טוכל הוצג בצ'לסי: "למפארד איחל לי בהצלחה. לא נזכה העונה באליפות"

המאמן החדש הוצג יממה אחרי שעמד על הקווים לראשונה וסיים ב-0:0 נגד וולבס: "קיבלתי הזדמנות שאסור לפספס, לאמן בליגה הטובה בעולם. העונה נתמודד על זכייה בגביע ובליגת האלופות". וגם: מה כתב לו המאמן המפוטר?

קבוצות: צ'לסי
(גודל טקסט)

יומיים סוערים עוברים על תומאס טוכל. ביום שלישי הוא הגיע לראשונה למתחם האימונים של צ'לסי, חתם רשמית כמחליפו של פרנק למפארד, העביר אימון בכורה ו-24 שעות אחר כך כבר ניהל משחק ראשון כמאמן החדש של הבלוז, שלצערו הסתיים ב-0:0 ביתי מאכזב נגד וולבס.

היום (חמישי), אחרי שכבר טעם לראשונה את הפרמיירליג, הוא התייצב למסיבת עיתונאים להצגתו החגיגית בלונדון, תפקיד אותו קיבל כחודש לאחר שפוטר מפריז סן ז'רמן.

"קיבלתי הזדמנות להוביל את אחד המועדונים הכי גדולים בעולם בליגה התחרותית ביותר. זו הייתה הזדמנות שידענו שאסור לנו לפספס, לאמן קבוצה כמו צ'לסי ולהתחרות על תארים עם הקבוצות הטובות ביותר", אמר טוכל בפתח דבריו, "לי ולצוות שלי יש שאיפות גדולות ועברתי כאן ימים ראשונים מדהימים. אני מודע לציפיות שיש וכך גם אני מצפה".

תומאס טוכל | FRANK AUGSTEIN/POOL/AFP via Getty Images

כשנשאל טוכל על פרנק למפארד, מסמלי צ'לסי כשחקן שפוטר השבוע אחרי כשנה וחצי בתפקיד בעקבות ההידרדרות של הבלוז עד למקום התשיעי בפרמיירליג, אמר: "פרנק איחל לי הבוקר בהצלחה בתפקיד והציע שניפגש בהזדמנות הראשונה. אני מקווה שהקהל יתמוך בקבוצה, כי אנחנו זקוקים להם. אני יכול להבין את העצב של האוהדים על פיטורי פרנק, גם אני מאוד מכבד אותו ובימיו כשחקן הערצתי אותו, אבל זו הזדמנות שקיבלתי ולקחתי אותה".

טוכל שלל אפשרות שהקבוצה תצרף שחקנים בחלון ההעברות שמתקרב לסיומו: "אני אוהב את הסגל ורוצה לתת לכולם הזדמנות. אני נמצא במועדון שב-DNA שלו רוצה לנצח ולזכות בתארים והעונה מדובר בגביע האנגלי ובליגת האלופות, כי זכייה באליפות כבר לא ריאלית".

המאמן הגרמני גם נשאל על טימו ורנר וקאי האברץ, שהגיעו יחד תמורת כ-160 מיליון יורו בקיץ והתקשו להטביע חותם בחצי השנה הראשונה בלונדון: "אני לא יודע אם מינו אותי כדי לעזור להם, אבל זה בטוח לא חיסרון. אני אוהב לעבוד עם שחקנים צעירים, גם כאלה מהאקדמיה של צ'לסי, אבל כן, זה היה מוזר לפגוש כאן 6-7 שחקנים שאני מכיר".

לסיום, טוכל שיתף כי בילדותו אהב את היריבה העירונית המושבעת של צ'לסי, טוטנהאם: "כשהייתה ילד, לא היו משדרים את כל המשחקים בטלוויזיה, אבל את טוטנהאם היו משדרים לעתים ושמעתי את השם שלה וחשבתי שזו קבוצה מעניינת. אפילו לא ידעתי שהיא מלונדון. היום אני מאמן את אחת היריבות שלה".

טוכל, על רקע שלטי התמיכה של האוהדים בלמפארד | Sam Bagnall – AMA/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי