קיין עשה היסטוריה, מוריניו הפר את הבטחתו

חלוץ טוטנהאם עלה למקום השני בטבלת כובשי כל הזמנים של המועדון ב-0:2 על ברומיץ' ורשם עונה שביעית ברציפות מה הוא מגיע ל-20 לפחות. המאמן שיבח והיה מרוצה מהאופי. וגם: סקרלט נכנס לספרי ההיסטוריה

קבוצות: טוטנהאם
(גודל טקסט)

אחרי שלושה הפסדים רצופים ומאכזבים, טוטנהאם שחררה אתמול (ראשון) הרבה מאוד לחץ כשסוף סוף חזרה לנצח וגברה 0:2 על ווסט ברומיץ'. את השערים עבור התרנגולים כבשו, איך לא, הארי קיין ויונג מין סון, וכעת – כל אחד מהם עומד על 13 כיבושים העונה בפרמיירליג.

התלות של טוטנהאם בשני הכוכבים שלה מורגשת היטב במספרים, שכן הקבוצה כבשה העונה בליגה 36 שערים – כאשר קיין וסון כבשו כל אחד לא פחות מ-36% משערי התרנגולים העונה. רק קאלום ווילסון מניוקאסל (40%) ודומיניק קלברט לווין מאברטון (38%) אחראיים ליותר אחוז של כיבושים עבור קבוצותיהם בפרמיירליג ב-2020/21 עד כה.

כשנותרו 16 מחזורים עד לסיום העונה, סון מתקרב לשיא העונתי שלו, שעומד על 14 שערים ב-2016/17, והוא לבטח ישווה אותו בקרוב. אגב, הדרום-קוריאני הוחלף אתמול בדקה ה-93 על ידי דיין סקרלט, שהפך לשחקן הצעיר ביותר בתולדות טוטנהאם מאז הקמת הפרמיירליג, כאשר רושם הופעת בכורה בגיל 16 ו-320 ימים בלבד.

יונג מין סון | Tottenham Hotspur FC/Tottenham Hotspur FC via Getty Images

אבל עם כל הכבוד לסון ולסקרלט הצעיר, כולם דיברו אחרי המחזיק רק על קיין. קפטן נבחרת אנגליה חזר אחרי שני משחקי היעדרות, הביא איתו שלוש נקודות וכבש את השער ה-208 שלו בכל המסגרות במדי טוטנהאם. בכך, קיין השתווה לבובי סמית' במקום השני בטבלת כובשי כל הזמנים של המועדון. המעניין הוא שבאופן מדהים שניהם עשו זאת במספר זהה של משחקים – 317. במקום הראשון ניצב ג'ימי גריבס, לו 266 כיבושים במדי התרנגולים.

בנוסף, קיין כבש אתמול את ה-20 שלו העונה בכל המסגרות – ובכך סגר עונה שביעית ברציפות בה הוא כובש לפחות 20 שערים. מי שלא התעלם מהיכולת הנפלאה של החלוץ והמספרים האדירים שלו הוא כמובן מאמן טוטנהאם, ז'וזה מוריניו.

"אני מפר את ההבטחה שהבטחתי לעצמי שלא אדבר על שחקנים ספציפיים, אבל אי אפשר לברוח מהעובדה שקיין שחקן מאוד חשוב עבורנו", אמר מוריניו. "הוא אחד החלוצים הטובים בעולם והוא עושה את זה כבר תקופה ארוכה. הקבוצה תלויה בו לא מעט, אני לא יכול להסתיר את זה. זה גם השער שהוא יכול להבקיע, גם הבישול שהוא יכול לתת. יש לו את האישיות הזו שיש לשחקנים הגדולים. הוא תמיד משפיע וחשוב מאוד עבורנו".

מוריניו שיבח גם את שאר שחקניו על ההתאוששות מההפסד לצ'לסי ומשלושת ההפסדים האחרונים, שהיוו את רצף התוצאות הגרועות ביותר של הקבוצה מאז 2012. "אני שמח מאוד מאיך שהקבוצה נראתה ומה שהשחקנים עשו כדי לסיים את הרצף הזה. אני לא רגיל להפסיד שלושה משחקים ברציפות וגם טוטנהאם לא, אז אנחנו חייבים להודות שלא הרגשנו יותר מדי בנוח השבוע, אבל הגעתי מאוד חיובי כי השחקנים הראו לי שבמשחק הזה הם יעשו את זה. שיחקנו טוב מאוד, אבל אני מדבר בעיקר על המנטליות שהבאנו למשחק. השחקנים ביחד, רוצים לנצח, מחויבים והם הגיעו למשחק עם דבר אחד בראש – לנצח. אלה הדברים שיותר מרוצים אותי, איך שהשחקנים ניגשו אל המשחק הזה".

ז'וזה מוריניו | JULIAN FINNEY/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי