה זכייה בליגת האלופות ב-2008 על חשבון צ'לסי של אברהם גרנט ובין השאר גם זכה עם הקבוצה בגביע האנגלי ובליגה האירופית מתוך 16 תארים בסך הכל, 253 שערים וכל זה ב-559 הופעות במדי השדים האדומים. באופן אירוני, רוני הוא יליד ליברפול שגדל באברטון וממנה הוא הגיע ליונייטד ב-2002, אחרי שנתיים בבוגרים של הטופיז.

לדרבי קאונטי הוא הגיע מלכתחילה כדי לסייע לפיליפ קוקו בצוות המקצועי במקביל להיותו על כר הדשא, אלא שההולנדי פוטר לפני כחודשיים אחרי ניצחון אחד ב-11 מחזורים ורוני קודם לעמדת המאמן הזמני בסוף חודש נובמבר.

רוני עם גביע האליפות האחרונה של מנצ'סטר יונייטד ב-2013 | Matthew Peters/Manchester United via Getty Images

אחרי תשעה משחקים כמאמן הזמני (שלושה ניצחונות וארבע תוצאות תיקו, היום דרבי הודיעה על קידומו של רוני למאמן הראשי של הקבוצה בחוזה חדש עד 2023 – והמשמעות היא שיפסיק לשחק ובעצם תולה את הנעליים אחרי 764 הופעות ו-313 שערים בקריירה. הוא גם השחקן הראשון בהיסטוריית הפרמיירליג שחצה את רף 200 השערים (208 בסך הכל, רק אלן שירר מקדים אותו במספר השערים בליגה) ו-100 בישולים (103 בסך הכל).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי