צפו בתקציר: לסטר בפסגה אחרי 0:2 על צ'לסי השוקעת

רוג'רס השיג ניצחון בכורה בקריירה נגד הבלוז, שרק במזל לא ספגו שערים נוספים. נדידי כבש בדקה השישית ומדיסון, שפגש את המשקוף - קבע את תוצאת המשחק בדקה ה-42. האם היה זה משחקו האחרון של למפארד במועדון?

קבוצות: צ'לסי לסטר
(גודל טקסט)

הליגה האנגלית נמצאת כבר במחצית הדרך. אם הייתם אומרים לאוהד הממוצע באנגליה שלאחר 19 מחזורים לסטר תוליך את הטבלה וצ'לסי תדורג רק במקום השמיני – הוא כנראה לא היה מאמין לכם. אבל זה המצב. לסטר ניצחה הערב (רביעי) 0:2 בביתה את צ'לסי ללא שום קושי והעפילה לפסגה. עוד מוקדם לדבר על שחזור האליפות ההיסטורית מ-2016 לדוגמא אך נראה שחייבים לספור אותה במירוץ, ולא רק את ליברפול וצמד הקבוצות ממנצ'סטר. באותה הנשימה אפשר וצריך לומר שהקבוצה של פרנק למפארד סופר-מאכזבת, שום זכר להשקעה האדירה בקיץ.

בשעה טובה מבחינתו השיג ברנדן רוג'רס ניצחון ראשון כמאמן נגד צ'לסי, אותה אחת ש"חירבה" לו את חלום האליפות כשהיה מאמן ליברפול ב-2014. בלסטר דאגו ממצבו של ג'יימי וארדי שהיה בספק לקראת המשחק. הקפטן התאושש ופתח בהרכב וגם בערב בינוני שלו (והחמצה לא אופיינית באחד על אחד) – הקבוצה הצליחה להשיג את הנקודות מה שמצביע על החוזק שלה.

אבל הסיפור האמיתי הוא צ'לסי. בשנה שעברה, עונת הבכורה שלו כמאמן הבלוז, השיג למפארד יותר נקודות. הבלוז מסיימים סיבוב עקר עם שמונה ניצחונות ו-29 נקודות בלבד. המאמן רצה לרענן. הוא נתן הזדמנות לקאי האברץ ותמי אברהם בחלק הקדמי בזמן שאוליבייה ז'ירו וחכים זייך סופסלו – אך גם זה לא עזר. החזקת הכדור הרבה לא תורגמה למצבים והכוכבים מאכזבים. טימו ורנר שלא כבש כבר עשרה מחזורי ליגה – סופסל. כניסתו בדקה ה-67 יחד עם חכים זייך לא סייעה לקבוצה.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1027487

סביר להניח שבממלכה ימשיכו הספקולציות על עזיבתו של המאמן שמרגיש את כיסאו מתנדנד. מישהו אמר, למשל, אברם גרנט? גם חסרונו של אנגולו קאנטה במרכז המגרש לא יכול לשמש כתירוץ. צ'לסי, למעשה, לא ניצחה אף קבוצה גדולה השנה בליגה. במחצית השנייה היא הייתה יכולה לספוג שערים נוספים ולחזור הביתה עם הפסד כבד הרבה יותר.

לסטר כבשה את שער היתרון כבר בדקה השישית והכניסה את האורחת ללחץ גדול. וילפרד נדידי המתין מחוץ לרחבה ובעט כדור נפלא לרשת של אדוארד מנדי. ג'יימס מדיסון בעט למשקוף אבל בהמשך כבר הבקיע, בדקה קריטית כפי שאומרת הקלישאה – וקבר את תקוותיה של צ'לסי לשוב עם ה-0:2. בפעם הראשונה בקריירה כבש הקשר שלושה משחקי ליגה ברציפות.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1027512
This image has an empty alt attribute; its file name is 1027507

הרכבים

לסטר: קספר שמייכל, ג'יימס ג'סטין, ג'וני אוונס, ווסלי פופנה, טימותי קסטאן, וילפרד נדידי, יורי טילמנס, ג'יימס מדיסון (איוסה פרס, 76), מארק אולברייטון (ריקרדו, 77), הארווי בארנס, ג'יימי וארדי (קלצ'י איהנאצ'ו, 88)

צ'לסי: אדוארד מנדי, ריס ג'יימס, אנטוניו רודיגר, טיאגו סילבה, בן צ'ילוול, מתיאו קובאצ'יץ', קאלום הדסון-אודוי (קאי האברץ, 67), מייסון מאונט, קאי האברץ (טימו ורנר, 67), כריסטיאן פוליסיק, תמי אברהם

מהלך המשחק:

כבר בדקה השישית לסטר עלתה ליתרון 0:1: מארק אולברייטון עבר על הקו בצד ימין והעביר כדור רוחב, אחד משחקני לסטר פספס ומאחור הגיע וילפרד נדידי שבעט כדור חזק ולא הותיר שום סיכוי לאדוארד מנדי. צ'לסי לא הצליחה למצוא פתרונות ולא יצרה אף התקפה ראויה ברבע השעה הראשונה. בדקה ה-16 כמעט הגיע שער שני – ג'יימס מדיסון שלח בעיטה אדירה למשקוף.

נדידי כובש | Michael Regan/Getty Images
וילפריד נדידי, וסלי פופנה | Michael Regan/Getty Images
וילפרד נדידי ושחקני לסטר חוגגים | Rui Vieira – Pool/Getty Images
וילפריד נדידי חוגג עם שחקני לסטר | Michael Regan/Getty Images
למפארד מתוסכל | TIM KEETON/POOL/AFP via Getty Images
בן צ'ילוול | Michael Regan/Getty Images

בדקה ה-20 הגיעה התקפה ראשונה ראויה של צ'לסי. דאבל פס מוצלח של ריס ג'יימס עם קאלום הדסון-אודוי הסתיים בניסיון בעיטה מזווית קשה, קספר שמייכל הדף לקרן. בהמשך השוער הדני הדף כדור מסוכן נוסף אחרי נגיחה של טיאגו סילבה. בדקה ה-22 קאי האברץ ניסה לכדרר ברחבה אך נבלם על ידי שחקן ההגנה. צ'לסי מחזיקה הרבה יותר בכדור אך לסטר לא מנסה אפילו להתחרות איתה בעניין אלא מחכה בשקט ובסבלנות להזדמנויות לצאת קדימה. הבלוז עדיין לא מספיק מסוכנים.

ג'יימס מדיסון | Michael Regan/Getty Images
ג'יימי וארדי, טיאגו סילבה, מייסון מאונט | Michael Regan/Getty Images

בדקה ה-26 גם אולברייטון ניסה את כוחו מרחוק, הכדור הלך למרכז השער ומנדי הדף לקרן. כעבור שש דקות התקפה מהירה של צ'לסי הסתיימה במצב טוב של הדסון-אודוי שהצטרף נהדר בצד ימין אך מזווית קשה העדיף לבעוט בעצמו ופגש את הרשת החיצונית. לסטר המשיכה להיות מסוכנת יותר. בדקה ה-34 ג'יימי וארדי איים לראשונה על השער כשנע לעומק, עקף את טיאגו סילבה ורשם החמצה לא אופיינית כשבאחד על אחד מצד ימין ניסה להקפיץ מעל מנדי אך סיפק כדור חלש מדי שנהדף.

האברץ מול אוונס. ההתקפה של הבלוז לא משכנעת בינתיים | Michael Regan/Getty Images
וארדי מחמיץ הזדמנות ל-0:2 | Michael Regan/Getty Images

בדקה ה-38 ג'וני אוונס הכשיל את קאי האברץ, השופט הצביע על הנקודה הלבנה אך אחרי צפייה ב-VAR הבין שהעבירה בוצעה מחוץ לרחבה ושינה את החלטתו כשפסק על כדור חופשי. כעבור ארבע דקות לסטר עלתה ליתרון מבטיח – הגנת צ'לסי לא הסתדרה עם כדור ארוך והתבלבלה מול וארדי שנפל, מדיסון ארב לטעות וסיים בקלילות מול מנדי, 0:2!

ג'יימס מדיסון | TIM KEETON/POOL/AFP via Getty Images
ג'יימס מדיסון חוגג עם שחקני לסטר | Tim Keeton – Pool/Getty Images
ג'יימס מדיסון | Plumb Images/Leicester City FC via Getty Images
ג'יימס מדיסון, ג'יימי וארדי | TIM KEETON/POOL/AFP via Getty Images

בדקה ה-50 כמעט כבשה לסטר את השער השלישי. המגן השמאלי ג'יימס ג'סטין הסתנן מאחורי כולם ונגח סמוך לקורה – מזל גדול למנדי וחבריו. הקבוצה של רוג'רס המשיכה לעשות כל העולה על רוחה. בדקה ה-55 מדיסון השלים אחרי משחק מסירות מהיר ברחבה כשההגנה של צ'לסי לא מתפקדת, אך השער נפסל בצדק בשל נבדל. בדקה ה-57 רשם יורי טילמנס החמצה גדולה כשתוך שלוש מסירות פירקה לסטר את ההגנה ויצאה למתפרצת.

ג'סטין כמעט כובש את השלישי | MICHAEL REGAN/POOL/AFP via Getty Images
רוג'רס. יכול להיות מרוצה | RUI VIEIRA/POOL/AFP via Getty Images
יורי טילמנס | MICHAEL REGAN/POOL/AFP via Getty Images
כריסטיאן פוליסיק | Plumb Images/Leicester City FC via Getty Imagesetty Images

בדקה ה-67 למפארד ביצע חילוף כפול בתקווה לעשות שינוי ניכר. חכים זייך וטימו ורנר החליפו את קאי האברץ וקאלום הדסון-אודוי. רבע שעה לסיום הגיע תורו של רוג'רס לבצע חילוף כפול. ארבע דקות לסיום ורנר חשב שהוא שבר סוף סוף את הבצורת כשדחק לרשת אחרי כדור חופשי, אך השער נפסל בשל נבדל של סנטימטרים.

חכים זייך, ג'יימס ג'סטין | Michael Regan/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי