המשבר מאחוריה: בלם חדש יצטרף לליברפול, סלאח שבר את הבצורת

האלופה ניצחה 1:3 את ווסטהאם והתקרבה למנצ'סטר סיטי לפני המפגש ביניהן, המצרי עצר רצף של שישה מחזורי פרמיירליג ללא שער. קלופ התבדח כשנשאל על רכש, אך שחקן פרסטון אמור לחתום לפני סגירת חלון ההעברות הלילה

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

בשבוע שעבר הצליחה ליברפול לקטוע רצף של חמישה מחזורים ללא ניצחון עם 1:3 סופר משכנע בחוץ על טוטנהאם והראתה מגמת התאוששות אחרי שני הפסדים רצופים, בבית לברנלי ולמנצ'סטר יונייטד בגביע, נראה שאתמול (ראשון) הגיעה ההוכחה שהאלופה יצאה מהמשבר.

אחרי 45 דקות די חלשות, בחצי השני באצטדיון האולימפי בלונדון ליברפול כבר העבירה הילוך, מוחמד סלאח כבש אחרי שישה מחזורים שלא עשה זאת ובסיום הכניע קלופ את מויס בתוצאה 1:3, ניצחון שצימק את הפער מיונייטד שבמקום השני לנקודה וממנצ'סטר סיטי לארבע, שבוע לפני המשחק ביניהן.

"במחצית שינינו את המערך, עשינו קצת התאמות בהתקפה", הודה קלופ בסיום וגם לקח אחריות על המשבר האחרון שאליו נקלעה הקבוצה, "יש לי חבורה נפלאה של שחקנים והם ממש לא מרוצים כשהם לא מנצחים, אבל הם תמיד באים כדי להילחם ושומרים על הגישה הנכונה. נגד ברנלי זו אשמתי שהפסדנו, אני עשיתי טעויות – בשביל לנצח הם צריכים לקבל מידע שיעזור להם".

קלופ וסלאח חוגגים בלונדון | JOHN WALTON/POOL/AFP via Getty Images

מוחמד סלאח כבש שני שערים נהדרים ולמרות שלא הבקיע שישה מחזורים ברצף, הוא הגדיל את הפער בפסגת מלך השערים – המצרי כבר עם 15 כיבושים, שלושה יותר מהארי קיין ויונג מין סון, כוכבי טוטנהאם. סלאח כמעט תמיד מככב כאשר סאדיו מאנה נעדר – ואכן אתמול הסנגלי נותר מחוץ לסגל בעקבות פציעה קלה וקלופ נהנה שוב מיכולת טובה של סלאח. "מו הוא שחקן ברמה הכי גבוהה שיש בעולם והיום הוא הוכיח את זה בלי לכפות את עצמו. השער השני שלו היה פנטסטי, זה שחקן שאף פעם לא מפסיק לנסות להבקיע".

ומה היה לסלאח לומר אחרי הצמד ששבר בצורת בליגה? הוא בחר לתקוף את ה-VAR, שדווקא לא היה נחוץ אתמול: "זו רק דעתי, אבל כבר מהעונה שעברה קשה לי עם ה-VAR. במדינות אחרות וגם בליגת האלופות נותנים יותר חופש להתקפה. אני לא רוצה להתלונן ולקבל קנס על כך, אבל אני לא אוהב את ה-VAR".

סלאח. שישה מחזורים הוא לא כבש | Justin Setterfield/Getty Images

קלופ גם סיפר לאחר המשחק על החלפת ג'יימס מילנר והשיחה שהייתה להם מיד עם יציאתו מכר הדשא: "'מילי' בסדר, הוא הראה סימנים של האמסטרינג והחלטתי להוציא אותו. זה היה מצחיק, כי הוא אמר לי מיד עם יציאתו שאם נבקיע מהר, אז הוא בסדר עם החילוף. זה מה שקרה והוא בא להגיד לי שקיבלתי החלטה טובה".

המשימה הבאה של ליברפול תהיה כבר ביום רביעי נגד ברייטון, אבל עוד קודם לכן מצפים במרסיסייד ליממה קריטית: חלון ההעברות נסגר הלילה (01:00 שעון ישראל) ובקבוצה עובדים מסביב לשעון כדי להצליח לצרף בלם, לאור פציעה נוספת שספג ג'ואל מאטיפ והעובדה שגם כך וירג'יל ואן דייק וג'ו גומז לא אמורים לשוב העונה, כך שכבלמים משחקים הקשרים פאביניו (שפצוע בימים אלו ואמור לשוב בשבוע הבא) וג'ורדן הנדרסון.

המועמד המוביל לפי האנגלים הוא בן דייויס, בלם בן 25 שמשחק בפרסטון המדורגת במקום ה-11 בצ'מפיונשיפ ועלותו מוערכת בכ-2 מיליון ליש"ט. לפי הדיווחים בממלכה הוא אמור היה להגיע הבוקר לבדיקות רפואיות, אך בגרמניה פורסם שהבלם הטורקי של שאלקה, אוזאן קבאק, עדיין על הפרק והוא אף תועד היום על ידי רשת "סקיי" מגיע לשיחה עם ראשי המועדון מגלזנקירשן במתחם האימונים, מה שמעיד על ניסיון מצדו לקבל שחרור ברגע האחרון ולהצטרף לאלופת הפרמיירליג.

כשקלופ נשאל על נושא הרכש, הוא התחמק באלגנטיות: "אנחנו מצרפים את בן דייויס מטוטנהאם? אין לי מה לומר בנושא. דרך אגב, מאט פיליפס היה מצוין ומילנר אפילו צעק להנדרסון 'תיזהר, כי אם תמשיך ככה אתה תשחק כבלם כל הקריירה".

דייויס. אמור לחתום היום? תלוי את מי שואלים | Kevin Barnes – CameraSport via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי