ניצחון בכורה לטוכל בצ'לסי, לסטר פספסה את המקום השני

חמישה ימים בלבד אחרי שמונה, המנג'ר החדש בסטמפורד ברידג' חגג 0:2 על ברנלי משערים של אספיליקווטה ואלונסו. השועלים רצו לנצל את המעידה של יונייטד, אך ספגו מהפך בבית ונכנעו 3:1 ללידס

(גודל טקסט)

משחקי המחזור ה-21 בפרמיירליג נמשכים היום (ראשון) ובשורה ראשונה כבר יש: ניצחון בכורה לתומאס טוכל בצ'לסי, הודות לשערים של שניים מהשחקנים שנדחקו לקצה הרוטציה בימי למפארד, הקפטן ססאר אספיליקווטה והמגן מרקוס אלונסו שכבשו ב-0:2 על ברנלי. לאחר מכן, לסטר החמיצה את המקום השני לאחר שנכנעה 3:1 בביתה נגד לידס.

צ'לסי – ברנלי 0:2

חמישה ימים אחרי שמונה רשמית כמחליפו של פרנק למפארד, למנג'ר החדש בסטמפורד ברידג' יש ניצחון בכורה. בדומה למשחק הקודם, שהסתיים ב-0:0 ביתי נגד וולבס יממה לאחר הגעתו ללונדון, גם הפעם קבוצתו של טוכל היא שאירחה את המשחק והמנג'ר שוב עלה במערך של שלושה בלמים, רק שהפעם צ'לסי מצאה את הרשת והשיגה שלוש נקודות אחרי שתי מעידות בשני המחזורים האחרונים – ורצה הגורל והמבקיעים הם שני שחקני ההגנה שתחת למפארד נדחקו לקצה הרוטציה וכעת חוזרים ובגדול.

צ'לסי ניצחה רק את פולהאם בתשעת המחזורים האחרונים, ובניסיון לייצב את הקבוצה המשיך טוכל במערך של 3-4-3. בשונה מלמפארד, הוא פתח שוב עם אנטוניו רודיגר, טיאגו סילבה וססאר אספיליקווטה במרכז ההגנה, כשחקן קו בימין המשיך קאלום הדסון אודוי ובצד שמאל עלה במפתיע מרקוס אלונסו במקום בן צ'ילוול. בניגוד למשחק הקודם, הפעם מייסון מאונט פתח במקום קאי האברץ ולהתקפה חזר טימו ורנר במקומו של אוליבייה ז'ירו.

אספיליקווטה חוגג. הקפטן חוגג שער לאחר שנה קשה | Darren Walsh/Chelsea FC via Getty Images

נכון שוורנר שוב לא כבש, אך בסטמפורד ברידג' בוודאי לפחות יתנחמו בכך שהיה אחראי ליצירת מספר מצבים שמאונט לא ניצל. מי שכן הצליח להכניע את ניק פופ במחצית הראשונה היה אספיליקווטה, קפטן צ'לסי בשנים האחרונות שתחת למפארד מיעט לשחק ושערו האחרון בליגה היה לפני קצת יותר משנה, ב-21 בינואר 2020, אז הבקיע בדרבי נגד ארסנל. הספרדי נהנה מפריצה נהדרת של האדסון אודוי, שהותיר אותו פנוי ברחבה ומשם הדרך לרשת הייתה קצרה.

ברנלי, שבשבוע שעבר הדהימה את ליברפול והייתה הראשונה לנצח באנפילד אחרי 68 משחקים, ניסתה ללחוץ בניסיון להשוות אחרי שני ניצחונות רצופים, אלא שהמילה האחרונה הייתה של שחקן הגנה נוסף שקיבל הזדמנות אחרי תקופה ארוכה – מרקוס אלונסו כאמור, שבהופעתו הרביעית בלבד העונה בליגה כבש בוולה נפלא מזווית קשה וקבע 0:2 בדקה ה-84, תוצאה שנשמרה עד לסיום. עבור אלונסו אלה היו דקות ראשונות בליגה מאז ה-26.9.

בזכות הניצחון, צ'לסי קפצה למקום השמיני והיא עם 33 נקודות, עדיין במרחק דו ספרתי מהמוליכה מנצ'סטר סיטי וגם הפער מליברפול הרביעית עומד על שבע נקודות עוד לפני שהאלופה שיחקה.

תומאס טוכל | JUSTIN TALLIS/POOL/AFP via Getty Images

לסטר סיטי – לידס יונייטד 3:1

למרות שלא היה קהל הערב ב"קינג פאוור" שבלסטר, תחושת האכזבה הגדולה של האוהדים הורגשה בכל רגע לאחר שריקת הסיום. לאחר שמנצ'סטר יונייטד סיימה אמש בתיקו נגד ארסנל ושמטה שתי נקודות, החניכים של ברנדן רודג'רס ידעו כי ניצחון הערב יקפיץ אותם למקום השני, מרחק שתי נקודות בלבד ממנצ'סטר סיטי המוליכה.

זה התחיל היטב עבור השועלים, כאשר בדקה ה-13 מהלך נהדר בין ג'יימס מדיסון והארווי בארנס הוביל לשער יתרון נפלא במשחק. לצערו של בארנס, השער שכבש החזיק 127 שניות בדיוק, זאת לאחר שסטיוארט דאלאס איזן מן העבר השני. בדקה ה-21 בארנס שוב מצא את הרשת, אך השער נפסל בעקבות נבדל. בדקה ה-32 התסריט חזר על עצמו רק בצד השני של המגרש, כאשר שער של מתאוש קליך בוטל בגלל נבדל צודק.

גם שחקני לסטר הרגישו את הפספוס הגדול | Michael Regan/Getty Images

במחצית השנייה רודג'רס המשיך לדחוף את השחקנים שלו קדימה, אך נכנע לשיטת המשחק המוכרת של מרסלו ביילסה. בדקה ה-70 הגיע רגע המהפך בהתמודדות הסוערת, זאת לאחר שראפיניה מסר לפטריק במפורד ברחבה, והחלוץ האנגלי סיפק ביצוע מדהים ושלח את הכדור לרשת של קספר שמייכל. בזמן שכל שחקני לסטר עלו כדי להשיג שער שוויון, הם ספגו שוב בצד השני – במפורד הוביל התפקה מתפרצת מול ההגנה החסרה של יריבתו, ג'ק האריסון קיבל את הכדור מול הרשת החשופה, גלגל בקלילות, וחתם את המשחק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי