הגיע לה יותר: ארסנל שלטה אך סיימה ב-0:0 נגד מנצ'סטר יונייטד

התותחנים רצו להעפיל למקום השביעי בטבלה אך למרות שיצרו הזדמנויות - לא הצליחו לכבוש. וויליאן ופפה נבלמו על ידי הגנת האורחת. השדים האדומים, מנגד, כשלו שוב נגד קבוצת צמרת. החמצת ענק לקבאני, ערב חלש לברונו

(גודל טקסט)

כמעט כל העיניים במחזור ה-21 בפרמיירליג התרכזו באצטדיון האימרויות. ארסנל ומנצ'סטר יונייטד, יריבות עם היסטוריה ארוכה, הגיעו לעוד עימות עם הרבה רצון להוכיח. התותחנים רצו להמשיך במגמה החיובית ולהתקדם במעלי הטבלה בעוד הקבוצה של אולה גונאר סולשיאר, קבוצת החוץ הטובה בליגה, רצתה להתאושש אחרי ההפסד המסתכל לאחרונה בטבלה שפילד יונייטד ולהתקרב שוב למנצ'סטר סיטי. אלא שלראשונה מזה שבע שנים, השתיים נפרדו בתיקו 0:0.

שהתוצאה לא תטעה אתכם. היו לא מעט הזדמנויות, בעיקר עבור הקבוצה של מיקל ארטטה, שהציגה משחק התקפי נהדר גם ללא הקפטן פייר-אמריק אובמיאנג ששוב נעדר, אך הייתה חסרת רגל מסיימת. בשבעת משחקיה האחרונים בליגה ניצחו התותחנים בחמישה וסיימו עוד פעמיים בתיקו. אולם, היום, המארחת לא הצליחה לנצל את ההפסד של אברטון והחמיצו הזדמנות להעפיל למקום השביעי בטבלה.

מי שנתן לא מעט סיבות לאופטימיות הוא ניקולא פפה, שחקן הרכש היקר בתולדות התותחנים, שהתקשה להשפיע בשנה וחצי שלו בקבוצה. פפה איים לא מעט על השער והתקרב אך לא היה מספיק מדויק. בפתיחת המחצית השנייה, גם הוא וגם וויליאן המחליף נבלמו על ידי הארי מגווייר ו-ארון וואן-ביסאקה. אלכסנדר לקאזט, למשל, בעט כדור חופשי למשקוף. ארטטה יכול להיות מרוצה גם מההגנה שלו ששמרה על שער נקי בפעם הרביעית בחמשת המחזורים האחרונים.

ארטטה וסולשיאר. אין הכרעה | ALASTAIR GRANT/POOL/AFP via Getty Images
פפה בועט החוצה. עוד אחד מ"הכמעטים" של ארסנל | IAN KINGTON/IKIMAGES/AFP via Getty Images

אצל הקבוצה של סולשיאר, פציעה מוקדמת של סקוט מקטומיניי אילצה את הנורבגי לשחק עם כל "התותחים הכבדים" בחלק הקדמי, אך זה לא הספיק. ברונו פרננדס לא הורגש ולמעט החמצה אחת – לא היה דומיננטי. אדינסון קבאני רשם החמצה ענקית מקו השער. גם מרקוס ראשפורד לא יירצה לזכור את המשחק הזה. מדובר בעוד קרב נגד קבוצת צמרת בו השדים האדומים לא הצליחו לנצח, רקורד מאכזב לכל הדעות.

כבר בעוד שלושה ימים תתארח ארסנל אצל וולבס במשחק בו תהיה חייבת נקודות. אולי זו תהיה הזדמנות עבור מרטין אודגור לקבל קצת יותר משבע הדקות שלו. הקשר הנורבגי רשם הופעת בכורה במדי התותחנים במשחק נגד יריבתם הגדולה יונייטד, מצידה, תארח את סאות'המפטון. רצף של שלושה משחקי ליגה ללא ניצחון – לא היה לה העונה.

הרכבים

ארסנל: ברנד לנו, סדריק סוארס, רוב הולדינג, דויד לואיז, הקטור ביירין, תומאס פארטיי, גראניט ג'אקה, גבריאל מרטינלי (וויליאן, 46), אמיל סמית' רואו (מרטין אודגור, 83), ניקולא פפה, אלכסנדר לקאזט

מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, ארון וואן-ביסאקה, הארי מגוויר, ויקטור לינדלוף, לוק שואו, פרד, סקוט מקטומיניי (אנתוני מרסיאל, 37), פול פוגבה, ברונו פרננדס, מרקוס ראשפורד (מייסון גרינווד , 80), אדינסון קבאני.

מהלך המשחק:

This image has an empty alt attribute; its file name is 1029410
דויד דה חאה | Alastair Grant – Pool/Getty Images
פול פוגבה, הקטור ביירין, ניקולא פפה | IAN KINGTON/IKIMAGES/AFP via Getty Images
ברונו פרננדס, גבריאל מרטינלי | Shaun Botterill/Getty Images
אולה גונאר סולשיאר | ANDY RAIN/POOL/AFP via Getty Images

דקות הפתיחה היו מאוד שוויוניות ושתי הקבוצות לא הצליחו לסכן את השער עד לדקה העשירית. בדקה ה-16 אלכסנדר לקאזט הוליך מתפרצת מהירה של ארסנל שתפסה את מנצ'סטר יונייטד לא מוכנה אך החלוץ נהג באנוכיות ושגה בקבלת ההחלטות כשבעט חלש מחוץ לרחבה ודויד דה חאה קלט בקלות את הבעיטה למרכז השער.

בדקה ה-20 הגיע מצב ראשון ליונייטד. כדור קרן נהדף מההגנה של ארסנל, הקשר פרד השתלט וסיבב בעיטה מסובבת נהדרת – ברנד לנו שלח יד ארוכה והדף את הכדור שפגע בקורה. בדקה ה-23 ארסנל שוב יצאה מהר קדימה, דווקא תומאס פארטיי פילס דרך נהדר וכדרר על פני 40 מטר, אך הבעיטה הייתה לא מדויקת.

פרד בעט, ברנד לנו הודף | Charlotte Wilson/Offside/Offside via Getty Images
ברנד לנו מזנק | Shaun Botterill/Getty Images
אלכסנדר לקאזט, פול פוגבה | IAN KINGTON/IKIMAGES/AFP via Getty Images
דויד לואיז, אדינסון קבאני | ANDY RAIN/POOL/AFP via Getty Images

בדקה ה-30 ניקולא פפה ליהטט בצד שמאל ואחרי עבודת רגליים נהדרת בעט בסיבוב ליד הקורה, אך התותחנים מתקרבים כאשר יונייטד לא במשחק. בדקה ה-34 גם ברונו פרננדס נכנס למשחק באיחור גדול. מלחמה נהדרת של פול פוגבה, הצרפתי העביר כדור עומק לפורטוגלי שהטעה את דויד לואיז ובסיבוב בעט החוצה.

ברונו פרננדס | IAN KINGTON/IKIMAGES/AFP via Getty Images

בדקה ה-37 סקוט מקטומיניי לא יכל להמשיך ובמקומו עלה מהספסל אנתוני מרסיאל. רגע לפני ההפסקה יונייטד הייתה חייבת לעלות ליתרון. לוק שואו העביר כדור רוחב מצוין, מרקוס ראשפורד השתלט מול לנו, העביר לרגל השנייה ולבסוף נבלם ולא הצליח לבעוט. לפני השריקה של השופט למחצית, פרננדס ניסה להבקיע בכדור חופשי אך הכדור פגע בחומה והלך מעל השער.

תומאס פארטיי | David Price/Arsenal FC via Getty Images
מרקוס ראשפורד, ברנד לנו | Andy Rain – Pool/Getty Images
מרקוס ראשפורד מאוכזב | Matthew Peters/Manchester United via Getty Images
ברונו פרננדס | Charlotte Wilson/Offside/Offside via Getty Images
שחקני ארסנל | David Price/Arsenal FC via Getty Images

בדקה ה-49 וויליאן המחליף היה יכול לקנות את עולמו. הקטור ביירין העביר כדור רוחב מצד ימין, ההגנה פספסה וקשר הכנף הברזילאי בעט מתוך הרחבה אלא שוואן-ביסאקה גלש ומנע שער בגליץ אדיר. כעבור דקה שוב וויליאן, הפעם הוא על תקן המבשל – כדור רוחב מצוין שלו הגיע לפפה, שנבלם על ידי הארי מגווייר.

פרד, וויליאן | SHAUN BOTTERILL/POOL/AFP via Getty Images
ניקולא פפה, אנתוני מרסיאל, לוק שואו | Charlotte Wilson/Offside/Offside via Getty Images

בדקה ה-59 יונייטד הוכיחה שהיא שוב כאן. התקפה מהירה דרך צד שמאל הסתיימה בכדור רוחב של שואו, קבאני רשם החמצת ענק! הקצב המצוין נמשך ואלכסנדר לקאזט בעט כדור חופשי נפלא (66) שפגש את המשקוף. עשר דקות לסיום מייסון גרינווד עלה מהספסל במקום ראשפורד. כעבור דקה פפה שוב סיכן, אחרי מסירה מצוינת של ביירין, אך החמיץ במעט את הקורה. שבע דקות לסיום אודגור עלה מהספסל להופעת בכורה בארסנל.

אלכסנדר לקאזט | ANDY RAIN/POOL/AFP via Getty Images
אלכסנדר לקאזט, ניקולא פפה, תומאס פארטיי | Andy Rain/PA Images via Getty Images
| SHAUN BOTTERILL/POOL/AFP via Getty Images
מיקל ארטטה, מרטין אודגור | ANDY RAIN/POOL/AFP via Getty Images
מרטין אודגור | SHAUN BOTTERILL/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי