לראשונה אחרי 68 משחקים: ליברפול הפסידה באנפילד, 1:0 לברנלי

מוחמד סלאח מוחמד סלאח | Clive Brunskill/Getty Images
דיבוק אוריגי בועט למשקוף דיבוק אוריגי בועט למשקוף | Peter Powell - Pool/Getty Images
דיבוק אוריגי דיבוק אוריגי | Jon Super - Pool/Getty Images
אליסון אליסון | Jon Super/PA Images via Getty Images

כמעט ארבע שנים מאז הפעם האחרונה שנכנעה בביתה, האלופה שוב נראתה רע ולא כבשה משחק רביעי ברציפות. בארנס (83) העניש מ-11 מטר במשחק בו סלאח ופירמינו עלו מהספסל ופופ הצטיין בין הקורות. החמצת ענק לאוריגי

קבוצות: ליברפול ברנלי
(גודל טקסט)

לפני חודש ויומיים, ליברפול רמסה 0:7 את קריסטל פאלאס ואותתה לכולן שהאלופה כאן ולא מתכוונת לוותר על שום תואר העונה. במשחק ההוא בלונדון, מוחמד סלאח עלה מהספסל וסיים עם צמד ובישול. הערב, אחרי ארבעה משחקים ללא ניצחון ושלושה ללא שער, קלופ שוב פתח עם סלאח על הספסל במשחק הבית נגד ברנלי. הפעם, בניגוד לכל התחזיות, לא רק שזה לא עבד – אלא שליברפול שוב לא כבשה, אליסון שגה בדקה ה-83 והאורחת הפכה לראשונה שמנצחת באנפילד מאז אפריל 2017, 0:1 נדיר.

צפו בתקציר ההפסד הנדיר באנפילד

קריסטל פאלאס, זו שספגה שביעייה רק לפני כחודש נגד ליברפול, הייתה האחרונה שניצחה את ליברפול באנפילד. זה קרה ב-23.4.2017, לפני כמעט ארבע שנים. מאז עברו 68 משחקים בהם ליברפול לא הפסידה בביתה ובעונה שעברה היא גם זכתה באליפות ראשונה אחרי 30 שנה, אבל ההפסד הערב, המעידה החמישית שלה ברציפות כאמור, הותיר אותה במקום הרביעי והיא כבר במרחק שש נקודות מהמוליכה מנצ'סטר יונייטד וארבע ממנצ'סטר סיטי (שלה משחק חסר) ומלסטר סיטי.

קלופ כאמור ניסה לזעזע וספסל את סלאח וגם את רוברטו פירמינו, אבל שילם על כך כאשר את ההחמצה הגדולה ביותר רשם דיבוק אוריגי – הבלגי פתח בחוד ולפני המחצית היה חייב להבקיע, אבל באחד על אחד מול ניק פופ, שוער נבחרת אנגליה וללא צל של ספק מצטיין המשחק, בעט רק למשקוף.

סלאח. עלה מהספסל ונעצר גם הוא אצל פופ | Peter Powell/PA Images via Getty Images

ג'ואל מאטיפ חזר למרכז ההגנה של קלופ והשלים 90 דקות, אבל דווקא חברו בהגנה, פאביניו שמתופקד שם ולא בקישור בעקבות פציעות וריג'יל ואן דייק וג'ו גומז, היה שותף לטעות יחד עם השוער אליסון ואפשר לברנלי להפתיע עם ניצחון יקר מפנדל מוצלח והחבורה של שון דייץ' השיגה ניצחון חמישי העונה וטיפסה למקום ה-15 עם 19 נקודות במאזנה.

בארנס מהמם את אנפילד | Zac Goodwin/PA Images via Getty Images

הרכבים

ליברפול: אליסון בקר, טרנט אלכסנדר-ארנולד, ג'ואל מאטיפ, פאביניו, אנדרו רוברטסון, ג'ורג'יניו ויינאלדום, טיאגו אלקנטרה, אלכס אוקסלייד צ'מברליין (רוברטו פירמינו, 57), סאדיו מאנה, שרדאן שאקירי (טקומי מינאמינו, 85), דיבוק אוריגי (מוחמד סלאח, 57).

ברנלי: ניק פופ, מת'יו לוטון, ג'יימס טרקובסקי, בן מי, צ'רלי טיילור (אריק פיטרס, 50), אשלי ווסטווד, ג'וש בראונהיל, רובי בריידי (יוהאן גודמונדסון, 65), דווייט מקניל, אשלי בארנס, כריס ווד.

מוחמד סלאח צופה במשחק נגד ברנלי | PETER POWELL/POOL/AFP via Getty Images

מהלך משחק

ליברפול ניסתה להסתער על ברנלי וללחוץ מן הפתיחה, וכבר בדקה השישית קרן של אלכסנדר ארנולד נוחתת על ראשו של מאנה, אך הסנגלי לא מצא את המסגרת של פופ. שבע דקות אחר כך, דווקא הייתה זו האורחת מברנלי שהייתה קרובה מאוד להפתיע: ההגנה של ליברפול נתפסה עם המכנסיים למטה כשאליסון השמיט כדור אחרי טעות בהגנה, אך השוער הברזילאי הגיב בזמן ומנע מבארנס שער מפתיע.

אליסון עוצר את בארנס | Peter Powell – Pool/Getty Images

בדקה ה-21, אחרי לא מעט דקות בהן התקשתה להגיע לאיזור הרחבה של ברנלי, החל ליברפול לנסות את מזלה ממרחק: שאקירי היה הראשון לבעוט מחוץ לרחבה, כדור שחלף ליד קורת שערו של פופ, ושתי דקות אחר כך היה זה אוקסלייד צ'מברליין שניסה את מזלו וגם מצא את המסגרת, אבל פופ היה במקום. בדקה ה-29 גם אוריגי, שפתח בחוד במקום סלאח, ניסה להפתיע את שוער נבחרת אנגליה ממרחק ולא הצליח.

בדקה ה-32 הגיעה ליברפול להזדמנות הטובה במשחק כאשר מאנה מסדר לאוריגי בתוך הרחבה, אולם האחרון התקשה להשתחרר מהשמירה וכשבעט מ-15 מטר לאחר שהתרחק קצת מהשער, שוב היה שם פופ דרוך ומוכן. חמש דקות אחר כך גם רוברטסון הגיע להזדמנות גדולה עוד יותר, אבל ממטרים ספורים בעט כדור חזק שפופ הדף היטב. ליברפול סופרת כבר 390 דקות ללא שער פרמיירליג.

בדקה ה-43 באמת נרשם הרגע הגדול ביותר במשחק: מי ניסה למסור לאחור והותיר את אוריגי לבדו מול פופ. הבלגי התקדם לעבר השער והיה רק צריך לבחור לאיזו פינה לבעוט, אבל בעט כדור חזק שפגש את המשקוף וחזר לידיו של השוער. החמצת ענק של המייטירדס רגע לפני ההפסקה והצדדים יורדים למחצית ב-0:0.

דיבוק אוריגי בועט למשקוף | Peter Powell – Pool/Getty Images
פופ קולט. אוריגי מתקשה לעכל | Jon Super/PA Images via Getty Images
אוריגי. מחצית מתסכלת לבלגי ולליברפול | Jon Super – Pool/Getty Images

כמו במחצית הראשונה, גם את המחצית השנייה ניסתה ליברפול לפתוח עם מכבש לחצים ואלכנסדר ארנולד הגיע להזדמנות נפלאה ברחבה, אבל פופ, המצטיין אחרי 50 דקות, ירד היטב והדף את הכדור. בדקה ה-57 קלופ רענן את השירות וביצע חילוף כפול ומשמעותי במיוחד, כשהכניס לשדה המשחק את סלאח ופירמינו. דקה אחר כך, סלאח כמעט מצא את הפינה של פופ אחרי פריצה סוחפת של ויינאלדום, אך השוער סיפק הצלה וירטואוזית והמצרי יסתפק בקרן.

גם סלאח לא הצליח להכניע את פופ | Clive Brunskill/Getty Images
פופ. משאיר את ברנלי במשחק | JON SUPER/POOL/AFP via Getty Image

ליברפול החלה לדחוף יותר ויותר והמשמעות היא הגנה דלילה יותר ושטחים נרחבים יותר בחצי שלה, ברנלי ניצלה זאת והחלה לצאת למתפרצות. בדקה ה-71 היא גם לא הייתה רחוקה מלהמם את אנפילד הריק, אבל גודמנסון בעט לרשת החיצונית. בדקה ה-72 רוברטסון חטף כדור ליד שערה של ברנלי והציב את פירמינו במצב נוח, אבל הברזילאי בעט גרוע והכדור יצא החוצה.

בדקה ה-83, אליסון שוב ביצע טעות קשה והפעם גם שילם עליה ביוקר: בארנס הקדים אותו וסחט כדור עונשין מ-11 מטרים. ברנלי, שהתגוננה במשך דקות ארוכות, השיגה את מבוקשה ועלתה ל-0:1 מפנדל מושלם של בארנס, תוצאה שנשמרה עד הסיום.

אליסון לא מאמין שזה מה שהוא עשה | Jon Super/PA Images via Getty Images
אשלי בארנס חוגג באנפילד | Jon Super/PA Images via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי