זו כבר לא הפתעה: ארסנל רשמה הפסד נוסף כשנכנעה 1:0 לווילה

ארטטה העלה מהספסל את אובמיאנג ואודגור, אך גם הם לא מנעו מפלה שנייה ברציפות. ווטקינס הכריע כבר בדקה השנייה, בכורה טובה לראיין בין הקורות של התותחנים. ניוקאסל גברה על סאות'המפטון, 1:1 בין ברנלי לברייטון

(גודל טקסט)

המחזור ה-23 בליגה האנגלית נפתח עם ניצחון 0:1 של אסטון וילה על ארסנל. הפתעה? לא ממש. כבר אחרי שתי דקות אולי ווטקינס כבש שער די קל ששלח את קבוצתו למקום השמיני, בעוד התותחנים מדורגים רק במקום העשירי ורשמו הפסד עשיכרי העונה בליגה לעומת תשעה ניצחונות בלבד.

התותחנים חשבו שיצאו לדרך חדשה לאחרונה, לפחות במסגרת הליגה, אחרי הופעה די טובה נגד מנצ'סטר יונייטד, אלא שהם הפסידו בפעם השנייה ברציפות, לאחר שרק לפני ארבעה ימים נכנעו לוולבס (2:1) והמאבק על מקום בליגה האירופית נראה קשה מאוד. הקבוצה של מיקל ארטטה ממשיכה להתקשות מול השער, על אף דקות טובות של ניקולא פפה שמראה שיפור מסוים לאחרונה. ארסנל כבשה 27 שערים בלבד – הכי מעט מבין כל העשירייה הראשונה.

הקפטן פייר-אמריק אובמיאנג קיבל מעט יותר דקות בהשוואה למחזור שעבר ואין ספק שהתותחנים זקוקים לחלוץ הבכיר שלהם כדי להמשיך להילחם. בהמשך עלו לשחק גם מרטין אודגור שרשם החמצה גדולה ו-וויליאן בהרכב התקפי מאוד מוזר – שלושה בלמים, גראניט ג'אקה ושישה שחקני התקפה, אך גם זה לא עזר.

מרטין אודגור | James Williamson – AMA/Getty Images
מת'יו ראיין | James Williamson – AMA/Getty Images
שחקני ארסנל מאוכזבים | James Williamson – AMA/Getty Images

וילה איבדה מעט מכוחה ככל שחלפו הדקות, אך למרות זאת הייתה מאוד מסוכנת וכמעט מצאה את השער השני שיכריע את המשחק. ג'ק גריליש המשיך את היכולת הטובה שלו וגם ווטקינס היה קרוב לרשום צמד. מת'יו ראיין בהופעת הבכורה בשער התותחנים גילה יכולת טובה. הקבוצה של דין סמית' השלימה דאבל על התותחנים שכן בסיבוב הקודם הביסו אותם 0:3 באצטדיון האימרויות ובסה"כ ניצחון שלישי ברציפות.

בעוד שמונה ימים תפגוש ארסנל את לידס במשחק בית ותקווה להתאושש נגד זו שמדורגת מקום אחד מתחתיה, וארטטה יודע שהלחץ מהתקשורת לא ייפסק. מנגד, וילה תתארח אצל ברייטון ביום שבת הבא, משחק בסגנון שונה לגמרי – בו היא פייבוריטית ותצטרך ליזום בעצמה.

גריליש. עוד הופעה טובה | James Williamson – AMA/Getty Images

הרכבים

אסטון וילה: אמיליאנו מרטינס, מאט טארגט, אזרי קונסה, טיירון מינגס, מאטי קאש, מרוולוס נקאמבה, ג'ון מקגין, רוס בארקלי (ג'ייקוב ראמזי, 78), ברטרנד טראורה (טרזגה, 66), ג'ק גריליש, אולי ווטקינס.

ארסנל: מת'יו ראיין, סדריק סוארס (מרטין אודגור,65), גבריאל, רוב הולדינג, הקטור ביירין, גרניט ג'אקה, תומאס פארטיי (וויליאן, 75), בוקאיו סאקה, אמיל סמית' רואו, ניקולא פפה, אלכסנדר לקאזט (פייר-אמריק אובמיאנג).

מהלך משחק

פתיחה מדהימה בברמינגהאם. כעבור דקה אחת בלבד המארחת עלתה ליתרון, כתוצאה מטעות קשה של המגן סדריק סוארס. האחרון לא הסתדר מול טראורה, שחטף את הכדור, העביר מסירת רוחב למרכז הרחבה ומצא את אולי ווטקינס, שאמנם לא בעט טוב, אבל הכדור שינה כיוון מרגלו של הולדינג והטעה את ראיין. 0:1 מהיר לאסטון וילה!

ווטקינס בועט מקרוב על הולדינג | CATHERINE IVILL/POOL/AFP via Getty Images
ווטקינס חוגג את שערו העשירי העונה | Catherine Ivill/Getty Images
אולי ווטקינס | James Williamson – AMA/Getty Image

בדקה ה-29 ארסנל איימה בפעם הראשונה על שערו של מרטינס, אותו היא מכרה בקיץ לווילה, אבל הארגנטינאי התעופף היטב והדף לקרן את הבעיטה ששיגר ג'אקה ממצב נייח. מיד אחר כך וילה הייתה חייבת להכפיל את יתרונה אחרי שבארקלי מצא פרצה במרכז ההגנה והכניס כדור עומק נפלא, אבל טראורה, מבשל שער היתרון, ניסה להקפיץ מול ראיין, נעצר ופספס הזדמנות ענקית.

בוקאיו סאקה, ג'ק גריליש | SHAUN BOTTERILL/POOL/AFP via Getty Images

בפתיחת המחצית השנייה לא היו שינויים בהרכבי שתי הקבוצות. וילה הייתה בטוחה בעצמה והגיעה למספר הזדמנויות., בדקה ה-48 קרן קצרה הסתיימה בהחמצה של בארקלי . בהמשך, חילוץ כדור במרכז השדה הגיע לווטקינס שבעט וסחט הצלה מראיין. בהמשך ההתקפה החלוץ נגח לידיו של השוער. בדקה ה-51 גריליש יצא מהר קדימה והכין לבארקלי שבעט לרשת החיצונית.

מנגד, פפה המשיך את השיפור מהמשחקים האחרונים. מהלך יפה של פפה הסתיים בבעיטה ליד הקורה. בדקה ה-58 ארסנל כמעט השוותה בזכות לקאזט שפספס מעט את הכדור ובהמשך פינה את מקומו לפייר-אמריק אובמיאנג שחזר אחרי היעדרות בת מספר שבועות. בדקה ה-64 פפה עצר כדור בצורה נהדרת והעביר רוחב, אובמיאנג זרק את עצמו לא הצליח לכבוש.

ניקולא פפה, אלכסנדר לקאזט | James Williamson – AMA/Getty Images
ניקולא פפה | James Williamson – AMA/Getty Images
בוקאיו סאקה | CATHERINE IVILL/POOL/AFP via Getty Images
מרטין אודגור | James Williamson – AMA/Getty Images

בדקה ה-65 גם מרטין אודגור עלה מהספסל במקום סדריק סוארס והתותחנים שינו מערך, הכל כדי להשוות. כעבור שתי דקות אובמיאנג עדיין היה לא חד והחמיץ בנגיחה אחרי הרמה של סאקה. בדקה ה-74 גם וויליאן נכנס למערכה במקום תומאס פארטיי שלא יכל להמשיך. בדקה ה-79 גריליש כמעט הכפיל את התוצאה בבעיטה אדירה ברגל שמאל אך ראיין הדף. שלוש דקות אחרכך ווטקינס כמעט הכריע את המשחק אך הכדור שלו חמק ליד הקורה.

תומאס פארטיי | Catherine Ivill/Getty Images
מיקל ארטטה, וויליאן | James Williamson – AMA/Getty Images
ג'ק גריליש בועט, מת'יו ראיין הודף | SHAUN BOTTERILL/POOL/AFP via Getty Images

שש דקות לסיום אודגור היה חייב לרשום שער בכורה בארסנל כשהגיע למצב מצוין אחרי מסירה של סאקה אך בעט לשמיים. מי שהיה פחות מעורב הוא אובמיאנג שעדיין חסר את המהירות והחמקמקות והגיע למצב אחד בלבד. עד תוספת הזמן ארסנל הייתה אובדת עצות, השופט הרה על חמש דקות תוספת זמן אך התותחנים לא הצליחו לכבוש והפסידו בפעם השנייה ברציפות.

מרטין אודגור, ג'ק גריליש | CATHERINE IVILL/POOL/AFP via Getty Images

ניוקאסל – סאות'המפטון 2:3 (צפו בתקציר)

"הקדושים" קיוו להתאושש מה-9:0 המשפיל נגד מנצ'סטר יונייטד, אבל ל"מגפייז" היו תכניות אחרות והם חזרו למסלול הניצחונות אחרי ה-2:1 נגד פאלאס באמצע השבוע. ניוקאסל הגדילה את המרחק מהקו האדום לתשע נקודות, בעוד סאות'המפטון אמנם רחוקה מהאזור המסוכן בטבלה, אך היא ממשיכה להידרדר עם הפסד רביעי רצוף. אלן סן-מקסימין בישל לג'ו ווילוק בדקה ה-16 ותוך 10 דקות מסר אסיסט נוסף, הפעם למיגל אלמירון שקבע 2:0 למארחת. טאקומי מינאמינו, בהופעת הבכורה שלו בסאות'המפטון, מצא את הרשת בדקה ה-30 וצימק, אך אלמירון השלים צמד בתוספת הזמן של המחצית הראשונה. ג'יימס וורד-פראוס כבש את השני של האורחים בדקה ה-48, אך זה לא הספיק כדי להשיג נקודות. המנצחת נותרה עם שחקן פחות החל מהדקה ה-50, עקב הרחקתו של ג'ף הנדריק, ובדקה ה-77 אף איבדה את פביאן שאר שפונה על אלונקה לאחר שבוצעו כל החילופים.

מיגל אלמירון חוגג | Owen Humphreys – Pool/Getty Images

ברנלי – ברייטון 1:1 (צפו בתקציר)

"הסגלגלים" אירחו את "השחפים" בקרב תחתית לוהט בו שתי הקבוצות רצו לברוח מהקו האדום אך נפרדו בחלוקת נקודות. לואיס דאנק בלמה של ברייטון המשיך את התקופה הנהדרת שלו, ואחרי הופעה טובה בהגנה במשחק הניצחון במחזור שעבר נגד ליברפול, הוא התכבד היום בשער כאשר נגח בעוצמה כדור קרן של פסקאל גרוס בדקה ה-36. יוהאן גודמונדסון, האיסלנדי של ברנלי כבש את שערו הראשון העונה בליגה עם כדור מדויק בתוך הרחבה בדקה ה-54, וקבע שוויון מוצדק בין הקבוצות.

תוצאה נוספת

פולהאם – ווסטהאם 0:0 (צפו בתקציר)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי