טוכל מונה למאמן צ'לסי, עשוי לעמוד על הקווים נגד וולבס

עכשיו זה רשמי: אקס פריז סן ז'רמן מגיע לסטמפורד ברידג' וחתם על חוזה לעונה וחצי בצ'לסי. עשוי לערוך הופעת בכורה נגד וולבס (רביעי, 19:50 בספורט2). ורנר והאברץ ישובו להרכב?

קבוצות: צ'לסי
(גודל טקסט)

צ'לסי לא חיכתה יותר מדי אחרי פיטורי פרנק למפארד, והערב, הודיעה רשמית על מינויו של תומאס טוכל לאימון הקבוצה. על פי כל הדיווחים, טוכל עשוי לערוך בכורה כבר מחר ולעמוד על הקווים בסטמפורד ברידג' לראשונה במשחק נגד וולבס (רביעי, החל מ-19:50 בספורט2). המאמן הגרמני אמר לאחר החתימה: "אני רוצה להודות למועדון הכדורגל צ'לסי על הבחירה והביטחון בי ובצוות שלי. לכולנו יש כבוד ענק לעבודה של פרנק למפארד והמורשת שלו בצ'לסי, ובכל זאת, אני לא יכול לחכות לפגוש את השחקנים החדשים שלי ולהתחרות בליגה הכי מרגשת בעולם הכדורגל. אני מתרגש להיות חלק ממשפחת צ'לסי – זו תחושה מדהימה"

לפי הפרוטוקול באנגליה, אדם יכול להיכנס למדינה כחלק ממתווה הספורט בימי קורונה על ידי הצגת בדיקה שלילית ועליו להיכנס מיד לבידוד במשך חמישה ימים, אז יעבור בדיקת קורונה נוספת, אך הוא רשאי להגיע לאימונים ולמגרשים כל עוד הוא עובר בדיקת קורונה נוספת מיד עם כניסתו ל"בועה" וכמובן שתוצאתה חייבת להיות שלילית, תוך שהוא מקפיד על מרחק מהשחקנים וכאמור בשאר הזמן נדרש לבידוד מוחלט.

צ'לסי נפרדה רק אתמול מ'סופר פרנק', אחרי 18 חודשים בהם מי שנחשב אולי לסמל הגדול ביותר של המועדון עמד על הקווים, וטוכל יצטרך להיכנס לנעליים גדולות בזריזות, לאור חוסר הסבלנות של רומן אברמוביץ' אחרי מסע הרכש המסיבי בקיץ. צ'לסי ניצחה שני משחקים בלבד מתוך שמונת מחזורי הפרמיירליג האחרונים. בדצמבר למפארד נשאל על שאיפות להיאבק על האליפות, אך מאז הקבוצה שלו הידרדרה עד למקום ה-9 והוא כצפוי, שילם על כך את המחיר.

מכיוון שטוכל עדיין לא העביר אפילו אימון בכורה בצ'לסי, ניתן רק להסתמך על הערכות ולפיהן מי שצפויים להרוויח מהגעתו הוא הבלם אנטוניו רודיגר, הגרמני שטוכל ניסה לצרף לפריז סן ז'רמן בקיץ האחרון, קבוצה אותה אימן עד סוף 2020 אז פוטר והוחלף במאוריסיו פוצ'טינו עקב חילוקי דעות עם המנהל המקצועי לאונרדו. וכמובן צמד הגרמנים הצעירים שהגיעו הקיץ מהבונדסליגה, טימו ורנר וקאי האברץ. טוכל גם יזכה לאמן שוב שני שחקנים שאימן בעבר, כריסטיאן פוליסיק (בדורטמונד) וטיאגו סילבה, בפ.ס.ז'.

ורנר נמצא בתקופת שפל בשבועות האחרונים ואפילו בגביע שלשום נגד לוטון הוא החמיץ פנדל, אותו בעט מלכתחילה בהוראה של למפארד כדי להרים את הביטחון ולעצור את הבצורת. גם הקשר מזה זמן רב מבלה בעיקר על הספסל כתוצאה מפתיחת עונה חלשה והידבקות בקורונה שלא הועילה למצבו. יחד הם עלו לבלוז כ-160 מיליון יורו, אך התפוקה דלה בלשון המעטה.

קאי האברץ, טימו ורנר
ורנר והאברץ. התפוקה דלה, בינתיים | RICHARD HEATHCOTE/POOL/AFP via Getty Images

זה לא סוד שצ'לסי החליטה להיפרד מלמפארד לאור התסכול והאכזבה בצוות הניהולי ואצל הבעלים רומן אברמוביץ' מהדרך בה שיחקה הקבוצה למרות השקעה של כ-250 מיליון ליש"ט ברכש בקיץ האחרון, אבל יהיה מעניין לראות אם טוכל יהיה מי שיצליח להשיב את הבלוז למאבקי הצמרת. על פי הפרסומים, הפנייה הראשונה שנעשתה הייתה לראלף רנגניק, אך מי שהיה האיש החזק בלייפציג עד הקיץ האחרון העדיף לסרב לפנייה. גם מסימיליאנו אלגרי האיטלקי "בוחן אופציות אחרות" וכך טוכל הפך למועמד המוביל. עם זאת, לפי "בילד", צ'לסי יצרה איתו קשר כבר לפני מספר שבועות ודאגה שהוא יגיע לאנגליה כדי להיכנס לבידוד מהיר של חמישה ימים ויוכל להכין את הקבוצה למשחק מחר נגד וולבס.

הזאבים אמנם רק במקום ה-14 עם 22 נקודות, מרחק שבע מצ'לסי והם סופרים כבר שישה מחזורי פרמיירליג ללא ניצחון, אולם הניצחון האחרון שלה היה על צ'לסי של פרנק למפארד, 1:2 ב-15.2 כאשר דניאל פודנס ופדרו נטו השלימו מהפך בתוספת הזמן. כעת יצטרך טוכל להימנע ממעידה שתקלקל לו את הבכורה.

הניצחון האחרון של וולבס, לפני קצת יותר מחודש על צ'לסי | Michael Steele/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי