סיטי ניצלה מסנסציה בגביע האנגלי, ארסנל הודחה נגד סאות'המפטון

התכולים של גווארדיולה נקלעו לפיגור נגד צ'לטנהאם מהליגה הרביעית, אך שערים מאוחרים של פודן, ז'סוס וטורס קבעו 1:3 מאוחר ומנעו מבוכה. קודם לכן, מחזיקת התואר נכנעה 1:0 ל"קדושים" והלכה הביתה מוקדם

(גודל טקסט)

שמונה משחקים נערכים היום (שבת) במסגרת שלב 32 האחרונות בגביע האנגלי, וכבר בראשון מביניהם קיבלנו בשורה גדולה: ארסנל, שזכתה בתואר בעונה שעברה, נושלה ממנו על ידי סאות'המפטון שגברה עליה והעפילה לשמינית הגמר. בהמשך הערב, גם ווסטהאם, סוואנזי ושפילד יונייטד את הכרטיס לשלב הבא. במשחק המאוחר, מנצ'סטר סיטי הצליחה להפוך פיגור נגד צ'לטנהאם מהליגה הרביעית לניצחון 1:3 ובכך נמנעה ממבוכה גדולה.

צ'לטנהאם – מנצ'סטר סיטי 3:1

מהמשחקים היותר לחוצים של פפ גווארדיולה מאז שמונה למאמן מנצ'סטר סיטי. המנג'ר הספרדי הגיע הערב למגרשה של צ'לטנהאם, המדורגת השביעית בליגה הרביעית, ובמשך דקות רבות היה נראה שקבוצת הפאר מהפרמיירליג בדרך להבכה מבישה עבורה. סיטי הגיעה למשחק עם רצף של תשעה ניצחונות בכל המסגרות, ונראה שהמאמן לא ציפה למשחק כמו שהיה היום.

פיל פודן, גבריאל ז'סוס, פראן טורס, איימריק לאפורט ואריק גרסיה היו מבין השמות שעלו ב-11 של המנג'ר הספרדי, כאשר שחקנים כמו אילקאי גונדואן, ראחים סטרלינג וברנרדו סילבה קיבלו מנוחה על הספסל. מן העבר השני, הקבוצה הצנועה של המאמן מייקל דאף מצפון אירלנד ידעה שאין לה מה להפסיד ובדקה ה-59 הגיע גם הרגע הגדול ביותר שלה. כדור חוץ ארוך לעבר הרחבה של סיטי הגיע ישירות לרגליו של אלפי מיי, והחלוץ בן ה-27 הכניע את זאק סטפן ופתח בחגיגות גדולות.

פודן חוגג. סיטי נמנעה ממבוכה גדולה | Nick Potts/PA Images via Getty Images

מבחינה התקפית, סיטי תקפה הרבה יותר בכל דקות המשחק, אבל רק בדקה ה-81 הגיע לו השער המיוחל, לאחר שפודן תרגם מסירה של ז'ואאו קאנסלו לשוויון. שלוש דקות לאחר מכן פרננדיניו מצא את ז'סוס ברחבה, והברזילאי קבע מהפך והריע את הרוחות. טורס חתם את המשחק בתוספת הזמן כאשר נעץ השלישי בשער היריבה.

סאות'המפטון – ארסנל 0:1

לפני פחות משישה חודשים חגגו "התותחנים" את הזכייה בגביע ה-14 בתולדותיהם, יותר מכל קבוצה אחרת באנגליה, אך העונה המסע הסתיים באכזבה גדולה, הרבה יותר מוקדם מהצפוי ודווקא בעיצומו של מומנטום חיובי עבור הקבוצה הלונדונית. ארטטה ושחקניו הגיעו עם רצף של שישה משחקים ללא הפסד, חמישה מתוכם ניצחונות, אך ללא פייר אמריק אובמיאנג שנותר מחוץ לסגל וכשאלכסנדר לקאזט שותף ל-20 דקות בלבד, הצעירים של מיקל ארטטה לא עמדו במשימה. הבלם הברזילאי גבריאל, ששיחק לראשונה מזה חודש אחרי שהחלים מפציעה, גזר את גורלה של ארסנל עם שער עצמי בדקה ה-24.

ווקר-פיטרס חוגג את השער העצמי | BEN STANSALL/AFP via Getty Images

ווסטהאם – דונקסטר 0:4

שנת 2021 נפתחה בצורה חלומית עבור הקבוצה של דייויד מויס, שהמשיכה עם הרצף המרשים שלה והשיגה ניצחון חמישי ברציפות הערב בדרך לשמינית גמר הגביע האנגלי, על חשבון היריבה הנוחה מהליגה השלישית. פאבלו פרנאלס העלה את המארחת ליתרון כבר אחרי שתי דקות מבישול של ראיין פרדריקס, ובדקה ה-32, אנדריי ירמולנקו הלוהט הכפיל מבישול של בנרחמה בדרך ל-0:2 במחצית. במחצית השנייה, היתרון עלה ל-0:3 בזכות שער עצמי של אנדי באטלר, ובדקה ה-78, אולאדפו אפוליאן הצעיר שעלה מהספסל רק כמה דקות קודם לכן להופעת בכורה במדי הפטישים, כבש בבעיטה הראשונה שלו במשחק וקבע את תוצאת הסיום. 0:4 קליל לווסטהאם.

בארנסלי – נוריץ' 0:1

תוצאות נוספות

ברייטון – בלקפול 1:2
מילוול – בריסטול סיטי 0:3
שפילד יונייטד – פליימות' 1:2
סוואנזי – נוטינגהאם 1:5

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי