פרננדס נבחר לרכש הטוב ביותר בחורף, סולשיאר: "צריכים יעילות"

מנצ'סטר יונייטד שלא ניצחה כבר שני משחקי ליגה, רוצה לתקן מול סאות'המפטון בשלישי (22:15, ספורט2). הקשר גבר על ואן דייק ו-וידיץ' בסקר ה-BBC, המאמן לא חושב על אליפות. ארסנל יוצאת לוולבס, אודגור יפתח?

(גודל טקסט)

קצב המשחקים המשוגע באנגליה נמשך ומחר (שלישי) ייצא לדרך המחזור ה-22 בפרמיירליג. במוקד, אחרי שנפרדו בתיקו 0:0 מאכזב באצטדיון האימרויות, ארסנל ומנצ'סטר יונייטד ירצו לחזור למסלול הניצחונות. יונייטד תארח את סאות'המפטון למשחק לא פשוט, וארסנל תתארח אצל וולבס. כמו כן, שפילד יונייטד תארח את ווסט ברומיץ' לקרב בין שתי נועלות הטבלה. ניוקאסל (מדורגת במקום ה-15) תפגוש את קריסטל פאלאס (מקום 13).

מנצ'סטר יונייטד – סאות'המפטון (22:15, שידור ישיר בספורט2)

השדים האדומים אכזבו בשני המשחקים האחרונים ואיבדו את הפסגה. כעת, אולה גונאר סולשיאר רוצה להשיג שלוש נקודות ולא לרשום רצף של שלושה משחקי ליגה ללא ניצחון – משהו שלא חווה העונה. יונייטד ניצחה רק ארבע פעמים בעשרת משחקיה העונה באולד טראפורד. בסיבוב הקודם בין הקבוצות, השדים האדומים רשמו קאמבק ענק כשחזרו מפיגור 2:0 בדרך ל-2:3 דרמטי. אדינסון קבאני המחליף הבקיע צמד, כולל שער ניצחון בתוספת הזמן.

הפעם ההערכות הן שקבאני יירד לספסל ויוחלף באנתוני מרסיאל. מייסון גרינווד צפוי את סקוט מקטומיניי שהוחלף נגד ארסנל בשל פגיעה. הקשר החלים והוא ייכלל בסגל. ברונו פרננדס, שספג ביקורות לאחר התיקו נגד ארסנל, מחפש את שער הליגה ה-20 שלו כשעד עתה הבקיע 19 פעמים ב-35 הופעות בפרמיירליג.

קבאני. צפוי לרדת לספסל | Charlotte Wilson/Offside/Offside via Getty Images

פרננדס זכה לבשורות טובות השבוע כשנבחר בסקר של ה-"BBC" לשחקן הרכש הטוב ביותר בפרמיירליג שהצטרף בחלון ההעברות בחורף. פרננדס זכה ל-31% והקדים במעט את וירג'יל ואן דייק בלמה הפצוע של ליברפול (26%) וכן את נמניה וידיץ' (15%) ולואיס סוארס שהגיע מאייאקס לליברפול ב-2011 (13%).

סולשיאר אמר לקראת המשחק: "אני חושב שפשוט עלינו להתמקד בעצמנו ולא לדבר על המירוץ לאליפות. עלינו להיות מפוקסים ולחשוב רק על לשחק כמה שיותר טוב ולהמשיך להשתפר כדי להחזיר את המומנטום שאבד מעט. יצרנו מספיק מצבים נגד ארסנל ועלינו להיות יותר קטלניים ברחבה".

אצל היריבה המצב לא פשוט בכלל. סאות'המפטון אמנם הדיחה את ארסנל מהגביע אחרי רשמה שלושה הפסדי לגיה רצופים מאז גברה 0:2 על ליברפול. ראלף הסנוהטל מגיע למשחק בסגל חסר מאוד. אוריול רומאו, איברהימה דיאלו ותיאו וולקוט בספק למשחק. מייקל אובפמי ייעדר בוודאות. דני אינגס שכבש העונה שבעה שערים ב-15 משחקי ליגה יהווה את הסכנה העיקרית על ההגנה של יונייטד. הוא סיפק העונה גם שלושה בישולים והיה האיש שניצח את ליברפול. יש לו צמד נגד טוטנהאם ושער נגד צ'לסי.

שחקני יונייטד. רוצים לחזור לנצח | Matthew Peters/Manchester United via Getty Images

וולבס – ארסנל (20:00, שידור ישיר בספורט2)

המשחק הקודם בין הקבוצות זכור היטב בשל התנגשות הראשים בין דויד לואיז לחלוץ ראול חימנס שפונה לבית החולים וסבל משבר בגולגולת. כמובן שהוא לא חזר לשחק מאז. עם או בלי קשר לזה, הרי שוולבס, שהשיגה 1:2 באותו ערב, לא ניצחה כבר שמונה משחקי ליגה רצופים ולא כבשה בשניים האחרונים. אולם, היא לקחה העונה מצ'לסי כבר ארבע נקודות ויחלצה 1:1 נגד טוטנהאם. חלוץ הרכש החדש, וויליאן ז'וז'ה, יפתח שוב בהרכב ויקווה להשיג שער ראשון באנגליה.

התותחנים מנגד בכושר מצוין. הם לא הפסידו כבר שבעה מחזורים והרגישו שהגיע להם יותר מתיקו ב-0:0 נגד יונייטד. מיקל ארטטה ירצה להמשיך במומנטום החיובי. "שיפרנו הרבה דברים במשחק שלנו כדי להשיג תוצאות טובות", אמר המאמן. "אנחנו מצפים למשחק קשה נגדם, זו קבוצה שמקשה תמיד על הקבוצות הגדולות. זה בהחלט יהיה מבחן ליכולת שלנו".

מרטין אודגור | SHAUN BOTTERILL/POOL/AFP via Getty Images

באנגליה תוהים האם מרטין אודגור שעלה מהספסל לדקות ספורות, יקבל לראשונה את חולצת ההרכב אך המאמן שומר את הקלפים קרוב לחזה ולא רק בנושא הזה. "בואו נראה איך כולם יהיו, יש לנו כמה בעיות אחרות בימים האחרונים, אחרי האימון נדע מי בכושר עדיף". הקפטן פייר-אמריק אובמיאנג שוב ייעדר בעוד אלכסנדר לקאזט צפוי לפתוח. "הוא היה בסדר אחרי המשחק וישן היטב. אני מצפה שהוא ישחק", אמר המאמן.

דני סבאיוס שהחמיץ את המשחק האחרון ועשוי לחזור לסגל, סיפר בראיון לאתר הרשמי: "מאז שהצטרפתי לארסנל הפכתי לשחקן הרבה יותר בוגר, קבלת ההחלטות שלי השתפרה. הפכתי לחכם וטוב יותר פיזית וטקטית. זו הסיבה שרציתי לחזור לכאן (להיות מושאל לעונה נוספת). הכירו את המעלות שלי בהתקפה אבל אף אחד לא ידע שאני מסוגל לתרום גם בפן ההגנתי". ברמה הקבוצתית אמר: "יש לנו הרבה שחקנים טובים ועלינו להשתפר, אני משוכנע שנשיג דברים גדולים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי