מוריניו וקלופ נפגשים למשחק גורלי במירוץ האליפות

ליברפול תתארח אצל טוטנהאם בחמישי בפתיחת הסיבוב השני, המאמן אופטימי בצל המשבר: "לא נאבד אמונה, שחקני ההתקפה עובדים בלי סוף". הנדרסון עדיין בספק, מאנה יפתח. קיין וסון יפתחו אצל מוריניו שהתייחס לדלה עלי

(גודל טקסט)

ערב המפגש הקודם ביניהן, כאשר רוברטו פירמינו כבש שער ניצחון דרמטי בתוספת הזמן (1:2) היה מדובר בקרב על הפסגה אך מאז ליברפול וגם טוטנהאם דעכו וצנחו למקומות החמישי והשישי בהתאמה. מחר (חמישי) השתיים יקוו לפתוח את הסיבוב השני בפרמיירליג ברגל ימין (22:00, שידור ישיר בספורט2) כאשר אין ספק שהאלופה המכהנת, שהודחה מהגביע על ידי מנצ'סטר יונייטד אחרי הפסד 3:2 – במשבר ענק.

ה-1:2 הדרמטי של ליברפול נגד טוטנהאם בדצמבר

ליברפול לא ניצחה כבר חמישה משחקי ליגה, מאז ה-0:7 האדיר על קריסטל פאלאס בחוץ, כאשר לא כבשה בארבעה משחקיה האחרונים. מוחמד סלאח, למשל, לא מצא את הרשת למעלה מחודש, מאז ה-19 בדצמבר, אך המאמן הגרמני מביע אמון בשחקניו כמובן ומשוכנע שהצמד של המצרי בגביע האנגלי יחזירו לתלם.

"כדורגל הוא כזה, אסור לאבד אמון ואמונה מהר מדי", הבהיר קלופ. הכל או נהדר או הפוך אך יש כל כך הרבה שלבים בין-לבין. אני רואה אותם (את שחקני ההתקפה) עובדים על הכל ואנחנו מנסים למצור פתרונות. זה משחק מורכב, אף פעם לא מדובר באדם אחד, אנחנו רוצים להיות קבוצה שאף אחד לא רוצה לשחק נגדה. כל קבוצה מתגוננת נגדנו מאוד עמוק אבל יש לנו הזדמנות נוספת מחר בלילה".

סלאח מבקיע בגביע. ישבור בצורת בליגה? | Phil Noble – Pool/Getty Images

עוד אמר הגרמני: "אנשים אומרים שאנחנו הקבוצה הטובה בעולם, חלק אומרים שלא, אבל זו לא הבעיה. עלינו להוכיח את עצמנו שוב ולהכות בחזרה. ככל שדברים שליליים יותר נאמרים עלינו כך המוטיבצייה עולה יותר". כשנשאל על ההבדלים בין המשחקים בין הקבוצות היום, אמר: "הדברים השתנו, אני מקווה שהחודש הזה יהיה חיובי, אי אפשר לשנות את מה שהיה. היו דברים טובים נגד יונייטד ועלינו להיות עקביים יותר. כל משחק הוא קשה". ברמה המקצועית הרי שסאדיו מאנה שפתח רק על הספסל באולד טראפורד, ישוב להרכב, בעור קרטיס ג'ונס עשוי לשחק בקישור על חשבונו של ג'יימס מילנר. הקפטן ג'ורדן הנדרסון בספק למשחק.

המשחק הראשון של המאמן כמנג'ר ליברפול, אגב, היה תיקו 0:0 נגד טוטנהאם ב-2015. "כשהגעתי לאנגליה, הספרס היו הקבוצה הכי מוכשרת והם שמרו על הסגל שלהם. הוגו לוריס, הארי קיין, דלה עלי, אריק דייר ועוד. זה היה רק עניין של זמן עד שהם יצליחו. אנחנו היינו צריכים לעשות שינויים כי לא היינו במקום טוב".

המאמן התייחס גם לפיטורי למפארד: "צ'לסי עשתה עבודה מדהימה קיץ וצירפה כמה שחקנים טובים באמת, אך דבר כזה דורש זמן. כמובן שמר אברמוביץ' נותן לך כסף והזדמנות אך הוא לא האדם הסבלני בעולם. ליבי עם פרנקי כי הוא מאמן צעיר, אבל הוא יהיה בסדר. הוא עשה דברים ממש טובים בשנה שעברה. כמה מאמנים היו לצ'לסי בעשור האחרון? המון".

פרנק למפארד, יורגן קלופ | Phil Noble/Pool via Getty Images

ומה קורה עם הספרס? הקבוצה של ז'וזה מוריניו (חגג אתמול את יום הולדתו ה-58 וישמח להשיג ניצחון לכבוד המאורע), לה משחק חסר, תוכל לחזור לרביעייה הראשונה אם תנצח. טוטנהאם כבר הפגינה כוח נגד קבוצות חזקות כשהביסה 1:6 את מנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד, ניצחה 0:2 את מנצ'סטר סיטי וכן את ארסנל בדרבי וגם סיימה בתיקו עם צ'לסי. ג'ובאני לו צ'לסו הוא הנעדר היחיד המשמעותי.

על אף העובדה שכבש והשלים 90 דקות לראשונה העונה, במשחק הגביע לפני יומיים – גארת' בייל יחזור לספסל. הארי קיין ויונג מין סון שקיבלו מנוחה חלקית – יפתחו בהרכב וכך גם טנגי אנדומבלה והשוער הוגו לוריס. הספרד לא גברו על ליברפול מאז אוקטובר 2017 כשניצחו 1:4 וקיין להט עם צמד. גם סון ועלי הבקיעו.

מוריניו התייחס לעתידו של עלי: "אני מצפה שהוא יישאר במועדון אך האפשרות שתהיה עסקה עדיין פתוחה. אני לא מאמין שמשהו יקרה. כבר אמרתי בתחילת החלון שאני מצפה שלא יהיו שינויים בסגל". על המשחק הנוכחי: "כשאתה זוכה באליפות אתה יודע שהקבוצה שלך היא הטובה ביותר ובעונה שעברה היא עשתה זאת בדומיננטיות אדירה ובנוחות. הם מכירים את השחקנים ואת היכולות שלהם והם יודעים יכולים לעשות את שוב. אף אחד לא ציפה שתהיה לה ריצה מדהימה כזו של ניצחונות אשתקד. הם יכולים לזכות בתואר שוב".

סון וקיין. יחזרו להרכב | Andy Rain/PA Images via Getty Images

הארט אמנם לא ישחק אך הביע ביטחון לקראת ההתמודדות: "אנחנו נמצאים במצב טוב בליגה ובשלושת הגביעים האחרים. נמשיך לדחוף כמה שאפשר כדי לזכות באליפות. מוריניו כבר אמר לנו בתחילת העונה שיהיו הרבה ציפיות מאיתנו לאור הסגל וההתקדמות של המועדון. אנחנו עובדים קשה מאוד, זה חשוב יותר מאשר לדבר. אנחנו מדברים הרבה בינינו השחקנים, אנחנו קבוצה שרוצה לנצח. יש שתי קבוצות שמנצחות הרבה – מנצ'סטר סיטי וליברפול".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי