פרננדס דרוך לליברפול, מאנה מרוצה: "נגיע רעננים, רוצים לנצח"

הקשר שנבחר בפעם ה-4 לשחקן החודש ושבר שיא, הבהיר לקראת המשחק בראשון (18:15, ספורט2) - "יודעים כמה זה חשוב לאוהדים, לא רוצים שהם ישוו את מספר האליפויות". החלוץ: "כדי לזכות בתואר צריך לנצח קבוצות גדולות"

(גודל טקסט)

אולי לא יהיה מדויק להגיד שהיריבות בין מנצ'סטר יונייטד וליברפול דעכה בשנים האחרונות אך הפן הספורטיבי מעט נחלש. נכון לכתיבת שורות אלה, כשהפרמיירליג קרובה לחצי הדרך, הקבוצות מדורגות במקום הראשון והשני בהתאמה ולמרות שאסור לפסול את היתר – מסתמן לו מאבק האליפות. מחר (ראשון) ליברפול תארח את מנצ'סטר יונייטד (18:15, שידור ישיר לספורט2) במשחק ענק ובממלכה כבר סופרים את הדקות, כששתי הקבוצות בתקופות מנוגדות לחלוטין

הכתבה המיוחדת של שרון דוידוביץ' על מנצ'סטר יונייטד:

רגע האמת של יונייטד הגיע. האם הקבוצה של אולה גונאר סולשיאר, שהשתלטה על הפסגה (לא הוליכה את הטבלה בשלב הזה של העונה מאז 2012-13, עונת האליפות האחרונה) ולא הפסידה ב-11 משחקי הליגה האחרונים, אך מנגדה ניצחה פעם אחת בלבד את ליברפול בעשרת המשחקים האחרונים – מסוגלת לנצח את האלופה ליברפול בביתה? זו שלא הפסידה כבר 67 משחקי בית ותספק הצהרה על אליפות. לא מעט תלוי, כמובן, בברונו פרננדס. פול פוגבה כבר הצהיר: "אנחנו רוצים לנצח ולזכות באליפות".

הקשר הפורטוגלי זכה בתואר שחקן חודש דצמבר בפרמיירליג והיה הראשון אי פעם שזוכה בפרס ארבע פעמים בשנה קלאנדרית. הוא השתווה לכריסטיאנו רונאלדו, תיירי הנרי ודניס רבקאמפ בין היתר ורחוק רק שלוש זכיות מהשיאן סרחיו אגוארו. זו תהיה הפעם הראשונה בה פרננדס פוגש את ליברפול שכן במשחק האחרון בין הקבוצות, ב-19 בינואר – הוא עדיין היה שחקן ספורטינג ליסבון.

פרננדס התייחס לכך שליברפול התקרבה למאזן האליפויות של יונייטד כאשר יש לה 19 לעומת 20 זכיות של השדים האדומים. "כמובן שאני יודע, כולם יודעים את המצב, אתה לא רוצה שהיריבה שלך תהיה עם אותו מספר גביעים. ברור לנו למה המשחק הזה חשוב לאוהדים. עלינו להיכנס לכל משחק באותה מנטליות כי אנחנו תמיד רוצים לנצח".

עוד אמר: "כשאתה מגיע ליונייטד אתה בא כדי לזכות בגביעים. כמובן שגם אם ננצח מחר ונפתח פער של שש נקודות זה לא אומר שנהיה אלופים. נצטרך לנצח גם במשחק הבא וגם בזה אחריו. כשחקן אתה נהנה מהלחץ כי אם אין ממך ציפיות אז כנראה שאתה לא עושה דברים נכונים ולא תשתפר".

אולה גונאר סולשיאר סיפר שיש עוד נדבך ביכולת של פרננדס: "הוא תמיד, פחות או יותר, נמצא בראש טבלת המרחק ומשחק עם הרבה עוצמה. יש לו רעב גדול ורצון עז לנצח. אולי לא מסתכלים יותר מדי על האיכויות האלה שלו אבל אנחנו בהחלט מעריכים את זה. כמובן שגם השערים והבישולים שלו עושים את ההבדל עבורנו.

שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים | Matthew Peters/Manchester United via Getty Images

ליברפול זייפה בגדול בשלושת משחקי הליגה האחרונים בהם לא ניצחה אך קיבלה ביטחון עם ה-1:4 על אסטון וילה בגביע האנגלי. האלופה רוצה ניצחון ביתי שלישי ברציפות על יונייטד, מה שלא השיגה מאז 2008-09 עד 2010-11. קלופ לא הפסיד בשני משחקי ליגה רצופים מאז אוגוסט-ספטמבר 2015, כשההפסד השני הנה נגד יונייטד. הגרמני יהיה המאמן העשירי שמגיע לציון דרך של 200 משחקים בליברפול בליגה והוא ניצח יותר מכל אחד מקודמיו בפרק הזמן הזה.

סאדיו מאנה סיפר עד כמה חבריו נחושים לחזור לנצח: "היו לנו כמה שבועות קשים ומסובכים עבור כולם בחדר ההלבשה, אבל כמו שאמרנו – זה חלק מהכדורגל, עליך ללמוד מזה, המצב נורמלי. אנחנו נלחמים בכל אימון כדי לחזור להיות עקביים. אנחנו מצפים למשחק, שיהיה קשה, ונעשה הכל כדי לנצח".

לקבוצה היו תשעה ימי מנוחה, די נדיר ביחס לעונה הזו: "זה היה טוב בשבילנו, אבל שיחקנו קודם לכן הרבה משחקים. אני בטוח שהקצב שלנו לא נפגע. יש לנו רגליים רעננות וניתן יותר ממאה אחוז על המגרש". הקבוצה תפגוש בקרוב את יונייטד שוב וכן את טוטנהאם – "זה סימן טוב, של קבוצה גדולה, שיש כל שלושה ימים משחק. אנחנו להוטים אך לא מפעילים על עצמנו לחץ".

מוחמד סלאח, סאדיו מאנה | Andrew Powell/Liverpool FC via Getty Images

האם המשחק הקרוב יהיה משמעותי למאבק האליפות: "יונייטד קבוצה טובה מאוד, זה מבחן נוסף עבורנו. אנחנו רוצים לזכות באליפות ועלינו לנצח קבוצות גדולות כמו יונייטד. זה משחק מרגש עבור כולם. אני לא אוהב לדבר על היריבים. הם טובים יותר השנה".

העונה כבש החלוץ תשעה שערים, על היכולת שלו ענה: "אני חושב שכחלוץ אתה תמיד תשמח לכבוש יותר שערים. אבל שערים הם לא ענין גדול. אני מקווה קודם כל שננצח כקבוצה. זה יותר חשוב. כמובן שאעבוד קשה כדי לכבוש יותר מהעונה שעברה. הדבר החשוב ביותר הוא שהקבוצה תזכה באליפות".

אולה גונאר סולשיאר, יורגן קלופ | PAUL ELLIS/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי