ניצחון 500 לגווארדיולה בקריירה, שיא נדיר למנצ'סטר סיטי

התכולים לא רק הגדילו את הפער בפסגה בזכות 0:1 על שפילד יונייטד, אלא גם השלימו תשעה ניצחונות בינואר - דבר שלא קרה בכדורגל האנגלי מעולם. המנג'ר נותר המום מציון דרך יוצא דופן שרשם ב-80 אחוזי הצלחה

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

מנצ'סטר סיטי אמנם הייתה רחוקה מלשכנע והציגה יכולת משמעותית פחות טובה מאשר בכל משחקיה הקודמים בתקופה האחרונה, אבל מול נועלת הטבלה, שפילד יונייטד, זה הספיק ל-0:1 משער מהיר של גבריאל ז'סוס – והיא כעת ביתרון של שלוש נקודות על פני מנצ'סטר יונייטד, זאת עוד לפני שהשלימה את המשחק החסר שנדחה בחודש שעבר נגד אברטון.

פפ גווארדיולה, כהרגלו, ביצע מספר שינויים בהרכב והדגש היה על ספסולם של ז'ואאו קנסלו, ג'ון סטונס וראחים סטרלינג, אבל את ההזדמנות לקחתו בשתי ידיים שלושת השחקנים שעלו במקומם, בייחוד איימריק לאפורט ופראן טורס – פריצה סוחפת של האחרון הובילה לשער היחיד, כשהוא התגבר על שלושה מגנים והשאיר את ז'סוס מול שער ריק. השער של הברזילאי היה ה-650 של סיטי בעידן פפ גווארדיולה, בארבע שנים וחצי בלבד מאז שהגיע המנג'ר למנצ'סטר.

לאפורט, שהיה הבלם המוביל של מנצ'סטר סיטי בעונה שעברה, רואה העונה בעיקר מהיציע ומהספסל את רובן דיאס וסטונס שומרים על רשת נקייה משחק אחר משחק. סיטי ספגה רק פעם אחת כשהם משתפים פעולה במרכז ההגנה, אבל אתמול לאפורט פתח לצד הפורטוגלי והציג יכולת טובה, כזו שסחטה מחמאות מהמנג'ר. "אני שמח שאיימריק חזר ושיחק מצוין, לא רק רובן וג'ון שיכולים לשחק בהגנה. גם נייתן א'קה והמגנים שלנו, כולם נראים טוב והקבוצה חיה. לא מזמן עוד היינו במרחק 12 נקודות מהפסגה, אחרי זה 8 ועכשיו אנחנו חושבים רק על המשחק הבא נגד ברנלי, קבוצה שניצחה את ליברפול באנפילד".

לאפורט. סיטי לא סופגת גם איתו | Matt McNulty – Manchester City/Manchester City FC via Getty Images

גווארדיולה השיג אתמול את ניצחונו ה-500 בקריירה כמאמן בכל המסגרות ומה שבאמת מדהים זה שהוא הגיע לכזה ציון דרך אדיר עם 80 אחוזי הצלחה. פפ עשה זאת ב-673 משחקים, מתוכם 265 במנצ'סטר סיטי (ניצח 197) . "זה מספר יפה", אמר גווארדיולה ההמום כשנשאל על ציון הדרך.

כריס ווילדר, מנג'ר שפילד שבאמצע השבוע שעבר ניצח את סולשיאר ומנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד, אמר אתמול בהקלה לאחר ההפסד: "אני מאחל לפפ את כל ההצלחה שבעולם ושמח מאוד שלא נפגוש אותם יותר העונה". הקטלוני השיב: "היה לנו קשה לשחק נגד שפילד כי זו באמת קבוצה טובה, זה מפתיע שהיא במקום האחרון".

פפ גווארדיולה | Matt McNulty – Manchester City/Manchester City FC via Getty Images

זה היה הניצחון ה-12 ברציפות של מנצ'סטר סיטי בכל המסגרות ובמהלכם היא כבשה 31 שערים וספגה שלושה בלבד – אין ספק, נתונים שצריכים להדאיג לא רק את צמרת הפרמיירליג, אלא גם את מאמני ליגת האלופות לקראת החזרה בעוד כשבועיים. כזכור, בשמינית הגמר תפגוש סיטי את בורוסיה מנשנגלדבאך.

12 ניצחונות רצופים זהו שיא מועדון עבור סיטי, ששברה אתמול שיא מטורף נוסף והוא ניצחון תשיעי בחודש ינואר בלבד, דבר שלא קרה מעולם בכדורגל האנגלי שנוסד ב-1888.

שפילד מתוסכלת מסיטי. אי אפשר לעצור אותה כרגע | LAURENCE GRIFFITHS/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי